VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Moravu a Slezsko zasáhl vytrvalý déšť a silný vítr

OSTRAVA - Nepřetržitý déšť zasáhl většinu území České republiky. Proudům vody se nevyhnula ani severní Morava a Slezsko. Počasí u nás v těchto dnech ovlivňuje výrazný frontální systém spojený s tlakovou níží nad Maďarskem a Slovenskem.

6.9.2007 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archív

Předpokládaný srážkový úhrn do zítřejšího rána je na Moravě a ve Slezsku dvacet až padesát milimetrů, na návětří hor až sedmdesát milimetrů. Celkové srážkové úhrny mohou místy přesáhnout 100 milimetrů za osmačtyřicet hodin.

„Srážková činnost bude slábnout během noci na pátek a na východě Moravy a Slezska až během pátečního rána,“ řekl Roman Volný z Českého meteorologického ústavu v Ostravě-Porubě. Na území celé republiky by měl postupně zesilovat severní vítr, který ve východní části republiky dosáhne v průběhu noci sedmdesáti až sto deseti kilometrů za hodinu, na hřebenech hor až 125 kilometrů za hodinu. Vítr bude zvolna slábnout během zítřejšího odpoledne a večera.

V důsledku intenzivních srážek bude již v průběhu noci na čtvrtek docházet ke vzestupům zejména malých vodních toků v oblasti Beskyd. Ty mohou dosáhnout místy až druhého stupně povodňové pohotovosti, během dne pak až třetího stupně. Lze očekávat materiální škody na velkém území a ohrožení životů.

Doporučení ČHMÚ:


• Při silném dešti dostatečně snížit rychlost jízdy autem, při delším trvání deště může dojít k průtoku vody přes komunikace, k jejich zatopení nebo i podemletí, k sesuvům půdy apod.

• S rostoucí intenzitou a trváním silného deště roste pravděpodobnost rozvodnění toků, zatopení sklepů, níže položených míst, údolních poloh apod.

• Sledovat zpravodajství veřejnoprávní televize nebo rozhlasu, internetové stránky ČHMÚ a podle zveřejněných informací případně podnikat nezbytná opatření.

• Pro omezení škod na majetku je nutno zabezpečit okna, skleníky, lehčí věci, ukotvit stavební jeřáby apod.

• Doporučuje se omezení pohybu venku. Je nutno nezdržovat se zejména v okolí vyšších a starších budov a v blízkosti větších stromů. To platí i pro pobyt v autě. Je-li to možné, přečkat nejprudší nárazy větru v uzavřených prostorách. Silný vítr také významně ztěžuje chůzi a dýchání.

• Doporučuje se omezení jízdy autem. V případě jízdy je nutno přiměřeně snížit rychlost. Náhlý boční náraz větru může automobil učinit neovladatelným, případně jej vytlačit ze silnice nebo převrátit. To platí i pro prázdné nebo poloprázdné nákladní auto a kamion.

• Dávat pozor na možnost pádu drátů vysokého napětí. Pokud leží na zemi, zásadně se k nim nepřibližujeme.

• Lze očekávat omezení v dopravě, možnost výpadků elektrického proudu, polomy v lesích.

• V případě podmáčeného terénu může dojít k vyvracení stromů.


6.9.2007 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Premiér Bohuslav Sobotka.
2 5

Sobotka chce o korunových dluhopisech jednat s daňovou správou

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

Naučit se zvládat dobře češtinu slovem i písmem je pro mnoho cizinců mnohdy téměř nemožné. A problém s ní nemají často jen Němci, Angličané nebo třeba Francouzi.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies