VYBERTE SI REGION

Na Benešovsku dohlíží na dopravu jen šest policistů

BENEŠOVSKO - Proč nejsou na silnicích Benešovska vidět dopravní policisté? Názory se různí. Expert míní, že policisté upřednostňují objasňování krádeží, šéf policie naopak mluví o nedostatku lidí

16.10.2007
SDÍLEJ:

Na 1200 kilometrů silnic na Benešovsku dohlíží jen šest dopravních policistů. Mají k dispozici pouze jediný automobil s radarem (na snímku). Práci dopraváků tak musejí suplovat policisté z pořádkové službyFoto: Deník/Ladislav Jerie

Od začátku ledna do konce září zemřelo na silnicích Benešovska třináct lidí. O čtyři více než loni. V roce 2005 to bylo deset lidí. Na Benešovsku je při tom 1200 kilometrů silnic. Tolik prozatím statistika. Ta ale nezahrnuje události na dálnici D1, jejíž policisté nespadají pod velení Okresního ředitelství Policie ČR Benešov.

Naprosto zásadní otázka proto zní: Proč se bourá i poté, co vstoupil v platnost nový silniční zákon tak, že umírá více lidí než před tím?
„Příčin je samozřejmě více,“ míní bývalý šéf středočeských dopravních policistů a nyní expert na dopravu Stanislav Huml. „Od pololetí minulého roku má policie v České republice obrovský pokles výsledků. Mezi lety 2005 a 2006 klesla výslednost o polovinu. To je neuvěřitelné.“

Policie je podle Humla do určité míry závislá na vlastní iniciativě. Záleží totiž na tom, jak moc své lidi motivuje, aby byli v terénu, dělali to, co mají a také jaké nosí z terénu výsledky. V roce 2005 policisté na silnicích chytili a potrestali určité penzum pirátů silnic. O rok později to ale byla už jen polovina. „Takových nedání přednosti v jízdě nebo ještě podstatnější předjíždění vyhledali a následně potrestali policisté ještě méně, než polovinu,“ sdělil Huml a připomněl, že na silnicích, a Benešovsko nepatří k výjimkám, policisté prakticky nejsou vidět.

Příčiny Stanislav Huml pojmenoval. kdo ale za situaci může? Muži a ženy v uniformách, kteří jsou v terénu? „Řekl bych, že za to mohou ti, kteří jim velí,“ nebojí se bývalý elitní policista tnout i do řad svých bývalých kolegů a mnohdy i dobrých známých či dokonce přátel. „Jde totiž o to, jaký tlak vyvíjejí páni ředitelé na dopravní policii, aby dělala to, co má a její příslušníci byli v terénu tam, kde jsou největší problémy, kde řidiči páchají nejvíce přestupků a kde umírá nejvíce lidí,“ říká Huml a připomíná, že se stále najdou policejní ředitelé, pro něž je důležitější objasnění vloupání do králíkárny před trestáním těch, kteří způsobují problémy na silnicích.

Jaký názor má na situaci na silnicích ředitel benešovské policie Jaroslav Jirák? „Řidiči zapomínají na to, co je napsané v novém silničním zákoně,“ říká. „Další z příčin je nedostatek policistů na dopravní službě. Na Benešovsku by měla mít dvacet lidí. Nyní jich má jen šest. Z posledních deseti uchazečů neprošlo psychotesty devět…“

K výrokům Stanislava Humla o upřednostňování objasnění kdekteré banality před dohledem na kritických místech, se ředitel policie na Benešovku důrazně ohradil. „Pan Huml je v tomto naprosto mimo mísu. Čárkování, tedy hodnocení objasněnosti, jaké se praktikovalo v době, kdy sloužil on, už neexistuje. Na Benešovsku vůbec a pochybuji, že na jiných okresech ano. Naopak. Pořádková policie zaskakuje za chybějící dopravní policisty na silnicích. To je to špatné, v tom je problém. ten by vyřešilo posílení počtu dopraváků tak, aby byli na silnicích vidět,“ dodal ředitel Policie ČR Benešov Jaroslav Jirák.

16.10.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mrazy v letošní zimě ještě zdaleka neskončily.
AKTUALIZOVÁNO
3

Česko svírá silný mráz. Noční teploty klesnou až k minus 20 stupňům

Petra Kvitová poprvé veřejně promluvila o napadení.
5

Odměna nepomohla! Pachatel, který pořezal Kvitovou, stále uniká

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Spláchnou, zvednou prkénko, těžko se v nich orientuje - to jsou japonské toalety

Nejvyspělejší toalety najdete v japonském Tokiu. Prkénko se samo zvedne, je vyhřívané a můžete si tady pustit zvuky tekoucí vody. Výrobci nyní zjednodušují jejich obsluhu.

Na KLDR budou shlížet bývalí vůdci. Kim staví na nejvyšší hoře sousoší dynastie

Severokorejský diktátor Kim Čong-un utrácí miliony dolarů za výstavbu nového sousoší, které bude znázorňovat trojici dosavadních vůdců KLDR - tedy jeho, jeho otce Kim Čong-ila a dědečka Kim Ir-sena. Socha se má tyčit na vrcholu nejvyšší severokorejské hory Pektu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies