Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dálnice D47 se rozrůstá o další úsek

Ostrava - Autostráda s prozatímním názvem D 47 je od úterního dne delší o dalších patnáct a půl kilometru. Z Ostravy do Prahy se ale řidiči po dálnici pohodlně dostanou až ve druhé polovině příštího roku.

25.11.2008 1
SDÍLEJ:

Ostravský úsek dálnice D 47, který byl otevřen loni v prosinci, už musel být opravován. Pod jednou z jeho částí totiž začalo bobtnat podloží a na vozovce se vytvořily nebezpečné vlny. Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

Už třetí slavnostní otevírání v úterý zažije dálnice D 47. Po loňském předvánočním zprovoznění takzvaného průtahu Ostravou, letošním jarním zprůjezdnění navazujícího úseku do Bílovce zahrnujícího Klimkovický tunel, se dnes slavnostně zahajuje provoz na úseku z Lipníku nad Bečvou do Bělotína.

„Otevřením uvedeného úseku se celá dálnice D 47 dostává za polovinu své délky, protože v provozu je už čtyřiačtyřicet kilometrů z celkových osmdesáti,“ sdělil Alfred Brunclík, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Řidiči v Ostravě budou mít ale definitivní důvod k jásotu až ve druhé polovině příštího roku. To by se měl totiž uskutečnit čtvrtý díl otevírání jednotlivých úseků dálnice zvané Via Moravica, který zprovozní dvě celkově třicetikilometrové stavby mezi Bělotínem a Bílovcem. Moravskoslezská metropole se tak konečně dočká přímého dálničního napojení na hlavní město.

„Určitě to bude ve druhé polovině příštího roku, konkrétní měsíc ale zatím ještě nevíme,“ poznamenala Martina Vápeníková, mluvčí ŘSD.

Poslední část dálnice vedoucí z Bohumína ke státní hranici s Polskem se začala stavět zhruba před půl rokem a dokončena by měla být jako poslední v roce 2010. V současné době na tomto úseku probíhají veškeré zemní práce a realizace přeložek.

Jak dále mluvčí ŘSD vysvětlila, autostráda D 47 bude od okamžiku uvedení do provozu označena jako dálnice D 1. Ta bude v budoucnu mezi Prahou, Brnem, Ostravou a polskou dálnicí A 1 u Bohumína dosahovat délky 377 kilometrů.

„Rozpočet stavby se dodržuje, celkové náklady se stále pohybují v cenové relaci sedmapadesáti miliard korun,“ dodala Vápeníková.

K tématu:
Úsek Lipník nad Bečvou – Bělotín
Zahájení stavby: prosinec 2004
Zprovoznění: listopad 2008
Délka stavby: 15 588 metrů
Počet mostů: 25
Mimoúrovňové křižovatky: 4 Lipník nad Bečvou, Hranice, dálniční křižovatka Bělotín a Bělotín
Zhotovitel: „Sdružení D4704 Lipník nad Bečvou – Bělotín“ – Skanska DS, Strabag, Dálniční stavby Praha
Cena stavby bez daně: sedm miliard korun

Autor: Martin Pleva

25.11.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Koncept vysokorychlostního transportního systému Hyperloop. Ilustrační foto.
2 9

Hyperloop porazil rychlovlak. V ekonomické výhodnosti

Do výrobního cyklu dánského piva byla "zapojena" i lidská moč z hudebního festivalu.

VIDEO: Ani kapku nazmar! Dánové uvařili „urinální“ pivo Pisner

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Nejvtipnější pomsty za špatné parkování. Někdy je trest až krutý

Zaparkování auta je poměrně jednoduchý úkon, který ale někteří jedinci dokážou odfláknout vrcholným způsobem. Ať už jde o nedostatek trpělivosti, zkušeností nebo čistou lhostejnost ke svému okolí, někteří řidiči si svým chováním koledují o potrestání. A někdy ho i dostanou. A někdy je to i vtipné.

Smečka psů z domu hrůzy skončí v útulku. Pomoc potřebuje i sám majitel

/FOTOGALERIE/ Několik desítek dospělých psů a štěňat žije v centru Mladé Boleslavi v otřesných podmínkách. Ve velkém rodinném domě Na Kozině, který patří Václavu Hrbáčkovi, běhají zvířata mezi haldami odpadků. Do zadní části, kde mají přístřešek, se dá sotva projít.

Nejen slunce, oči ohrožuje v létě i voda a nebezpečný prvok

Léto je spojeno s lákavou představou dovolené, lékaři ale upozorňují, že pro naše oči je to ale naopak období plné nástrah v podobě slunce, klimatizace i špinavé vody.

Dopravní podnik ročně chytne téměř 300 tisíc černých pasažérů

/INFOGRAFIKA/ Počet cestujících nedodržujících přepravní podmínky poslední roky mírně stoupá. Typická je pro ně kamenná tvář.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení