VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dálnici D1 čekají dopravní omezení

Praha - Řidiči třeste se. Nejvytíženější dálnici D1 čekají omezení, která budou více či méně limitovat dopravu rok a půl. Omezení se navíc hodně dotknou i samotných Pražanů. Jedná se totiž o stavbu jižní části Pražského okruhu v úseku mezi osmým a jedenáctým kilometrem dálnice D1.

7.11.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační obrázekFoto: Archiv Hradeckého deníku

Již v těchto dnech byla zahájena výstavba mimoúrovňové křižovatky silničního okruhu.

„V místě se bude napojovat jižní část Pražského okruhu s dálnicemi D1 a D5, dokončení je naplánované na duben roku 2010,“ informovala mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

Volných zůstane všech šest pruhů

Ředitelství silnic a dálnic slibuje, že zachováno bude všech šest pruhů a omezení by měla být zejména rychlostní. „Záměrem je maximálně snižovat pravděpodobnost vzniku kolon či dopravních nehod, ovšem je potřeba si uvědomit, že postavit pod dnešní D1 novou trasu okruhu nebude z mnoha hledisek vůbec jednoduché,“ řekl generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. Toho se obávají i samotní řidiči.

„Kolony na D1 v okolí Prahy nejsou žádnou výjimkou. Každou chvíli je dálnice ucpaná, stačí nějaká nehoda a už je problém. Doufám, že se opravdu udrží všechny pruhy v provozu, ale i omezení rychlosti určitě způsobí potíže,“ řekl řidič z povolání Vladislav Havel.

Původně chtěli část dálnice zavřít

Stavbu připravovalo několik desítek odborníků z oblasti dopravního stavitelstvím. Všichni se snažili o to, aby omezení byla co nejmenší. Výstavba bude probíhat v několika etapách až do dubna 2010, kdy má být nová část Pražského okruhu zprovozněna. Jednotlivé etapy budou zaměřeny na výstavbu určitých částí mimoúrovňové křižovatky.

Po celou dobu realizace výstavby bude dálnice v provozu, ovšem za jistých omezení, zejména rychlostních. „Na plánech výstavby jsme pracovali až do té doby, dokud nebylo zajištěno, že v průběhu výstavby bude provozována D1 stále v šesti pruzích, tedy tři v každém směru. Původně totiž v některých fázích byly navrženy pouze čtyři pruhy, dva a dva, což by podle mého názoru způsobovalo velké dopravní komplikace a jsem rád, že jsme nakonec nalezli řešení jak tomu zabránit,“ vysvětlil Alfred Brunclík.

Propojení D1 a D5 pomocí Pražského okruhu by mělo odlehčit dopravu na Jižní spojce a Barrandovském mostě a také na posledních deseti kilometrech D1 od Říčan až ke Spořilovu.

ŘSD připravuje komunikační opatření, prostřednictvím kterých by měli řidiči dostávat průběžné informace o postupu výstavby a především o dopravních omezeních v lokalitě.

* Aktualizované informace o omezeních a výstavbě na webových stránkách
* Informační panely přímo v lokalitě výstavby, a to v obou směrem – z Prahy i z Brna
* Webkamery z míst omezení – dostupné na www.dopravniinfo.cz
* Řízení dopravy Dopravní Policií – ŘSD jedná s Policií ČR o spolupráci při řízení dopravy ve dnech, kdy budou práce na stavbě dopravu v lokalitě nejvíce zatěžovat o Speciální telefonickou linku – její číslo bude uvedeno v místě stavby a na webových stránkách tak, aby bylo řidičům k dispozici

Autor: Lukáš Marek

7.11.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš
17 7

Median: Drahoš by ve druhém kole prezidentské volby porazil Zemana

Afričtí uprchlíci na ostrově Lampedusa. Prostředky na jejich život si pro sebe inkasovala italská mafie.
1

Libyjští pašeráci lidí cpou do lodí rekordní počty uprchlíků

Krev v mobilech? Suroviny pro baterie se těží v drastických podmínkách

Věděli jste, odkud pochází suroviny pro mobily, notebooky, nebo televize? Přichází totiž nová doba železná. O kontrolu nad těžbou a obchodem s kovy, ze kterých se vyrábí plošné spoje do elektronických přístrojů, se vedou tvrdé boje, na jejímž počátku jsou zubožené děti v afrických dolech a na konci spokojení uživatelé se smartphony. Z celosvětového byznysu profituje Čína, zásoby ale nejsou nekonečné.

Zeman má dalšího soupeře. Pana Škodu Vratislava Kulhánka

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody Auto. Jako prezidentského kandidáta ho zítra představí Občanská demokratická aliance podnikatele Pavla Sehnala.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies