Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Den bez aut plný aut

ÚSTÍ NAD LABEM - Každý rok v září proběhne den bez aut zaměřený na škodlivost existence automobilů. Nemá ale prakticky žádný význam. Komunální politici se snaží omezit počty automobilů v centrech svých měst. Tím se nic neřeší. Jenom v pár ulicích je klidněji.

22.9.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Petr Wagenknecht

Počet aut všech kategorií stále roste. Tím narůstá i potřeba dopravních policistů, aby zvládli dopravní chaos. Proto na severu Čech má přibýt v příštím roce 100 nových dopravních policistů, potvrdil vedoucí severočeské dopravní policie Jiří Ušák.

Jsme autodopravou zahlceni, jak ukazují statistiky získané při hodnocení zátěže komunikací mezi Lovosicemi a Ústím nad Labem v místech, kde chybí poslední úsek dálnice D8.

Podle měření od ledna do konce července letošního roku projelo po silnici I/30 podél řeky Labe mezi Lovosicemi a Ústím nad Labem na 400 000 automobilů a přes 200 000 aut po silnici od Lovosic na Nové dvory směrem ke hranici.

Značnou část dopravy představují kamiony. V odpolední špičce při návratu lidí z práce dochází až k dramatickému nárůstu dopravy. V Lovosicích a podél Labe na silnici v úseku Ústí – Lovosice jsou denní maxima mezi 16. a 17. hodinou.

Od začátku roku v Lovosicích směrem na Drážďany projíždí nejvíce aut kolem 17. hodiny, jde v průměru o 750 směrem do SRN a 700 směrem na Prahu.

O hodinu později začíná prudký pokles v počtu vozů na silnici, který se nezastaví až do páté hodiny ráno.

Stále stoupá počet dopravních nehod. Trend je trvalý, protože přibývá aut na silnicích. Dopravní policie může ovlivnit preventivními kontrolami rizikovost chování řidičů. Včetně důsledných kontrol připoutání řidičů a spolujezdců v autech,“ uvedl vedoucí severočeské dopravní policie Jiří Ušák.

Nápor automobilů na silnici podél Labe nahrazující částečně nedostavěnou dálnici D8 začíná po šesté hodině ranní a během dopoledne stoupá.
K dopravnímu šílenství dochází mezi 11. a 12. hodinou. Počet aut kulminuje v pracovních dnech, ale i o víkendu.

Pražskou ulicí na okraji Ústí se od Prahy a Lovosic v 11 hodin valí na město za hodinu 770 aut a z Ústí na Prahu 610. Téměř 1400 aut projede v obou směrech, čili v průměru každé dvě a čtvrt vteřiny jedno auto. Míjejí se zde většinou lidé, kteří se vydali ráno na cestu.

Po 12. hodině počet aut prudce klesne o 200 až 250 aut ve směru do Ústí a dále do SRN. Naopak z Ústí na Prahu klesne jen o 130 až 150 aut za hodinu.
Přetížená komunikace kolem Labe I/30 v obou směrech zažívá hlavní nápor od 8. do 17. hodin i o víkendu.

Tehdy v nejexponovanější čas od 11 do 14 hodin projede v průměru jenom o 300 až 350 automobilů méně než ve všední den. Na hlavních automobilových tazích se tudíž začíná stírat rozdíl mezi pracovními dny a dny volna.

Z dopravního hlediska jsou nebezpečné oblasti poblíž nákupních středisek. V Ústí je poblíž trasy na D8 hypermarket Globus. V dubnu, v době kolem Velikonoc a před prvomájovým volnem, zde prudce vzrostl pohyb aut.

Do 14 hodin směrem na Prahu z Předlic, jezdilo 250 až 300 aut. Od 15 do 18 hodin propuklo šílenství: až 1150 aut za hodinu, o víkendu přes 1200. Po 18. hodině kolem 800 a o hodinu později 300 aut, bez ohledu na všední den či víkend.

22.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kim Čong-un a Donald Trump
11

USA popřely, že by vyhlásily KLDR válku. Jde o absurdní tvrzení, tvrdí

Místopředseda klubu ANO Radek Vondráček
4

ANO je premiant Rekonstrukce státu

Rybníků v zemi přibývá. Krčína ale překonáme stěží

/INFOGRAFIKA/ Vodní plochy v Česku se za poslední dvě desítky let rozrostly o 6,5 tisíce hektarů. Stát podporuje stavbu dalších nádrží, chce tak bojovat se suchem.

Kominíků je dost. Pozor však na nájezdníky

/ROZHOVOR/ Lidé často ve víru letních radovánek zapomínají, že si do zimy musejí nechat vyčistit komín. Co mají dělat v případě, že se sazí chtějí zbavit až na poslední chvíli před začátkem topné sezony? Kde muže v černém najít, poradil kominický prezident Jaroslav Schön.

Polovina Čechů si pěstuje své plodiny. Vede Vysočina

/ANKETA/ Moderní doba Čechy nepřipravila o chuť pěstovat si vlastní plodiny. Jejich pěstování se věnují tři pětiny z nich. Vyplývá to z průzkumu, který vypracovala společnost Ipsos. Oslovila osm stovek respondentů.

Smrtelné nehody chodců. Nejvíce jich umírá v noci

/INFOGRAFIKA/ Nejdříve ta lepší zpráva: počet mrtvých při dopravních nehodách obecně spíše klesá. Ta horší: pořád se výrazně nedaří snížit úmrtí chodců. Loni zemřelo při nehodách 545 lidí (nejméně od roku 1961), z čehož 111 bylo chodců. A viník? V 90 případech to byl řidič, chodec v 21 případech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení