VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dálnice zrychlí dopravu

OSTRAVA - Rychlost silničního spojení mezi Ostravou a Prahou se od začátku devadesátých let minulého století zvýšila. Se zprovozněním dálnice D 47 bude situace ještě lepší.

21.5.2007
SDÍLEJ:

Tunel v Klimkovicích na dálnici D47Foto: DENÍK/Martin Pleva

„Zatímco v roce 1990 zvládl řidič cestu z Prahy do Ostravy za tři hodiny a 43 minut, o sedmnáct let později, tedy v letošním roce, ujede stejnou vzdálenost za 2 hodiny a 51 minut,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

V roce 2010 by měli řidiči zvládnout cestu z Ostravy do Prahy za dvě hodiny a 30 minut, i když tento čas je podle výpočtů pouze teoretický.

Bezpečnost především

„Jsme si vědomi toho, že náš průzkum nekalkuluje s uzavírkami či nehodami, se kterými je v reálném životě potřeba počítat. Je to prostý výpočet vzdálenosti a rychlosti, který ovšem těm zapomnětlivějším z nás připomíná, jak se za poslední období změnila česká dálniční síť a jaké investice jsme museli vynaložit. Úspory desítek minut každého z nás jsou v makroekonomickém pojetí ohromné,“ tvrdí generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Alfred Brunclík.

Nejrychleji se zvýšil provoz od roku 1990 na trase mezi Prahou a Ostravou, a to o 52 minut. Byly tam totiž otevřeny nové úseky dálnice D 1 a rychlostní silnice R 35. V současné době končí výstavba dálnice D 47. V roce 2009 dosáhne úspora času rekordních 73 minut.

Už za dva roky

Celá dálnice D 47 do Ostravy a Bohumína by měla fungovat od roku 2009. Zatím patří mezi nejvíce dokončené úseky průtah Ostravou po Hrušov, úsek mezi Bílovcem a Ostravou a úsek mezi Hrušovem a Bohumínem.

Letos na podzim má být dokončen úsek dálnice mezi ostravskou Rudnou ulicí a Bohumínem. O rok později bude dokončen také úsek dálnice z Lipníka nad Bečvou po Rudnou ulici v Ostravě. Mezi Hladkými Životicemi a Bělotínem bude tento úsek sjízdný pouze v jednom pruhu, celý začne fungovat v roce 2009.

21.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Sněmovna, ilustrační foto
2 8

Parlament dostane v příštím roce přidáno. Na fasádu i odchodné

Kamionová doprava na dálnici
18 4

Nechceme levné pracovní síly z východní Evropy, vzkazuje Macron

Petr Janda: Nechci se rouhat, ale hudebních nápadů mám pořád mraky

/ROZHOVOR, VIDEO/ Ještě držím pohromadě to je nejen název nové desky Petra Jandy, kterou mu k nedávným pětasedmdesátinám vydal Supraphon, ale i jasný vzkaz fanouškům, že je tento guru českého bigbítu stále ve skvělé formě.

Bez přesčasů by chyběly tisíce lékařů a sester

Čtyři stovky lékařů a tisíc sester. Přesně tolik nových zaměstnanců by musely sehnat české nemocnice, pokud by měly ze dne na den začít dodržovat zákoník práce. Vyplývá to z propočtů Asociace krajů České republiky. Pro představu: zhruba stejný počet zdravotníků pracuje ve všech špitálech Karlovarského kraje.

Václav Klaus: Nešlo o vládní krizi, ale o zahájení volební kampaně

Bývalý český prezident Václav Klaus vidí podstatu koaličních hádek v tom, že poprvé zažíváme situaci, kdy jsou ve vládě dvě stejně silné strany. Ty se musejí proti sobě vymezit, aby jim volič uvěřil, že každá chce něco jiného. „Nic hrozivého se neděje, všechny instituce normálně fungují. Nešlo o vládní krizi, ale o bouřlivé zahájení volební kampaně," hodnotí události posledních dní.

Lidovci pokukují po premiérovi. Volí vedení

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš polepil zemi plakáty, v nichž se ptá, o čem lidé sní. Kdyby měl odpovědět sám, možná by uvedl číslo 9,99. Právě takový volební zisk lidovců a STAN by přivítal. O nesnadno dosažitelné hranici pro vstup do sněmovny ale nemluví jen on. I proto Babiš nevěří, že tuto volební koalici křesťanští demokraté nakonec schválí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies