VYBERTE SI REGION

Drobní dopravci prodávají svá auta

Jindřichohradecko - Shánění zakázek a udržení práce pro zaměstnance je stále těžší i v dopravě.

14.2.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Kucei Miroslav

Zatímco vloni byla na trhu práce i na Jindřichohradecku vysoká poptávka po řidičích nákladních aut, od konce roku ji řidiči kamionů ztrácejí. Někteří soukromí autodopravci přemýšlejí o tom, že „pověsí živnost na hřebík“. „Bývalá manželka na mě útočí kvůli alimentům, ale co mám dělat, když jsem od ledna zase bez práce,“ zlobí se řidič kamionu, který nechtěl být jmenován. Problémy ale mají i soukromníci.

„Měl jsem dvě auta, ale velký mercedes jsem už musel kvůli krizi prodat. Nemůžu sehnat zakázky. Zbylo mi menší auto, a i to teď nabízím k prodeji. Mám závazky, které musím platit, a nikdo mi s platbou nepočká,“ svěřil se provozovatel nákladní autodopravy v Suchdole nad Lužnicí Jiří Skalický.

Podobně jako on i někteří další lidé, které živí nákladní doprava, netuší, co bude dál a zda se jim podaří najít alespoň jinou práci.

„Jsme na tom všichni stejně, do republiky se nic nedováží, jen minimálně. Firmy, které své výrobky vyvážely, jsou zavřené nebo omezily provoz. Naši zákazníci dělají pro automobilový průmysl a teď už vyrábí jen tři dny v týdnu. Ceny za dopravu se snížily o dvacet procent proti cenám, které byly před třemi měsíci,“ vysvětlil majitel společnosti Euro spedition Třeboň Vlastimil Bílek.

Také on potvrzuje, že leasingy na auta musí platit firma dál bez jakékoliv změny. O stálé platby se totiž strachují i ty firmy, které auto na leasing prodaly.

„Jezdí nám všech šestnáct aut. Máme nyní sedmnáct řidičů, protože jeden je dlouhodobě nemocný, tak jsme přijali nového. Nemůžeme si dovolit, aby auto stálo. Díky paní Holické, která se nám stará o zakázky, máme co vozit,“ uvedl Bílek. Podle jeho slov už také jednali o tom, že možná budou muset přikročit ke snížení mezd. „Ceny nafty šly sice dolů, ale jen přes Vánoce, kdy jezdili jen pekaři a zásobování. Jen co vyjely kamiony, ceny vylezly na střední. Navíc se všude, například v Rakousku a Itálii, o hodně zdražilo mýto,“ uzavřel Bílek. Někteří jindřichohradečtí dopravci se shodují na tom, že zákazníci využívají situace a tlačí je k co nejnižším cenám. Dlouhodobé smlouvy jsou jen výjimkou.

„ICOM transport má nákladní dopravu zajištěnou dlouhodobými smlouvami u stálých partnerů, u kterých nenastal výrazný pokles poptávky po dopravě,“ uvedla tisková mluvčí společnosti Icom Lenka Dostálová.

„Pokles však pociťujeme v importních dopravách, kde nastal velký pokles poptávky po dodávkách zboží a surovin přímo do České republiky, ale nikoho z řidičů jsme nepropustili,“ uvedla Dostálová.

Autor: Stanislava Koblihová

14.2.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mrazy v letošní zimě ještě zdaleka neskončily.
AKTUALIZOVÁNO
7

Česko svírá silný mráz. Noční teploty klesnou až k minus 20 stupňům

Zlatan Ibrahimovic z Manchesteru United se raduje z gólu.
10

Miliardové dostihy. Real už není nejbohatším klubem. Kdo ho zastínil?

Lada chystá novou generaci legendární Nivy. Zůstane klasickým teréňákem?

Ruská terénní ikona pomalu spěje ke konci svého života. Podle nových zpráv bychom se totiž mohli zanedlouho dočkat zcela nové generace. Po více než 40 letech.

Světoznámé muzeum muselo narychlo vyrobit Trumpa, počítalo s Clintonovou

Pařížské muzeum voskových figurín Grévin dnes rozšířilo expozici o příštího amerického prezidenta Donalda Trumpa. Muselo jej ale vytvořit v rekordním čase, pod vlivem průzkumů před listopadovými prezidentskými volbami v USA totiž s Trumpovým vítězstvím nepočítalo. Muzeum tehdy připravovalo figurínu jeho favorizované soupeřky Hillary Clintonové.

AKTUALIZOVÁNO

V zasypaném hotelu našli italští záchranáři už čtyři mrtvé

Už čtyři mrtvé nalezli dnes záchranáři v italském hotelu Rigopiano na úpatí pohoří Gran Sasso, který zasypala lavina stržená středečním zemětřesením. Tři těla se podařilo vyprostit, čtvrté zůstává v troskách, informovala s odvoláním na policii agentura ANSA. Zkázu přežili nejméně dva lidé.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies