VYBERTE SI REGION

Dálnice D47 se rozrůstá o další úsek

Ostrava - Autostráda s prozatímním názvem D 47 je od úterního dne delší o dalších patnáct a půl kilometru. Z Ostravy do Prahy se ale řidiči po dálnici pohodlně dostanou až ve druhé polovině příštího roku.

25.11.2008 1
SDÍLEJ:

Ostravský úsek dálnice D 47, který byl otevřen loni v prosinci, už musel být opravován. Pod jednou z jeho částí totiž začalo bobtnat podloží a na vozovce se vytvořily nebezpečné vlny. Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

Už třetí slavnostní otevírání v úterý zažije dálnice D 47. Po loňském předvánočním zprovoznění takzvaného průtahu Ostravou, letošním jarním zprůjezdnění navazujícího úseku do Bílovce zahrnujícího Klimkovický tunel, se dnes slavnostně zahajuje provoz na úseku z Lipníku nad Bečvou do Bělotína.

„Otevřením uvedeného úseku se celá dálnice D 47 dostává za polovinu své délky, protože v provozu je už čtyřiačtyřicet kilometrů z celkových osmdesáti,“ sdělil Alfred Brunclík, generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD).

Řidiči v Ostravě budou mít ale definitivní důvod k jásotu až ve druhé polovině příštího roku. To by se měl totiž uskutečnit čtvrtý díl otevírání jednotlivých úseků dálnice zvané Via Moravica, který zprovozní dvě celkově třicetikilometrové stavby mezi Bělotínem a Bílovcem. Moravskoslezská metropole se tak konečně dočká přímého dálničního napojení na hlavní město.

„Určitě to bude ve druhé polovině příštího roku, konkrétní měsíc ale zatím ještě nevíme,“ poznamenala Martina Vápeníková, mluvčí ŘSD.

Poslední část dálnice vedoucí z Bohumína ke státní hranici s Polskem se začala stavět zhruba před půl rokem a dokončena by měla být jako poslední v roce 2010. V současné době na tomto úseku probíhají veškeré zemní práce a realizace přeložek.

Jak dále mluvčí ŘSD vysvětlila, autostráda D 47 bude od okamžiku uvedení do provozu označena jako dálnice D 1. Ta bude v budoucnu mezi Prahou, Brnem, Ostravou a polskou dálnicí A 1 u Bohumína dosahovat délky 377 kilometrů.

„Rozpočet stavby se dodržuje, celkové náklady se stále pohybují v cenové relaci sedmapadesáti miliard korun,“ dodala Vápeníková.

K tématu:
Úsek Lipník nad Bečvou – Bělotín
Zahájení stavby: prosinec 2004
Zprovoznění: listopad 2008
Délka stavby: 15 588 metrů
Počet mostů: 25
Mimoúrovňové křižovatky: 4 Lipník nad Bečvou, Hranice, dálniční křižovatka Bělotín a Bělotín
Zhotovitel: „Sdružení D4704 Lipník nad Bečvou – Bělotín“ – Skanska DS, Strabag, Dálniční stavby Praha
Cena stavby bez daně: sedm miliard korun

Autor: Martin Pleva

25.11.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Na Kladensku se zřítilo auto ze třicetimetrového srázu

Kladensko - Kuriozní dopravní nehoda se stala v pondělí po poledni v lesním porostu mezi obcemi Svárov a Podkozí. Auto zde vyjelo ze silnice a mezi stromy se řítilo dlouhým srázem dolů na spodní vozovku pod serpentinou. Vozidlo skončilo pod kopcem na spodní vozovce převrácené na střechu. Starší řidič utrpěl zranění a byl převezen do pražské nemocnice. 

CNN: Pražské vánoční trhy jsou mezi desítkou nejlepších na světě

Praha - Mezi desítku nejlepších vánočních trhů na světě zařadila americká televizní stanice CNN tržiště na Staroměstském a Václavském náměstí v Praze. Reportér zaměřený na cestování ocenil každodenní otevírací dobu stánků i blízkost obou hlavních tržišť, stejně jako kvalitu zdejších klobás a piva.

Dijsselbloem: Hospodářské problémy Itálie po referendu nezmizely

Brusel - Hospodářská situace v Itálii se po nedělním referendu nezměnila, problémy zůstávají stejné, poznamenal dnes při příchodu na jednání ministrů financí zemí platících eurem šéf této takzvané euroskupiny Jeroen Dijsselbloem z Nizozemska. Podle něho bude muset nová vláda připravit dodatečná opatření v rámci státního rozpočtu na příští rok, aby země dodržela podmínky takzvaného paktu stability. V něm se členské státy eurozóny zavazují nemít natolik vysoké schodky státních rozpočtů nebo vysoké veřejné dluhy, které by ohrožovaly stabilitu eura a zvyšovaly inflaci v zemích platících eurem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies