Nejprve zabrali pomocí kuželek dva pruhy, aby mohli úsek vyčistit a upravit dopravní značení. Poté budou instalovat betonové zábrany.
Zúžení magistrály se okamžitě odrazilo v hustotě provozu. Nejvíce na Nuselském mostě, kde se auta pohybovala velmi pomalu.

Dělníci budou v zužování magistrály pokračovat až do nedělního odpoledne.

Zůžená zůstane Legerova ulice půl roku.

„Budeme muset vyčistit komunikaci a poté začneme instalovat betonové zábrany. Nejpozději do nedělního odpoledne chceme být hotoví, určitě bychom se tak měli vyhnout odpolední špičce. Z důvodu bezpečnosti budou v době instalace zábran průjezdné jen dva jízdní pruhy,“ sdělil mluvčí TSK Tomáš Mrázek. V normálním provozu jsou průjezdné čtyři pruhy, od 15. března budou jen tři. „Jedná se o zkušební provoz na šest měsíců. Poté se vše vyhodnotí a určí se další postup,“ informoval zástupce starostky Prahy 2 Václav Vondrášek (ODS).

Zúžen bude pravý krajní pruh Legerovy ulic, který by měl mít v následujícím půlročním období funkci odstavného a zásobovacího pruhu s fyzickým zabráněním průjezdu pomocí takzvaných city-bloků. „Zúžení začne kus za Nuselským mostem a končit bude pár desítek metrů před odbočkou do Rumunské ulice,“ doplnil Tomáš Mrázek.

„Městská část o „humanizaci“ magistrály usiluje dlouhodobě. I když řešení nejsou v její kompetenci, ale v působnosti magistrátu hlavního města, neustále vyvíjíme snahy o zlepšení situace. V Legerově ulici, kde bydlí 1.206 obyvatel a je zde základní škola s 210 žáky, projede denně na 95.000 aut. Jsou zde dlouhodobě překračovány emisní i hlukové limity. Věříme, že zúžení pomůže situaci řešit,“ řekl dále Václav Vondrášek.

Někteří lidé jsou ale k připravovanému zúžení skeptičtí. „Je to experiment a myslím, že je předčasný. Určitě způsobí problémy a po čase bude zřejmě nutné komunikaci uvést do původního stavu. Na druhou stranu chápu občany Prahy 2, kteří zde žijí a chtějí vyzkoušet něco, co by jim mohlo ulevit. Uvidíme, jaké to bude, až se zúžení zrealizuje,“ sdělil děkan Fakulty dopravní ČVUT Petr Moos.

(čan, luk)