Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Úsek D1, kde došlo k nehodě, řidiči proklínají

Humpolec/Jihlava - Úseku dálnice kolem stého kilometru v obou směrech řidiči už dlouhou dobu nemohou přijít na jméno. Podle některých bylo jen otázkou času, kdy se zde „něco velkého“ semele, a je prý také ve hvězdách, kdy přijde další řetězová havárie.

26.3.2008 1
SDÍLEJ:

Hromadná nehoda na dálnici D1.Foto: DENÍK/Josef Němec

Jednou z potíží je samotný stav vozovky. „Rozdíl mezi jednotlivými úseky dálnice je propastný,“ říká řidič dodávky Jiří Melichar z Prahy.

„Zatímco někde se jede po jednolitém asfaltu, na Vysočině si vždy připadám, jako bych s autem sjížděl schody. Je sestavená z jakýchsi příčných panelů. Tyhle staré úseky se měly dávno rekonstruovat,“ dodává Melichar.

Řidiči, kteří se minulý čtvrtek k nehodě připletli, obviňovali také silničáře. „Silnice byla jako kluziště. A to jsem jel téměř krokem,“ upozornil brněnský řidič kamionu Tomáš Toman, který před týdnem zabrzdil jen několik metrů za posledním havarovaným vozem.

Proměnlivé cedule pomohou?

Jihomoravská dopravní policie, pod jejíž působnost místo spadá, samotnou nehodu i úsek stále analyzuje. „Závěry by měly být známy do měsíce. Je to dlouhodobější záležitost – vždyť se stále ještě hlásí řidiči, kteří tam ve čtvrtek měli nějakou kolizi, ale podařilo se jim ihned odjet,“ sdělila mluvčí policejní Správy Jihomoravského kraje Jana Šípková.

Už několik let se mluví o instalaci telematických zařízení na hlavní dopravní tepně v zemi. „Toto zařízení dokáže pomocí piktogramů měnit dopravní značení podle aktuálního stavu na dálnici,“ přiblížil hejtman Miloš Vystrčil.

Po čtvrtečním kolapsu se věci trochu pohnuly: „Dohodli jsme se, že telematické značení bude na dálnici instalováno rychleji,“ pokračuje hejtman. Narůst má i počet kamer, které budou tepnu sledovat.Přesné datum těžko určit. „Je třeba propojit systém informací. Také není jisté, kdo a kdy řekne, jaká značka se má na telematické tabuli objevit,“ doplňuje Vystrčil.

Na otázku Deníku, zda by v současné situaci nebylo vhodné alespoň posílit pevné dopravní značení, první muž kraje odpověděl: „To je zbytečné. Dopravní značení je potřeba mít mobilní. Uvedu-li příklad: na co mít značku zákaz předjíždění, když je počasí dobré.“


Autor: Jan Typlt

26.3.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Stanislav Šulc.
1 14

Komentář Stanislava Šulce: Politiky zbavená kauza Čapí hnízdo

Melbourne, ilustrační foto
6 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení