VYBERTE SI REGION

Obce chtějí dálnici D3 pod zemí

ČESKOBUDĚJOVICKO - Magistrát jihočeské metropole a dalších sedm obcí spojily síly kvůli snažšímu prosazování zájmů ohledně přípravy dálnice D3. Všichni se jednomyslně shodují: „Dálnici chceme co nejdříve, ale navrhujeme jiné řešení než Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD)“.

28.10.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Milan Jaroš

„Jediné, v čem se rozcházíme proti původním návrhům, je podélný profil dálnice. Jediným cílem memoranda je ten, aby zazněl náš společný názor na věc,“ řekl k paktu, který obce založily, českobudějovický primátor Juraj Thoma.

Vedoucí představitelé obcí kromě jiného chtějí, aby D3 v místech mezi Dobrou Vodou a krajským městem vedla pod povrchem a podjížděla i tak Dobrovodský potok. ŘSD přitom navrhuje dvě stě šedesát metrů dlouhý most, tak zvanou estakádu. Ta by výrazným způsobem narušila jak život v celém okolí, i tak panorama Dobré Vody.

„Chceme dálnici D3 vést okolo města tak, jaké jsou dnešní standardní trendy v Evropě. Nechceme nic nereálného a ani nic nadstardadního, pro naše řešení jsme našli pochopení také na ministerstvech,“ dodal k primátorovi jeho náměstek František Jelen s tím, že na sto procent věří, že podle návrhů Českých Budějovic a okolních obcí se nakonec začne spojnice severu a jihu republiky stavět.

Toto řešení by ale vyšlo skoro o miliardu korun dráž, než původní návrhy Ředitelství silnici a dálnic. Technicky velice náročný ořišek by pak přinesla nejen otázka, jakým způsobem dostat celou stavbu pod koryto Dobrovoského potoka.

Starostové: Dálnici chceme, ale šetrnější

Úsilné, Hůry, Rudolfov, Vráto, Dubičné, Dobrá Voda u Českých Budějovic, Srubec, Staré Hodějovice a v neposlední řadě krajské město. Tyto obce založily společné memorandum, které má za úkol ulehčovat jednání okolo výstavby dálnice D3, a to v úseku od Úsilného po Staré Hodějovice.

Ohleduplnější řešení k lidem a hlavně pak k přírodě. Tak by se dala stručně charakterizovat slova starostů, kteří spolu s českobudějovickým magistrátem navrhují jiné terénní profily, než jaké naplánovala společnost Ředitelství silnic a dálnic.

„Teď tady spíše řešíme, kudy by měla běžet dálnice a kudy povedou přípojky do obce a do Budějovic. Pro nás je životně důležitý obchvat,“ naznačila starostka Srubce Zuzana Vyhnálková. „Nechceme vůbec připustit, aby veškerá doprava jedoucí na anebo z dálnice projížděla obcí a aby Srubec neměl životně důležitý obchvat,“ dodala Vyhnálková s tím, že od té doby, co vede Srubcem opravená cesta do Ledenic, se tamní doprava rapidně zhoršila. „Z hlediska Dobré Vody je trasa dálnice už dlouhodobě dána. Ale dálnice zakopaná pod zem na místo dvě stě sedmdesát metrů dlouhého mostu bude pro nás jistě přínosem,“ doplnil srubeckou kolegyni starosta Dobré Vody u Českých Budějovic Jiří Šabatka s připomenutím, že chtějí České Budějovice několik kilometrů komunikace „zakopat“ pod zemský povrch, a to právě u Dobré Vody.

Velice technicky náročným úkolem bude pro projektanty vedení dálničního tělesa pod Dobrovodským potokem. Tedy pokud se začne D3 stavět podle požadavků obcí v okolí jihočeské metropole.

„Navrhujeme dálnici snížit a vést ji pod Dobrovodskou ulicí, což znamená prodloužení tunelu Pohůrka na sedm set osmdesát metrů. Pohled z Dobré Vody na České Budějovice a nazpátek by se tak vůbec nezměnil. Těleso tunelu zároveň vytvoří hráz nové retenční nádrže na potoku,“ popsal stručně řešení primátor Juraj Thoma. „Nevidím v tom problém. Ve světě se běžně podkopávají velké mořské kanály,“ doplnil Thomu jeho náměstek František Jelen.

POŽADAVKY MEMORANDA

A: rozšíření pasu na Rudolfovské ulici (z původních 12 m na zářez široký 60 m)
B:
snížení D3 kolem Hlinska na úroveň terénu a obchvat Hlinska
C:
vedení D3 pod Dobrovodským potokem namísto estakády (dlouhý most)
D:
snížení D3 kolem úložiště popílku a také u Pohůrky na úroveň terénu
E:
vedení D3 kolem N. Hodějovic v zářezu, úprava křížení s ulicí Ke Studánce

28.10.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Před brněnskými strážníky ujížděl řidič, který předtím úmyslně zaparkoval na chodníku před ředitelstvím městské policie ve Štefánikově ulici a odmítal auto odstranit.

Rychle a zběsile v Brně. Provokoval strážníky, pak ujížděl i na červenou

Ilustrační foto.
27 8

O oblékání mrtvých není zájem, komentuje novelu majitel pohřební služby

Po útoku kormoránů tekla Ostravicí „krvavá voda"

Doslova masakr ryb způsobila obrovská hejna kormoránů v řece Ostravici v místech, kde se do této řeky vlévá Lučina. Uvedl to jednatel Českého rybářského svazu pro severní Moravu a Slezsko Přemysl Jaroň.

AKTUALIZOVÁNO

Dívenka, která vylétla ze sjezdovky, v nemocnici podlehla vážným zraněním

Dolní Morava – Teprve jedenáctiletá lyžařka se v sobotu 21. ledna dopoledne velmi těžce zranila ve skiareálu na Dolní Moravě. Přes veškerou lékařskou péči dívenka svým zraněním v nemocnici podlehla.

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků o 1725

Praha - Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků o 1725. Úřad by také mohl mít na konci roku o téměř 250 více civilních zaměstnanců. Na dotaz to sdělil Jiří Caletka z tiskového oddělení ministerstva obrany. Loni se v resortu zvýšil počet vojáků z povolání o 1214, přibylo také více než 120 občanských a státních zaměstnanců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies