Nejvíce tragických nehod se letos do konce dubna stalo na Ústecku, kde přišli o život tři motorkáři, V Praze pak dva a ve Středočeském, Plzeňském, Královéhradeckém, Jihomoravském, Olomouckém, Zlínském, Libereckém a Karlovarském shodně po jednom.

Místo nehody mezi Větrným Jeníkovem a Bílým Kámenem bylo čtyři hodiny neprůjezdné. Čelně se zde střetl motorkář s autobusem.
Vyhasl život motorkáře, který učil druhé jezdit

Podíl motocyklistů na celkovém počtu obětí dopravních nehod činil loni 11 procent, přičemž průměr za roky 1993 až 2015 je 8,8 procenta. Přesto byl rok 2016 pro motocyklisty zatím nejpříznivější. Tradičně se považují nehody zaviněné jezdci v jedné stopě za ty nejzávažnější. Loni ale podle Romana Budského z Týmu dopravní bezpečnosti byly daleko nebezpečnější střety zaviněné jiným účastníkem silničního provozu.

„Zatímco na 1000 dopravních nehod vyšetřovaných Policií ČR připadlo v průměru 5,5 oběti, u havárií z viny jezdců v jedné stopě to bylo 18 obětí, u nehod z cizího zavinění však 26,25 oběti,” podotkl Budský. Loni zemřelo při nehodách zaviněných motocyklisty 29 jezdců, letos do dubna šest. Nejčastější příčinou těchto tragických nehod bývá nepřiměřená rychlost jízdy.¨

Tragický střet osobního vozidla s nákladním u Brozánek.
Nehoda u nového mostu v Mělníku si vyžádala dva lidské životy

Vinou ostatních účastníků silničního provozu se loni stalo 43 procent nehod s účastí motocyklistů. „Nejčastěji ublíží svému jednostopému kolegovi tím, že mu při vjetí do křižovatky z vedlejší silnice nedají přednost v jízdě, nedají mu přednost v jízdě při odbočování vlevo, přehlédnou jej při vjetí do protisměru či se nedostatečně věnují řízení,” uvedl Budský.

Loni umírali motocyklisté nejčastěji v květnu a srpnu (shodně po 13 obětech), v červenci to bylo 12 mrtvých. Naopak žádný motorkář loni nezemřel v lednu, únoru, listopadu a prosinci. Nejčastěji loni umírali motocyklisté ve věku 35 až 44 let, bylo jich 20.

Ilustrační foto.
Tragický čtvrtek: Na silnici u Větrného Jeníkova zemřel motorkář