VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Drobní dopravci prodávají svá auta

Jindřichohradecko - Shánění zakázek a udržení práce pro zaměstnance je stále těžší i v dopravě.

14.2.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Kucei Miroslav

Zatímco vloni byla na trhu práce i na Jindřichohradecku vysoká poptávka po řidičích nákladních aut, od konce roku ji řidiči kamionů ztrácejí. Někteří soukromí autodopravci přemýšlejí o tom, že „pověsí živnost na hřebík“. „Bývalá manželka na mě útočí kvůli alimentům, ale co mám dělat, když jsem od ledna zase bez práce,“ zlobí se řidič kamionu, který nechtěl být jmenován. Problémy ale mají i soukromníci.

„Měl jsem dvě auta, ale velký mercedes jsem už musel kvůli krizi prodat. Nemůžu sehnat zakázky. Zbylo mi menší auto, a i to teď nabízím k prodeji. Mám závazky, které musím platit, a nikdo mi s platbou nepočká,“ svěřil se provozovatel nákladní autodopravy v Suchdole nad Lužnicí Jiří Skalický.

Podobně jako on i někteří další lidé, které živí nákladní doprava, netuší, co bude dál a zda se jim podaří najít alespoň jinou práci.

„Jsme na tom všichni stejně, do republiky se nic nedováží, jen minimálně. Firmy, které své výrobky vyvážely, jsou zavřené nebo omezily provoz. Naši zákazníci dělají pro automobilový průmysl a teď už vyrábí jen tři dny v týdnu. Ceny za dopravu se snížily o dvacet procent proti cenám, které byly před třemi měsíci,“ vysvětlil majitel společnosti Euro spedition Třeboň Vlastimil Bílek.

Také on potvrzuje, že leasingy na auta musí platit firma dál bez jakékoliv změny. O stálé platby se totiž strachují i ty firmy, které auto na leasing prodaly.

„Jezdí nám všech šestnáct aut. Máme nyní sedmnáct řidičů, protože jeden je dlouhodobě nemocný, tak jsme přijali nového. Nemůžeme si dovolit, aby auto stálo. Díky paní Holické, která se nám stará o zakázky, máme co vozit,“ uvedl Bílek. Podle jeho slov už také jednali o tom, že možná budou muset přikročit ke snížení mezd. „Ceny nafty šly sice dolů, ale jen přes Vánoce, kdy jezdili jen pekaři a zásobování. Jen co vyjely kamiony, ceny vylezly na střední. Navíc se všude, například v Rakousku a Itálii, o hodně zdražilo mýto,“ uzavřel Bílek. Někteří jindřichohradečtí dopravci se shodují na tom, že zákazníci využívají situace a tlačí je k co nejnižším cenám. Dlouhodobé smlouvy jsou jen výjimkou.

„ICOM transport má nákladní dopravu zajištěnou dlouhodobými smlouvami u stálých partnerů, u kterých nenastal výrazný pokles poptávky po dopravě,“ uvedla tisková mluvčí společnosti Icom Lenka Dostálová.

„Pokles však pociťujeme v importních dopravách, kde nastal velký pokles poptávky po dodávkách zboží a surovin přímo do České republiky, ale nikoho z řidičů jsme nepropustili,“ uvedla Dostálová.

Autor: Stanislava Koblihová

14.2.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš
17 7

Median: Drahoš by ve druhém kole prezidentské volby porazil Zemana

Afričtí uprchlíci na ostrově Lampedusa. Prostředky na jejich život si pro sebe inkasovala italská mafie.
1

Libyjští pašeráci lidí cpou do lodí rekordní počty uprchlíků

Krev v mobilech? Suroviny pro baterie se těží v drastických podmínkách

Věděli jste, odkud pochází suroviny pro mobily, notebooky, nebo televize? Přichází totiž nová doba železná. O kontrolu nad těžbou a obchodem s kovy, ze kterých se vyrábí plošné spoje do elektronických přístrojů, se vedou tvrdé boje, na jejímž počátku jsou zubožené děti v afrických dolech a na konci spokojení uživatelé se smartphony. Z celosvětového byznysu profituje Čína, zásoby ale nejsou nekonečné.

Zeman má dalšího soupeře. Pana Škodu Vratislava Kulhánka

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody Auto. Jako prezidentského kandidáta ho zítra představí Občanská demokratická aliance podnikatele Pavla Sehnala.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies