VYBERTE SI REGION

Dálnice D 47 na Prahu letos bude, slíbil ministr dopravy

Ostrava - Čtyřpruh z Bílovce do Hladkých Životic, dvoupruh pak dál do Bělotína. V takovém rozsahu by měly být letos v listopadu otevřeny dva rozestavěné úseky dálnice D 47, které spojí ostravskou část autostrády s dálnicí D 1 směrem na Prahu.

9.4.2009 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Miroslav Kucej

Na úseky, které se kvůli nedostatku peněz ocitly ve stavu ohrožení, přislíbil sehnat chybějící finance ministr dopravy v demisi Petr Bendl. Do vlády předloží požadavek na navýšení rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury o celkově 8,4 miliardy korun už 20. dubna.

„Považujeme tuto stavbu spolu s dokončením pražského okruhu za jednu z prioritních. Nepřipadá v úvahu, že by se zpozdila – že by se peníze nesehnaly,“ uvedl ve čtvrtek Bendl během krátkého briefingu na rozestavěném úseku dálnice v lokalitě obce Bravantice.

Zatím se podle jeho dalších slov hledá možnost, jak sehnat peníze tak, aby to nebylo na úkor schodku státního rozpočtu. „Když to ale jinak nepůjde, bude se to muset řešit i tímto způsobem,“ dodal ministr.

Hejtman Moravskoslezského kraje Jaroslav Palas v této souvislosti připomněl existenci zákona o státních obligacích, z nichž by se podle něj dala stavba v takovémto případě dofinancovat. I tento způsob by však byl zásahem zvyšujícím rozpočtový schodek.

Chybí 2 a půl miliarady

Na stavbu dvou celkově třicetikilome­trových úseků dálnice D 47 mezi Bílovcem a Bělotínem je letos potřeba mít k dispozici minimálně 4,4 miliardy korun. Z této částky ovšem chybí už zmiňované 2,5 miliardy.

„Věříme, že se je podaří získat. Letošní otevření úseků ale bude i tak znamenat určitá omezení,“ sdělil Alfréd Brunclík, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic.

V úseku z Hladkých Životic do Bělotína, který bude hotov jen z poloviny, bude podle něj například omezena rychlost a řidiči tedy budou muset být trpěliví.

„Plné zprovoznění také tohoto úseku plánujeme v srpnu příštího roku,“ doplnil Brunclík a dodal, že poslední nedostavěný úsek dálnice D 47 v opačném směru z Bohumína ke státní hranici zatím s ohledem na přípravu napojení na polské straně tak akutní není. Hotov by měl být podle současných předpokladů v roce 2012.

Autostráda D 47 bude v okamžiku uvedení do provozu označena jako dálnice D 1. Ta bude v budoucnu mezi Prahou, Brnem, Ostravou a polskou dálnicí A 1 u Bohumína dosahovat délky 377 kilometrů. Délka samotné dálnice D 47 je osmdesát kilometrů a její cena se pohybuje kolem sedmapadesáti miliard korun.

Autor: Martin Pleva

9.4.2009 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Vlevo Lumír Palyza, vpravo Adam Rykala.
7

Ostravská ČSSD páchá harakiri. Uvnitř strany zuří mocenský boj

Sídlo na prodej v kalifornském Bel Air.
8

Tohle je nejdražší dům na prodej v USA. V ceně jsou auta za 770 milionů

AKTUALIZOVÁNO

V italském hotelu zavaleného lavinou přežilo nejméně osm lidí, z toho dvě děti

Italští záchranáři dál pátrají v troskách hotelu Rigopiano na úpatí pohoří Gran Sasso po obětech laviny, která tento objekt ve středu zavalila v důsledku zemětřesení. Podle italských médií narazili na osm přeživších včetně dvou dětí, všechny už se podařilo vyprostit. V hotelu bylo podle dostupných informací přes 30 osob.

AKTUALIZUJEME

Po ztracené školačce pátrá německá fenka Hipi. Pomoci má dívčina bota

Ústí nad Labem – Speciální psovod z německého policejního ředitelství Zwickau přijel v pátek odpoledne do Ústí pátrat po ztracené školačce Michaele Patricii Muzikářové. Sedmiletá fenka Hipi má za sebou řadu úspěchů v kriminálních případech při pátrání po osobách v Polsku a v Německu.

Nejbohatší startupisté v Indii chtějí kapitál, ale ne americkou konkurenci

Zakladatelé největších indických technologických startupových firem Flipkart a Ola, kteří soupeří s americkými konkurenty Amazon a Uber, chtějí, aby byli v zemi ochráněni před americkou konkurencí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies