Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dělníci zužují magistrálu, hotovo bude v neděli

Praha - /FOTOGALERIE/ O jeden pruh zužují od sobotního rána dělnicí magistrálu v Legerově ulici v Praze.

14.3.2009
SDÍLEJ:

Zúžení Legerovy ulice ve směru do centra Prahy.Foto: Deník.cz

Nejprve zabrali pomocí kuželek dva pruhy, aby mohli úsek vyčistit a upravit dopravní značení. Poté budou instalovat betonové zábrany.
Zúžení magistrály se okamžitě odrazilo v hustotě provozu. Nejvíce na Nuselském mostě, kde se auta pohybovala velmi pomalu.

Dělníci budou v zužování magistrály pokračovat až do nedělního odpoledne.

Zůžená zůstane Legerova ulice půl roku.

„Budeme muset vyčistit komunikaci a poté začneme instalovat betonové zábrany. Nejpozději do nedělního odpoledne chceme být hotoví, určitě bychom se tak měli vyhnout odpolední špičce. Z důvodu bezpečnosti budou v době instalace zábran průjezdné jen dva jízdní pruhy,“ sdělil mluvčí TSK Tomáš Mrázek. V normálním provozu jsou průjezdné čtyři pruhy, od 15. března budou jen tři. „Jedná se o zkušební provoz na šest měsíců. Poté se vše vyhodnotí a určí se další postup,“ informoval zástupce starostky Prahy 2 Václav Vondrášek (ODS).

Zúžen bude pravý krajní pruh Legerovy ulic, který by měl mít v následujícím půlročním období funkci odstavného a zásobovacího pruhu s fyzickým zabráněním průjezdu pomocí takzvaných city-bloků. „Zúžení začne kus za Nuselským mostem a končit bude pár desítek metrů před odbočkou do Rumunské ulice,“ doplnil Tomáš Mrázek.

„Městská část o „humanizaci“ magistrály usiluje dlouhodobě. I když řešení nejsou v její kompetenci, ale v působnosti magistrátu hlavního města, neustále vyvíjíme snahy o zlepšení situace. V Legerově ulici, kde bydlí 1.206 obyvatel a je zde základní škola s 210 žáky, projede denně na 95.000 aut. Jsou zde dlouhodobě překračovány emisní i hlukové limity. Věříme, že zúžení pomůže situaci řešit,“ řekl dále Václav Vondrášek.

Někteří lidé jsou ale k připravovanému zúžení skeptičtí. „Je to experiment a myslím, že je předčasný. Určitě způsobí problémy a po čase bude zřejmě nutné komunikaci uvést do původního stavu. Na druhou stranu chápu občany Prahy 2, kteří zde žijí a chtějí vyzkoušet něco, co by jim mohlo ulevit. Uvidíme, jaké to bude, až se zúžení zrealizuje,“ sdělil děkan Fakulty dopravní ČVUT Petr Moos.

(čan, luk)

14.3.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
5 7

Sucho ohrožuje polovinu Česka. Stát již utratil 22 miliard

Zakladatel Flixbusu André Schwämmlein
DOTYK.CZ
6

Radši více místa, než mizerná káva, říká zakladatel FlixBusu

Brašna by měla vážit 10 procent z hmotnosti dítěte, říká odborník

/ROZHOVOR, INFOGRAFIKA/ Nevhodný výběr školní brašny a její nesprávné nošení může mít vážné následky pro držení těla, varuje Vladan Toufar, prezident Unie fyzioterapeutů České republiky.

Dva trůny, dvě Češky. Vydrží?

Od včerejška jsou světovými jedničkami ve dvouhře a čtyřhře Karolína Plíšková a Lucie Šafářová.

Dieselové Porsche Cayenne ve Švýcarsku už majitelé nepřihlásí, kvůli skandálu

Federální silniční úřad (FEDRO) švýcarské konfederace rozhodl, že v zemi již nebude povolené registrovat nové vozy SUV Porsche Cayenne s naftovým motorem. Je to jen další důsledek emisního skandálu, který vypukl v roce 2015.

Režisér Tomáš Svoboda: Svatba je pro mne takový divně kostýmovaný mejdan

/ROZHOVOR/ Režisér a scenárista Tomáš Svoboda působí jako recesista, kterému není nic svaté – když například v televizním Dobrém ránu propagoval obnovenou premiéru své drsné inscenace Popcorn, s vážnou tváří před kamerami tvrdil, že k přezkoušení titulu došlo proto, že všichni hlavní představitelé byli během repríz omylem postříleni. Se stejnou „neuctivostí“ vůči autoritám režíroval i své politické kabarety.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení