VYBERTE SI REGION

Favoritem předčasných voleb je ČSSD, druzí ANO a KSČM

Praha - Favoritem sněmovních voleb zůstává ČSSD, jíž by nyní dalo hlas 28,5 procenta voličů. Na druhém místě jsou společně komunisté a hnutí ANO se ziskem 12,5 procenta hlasů. TOP 09 by získala 11 procent a ODS 6,5 procenta. Do Sněmovny by se dostaly ještě KDU-ČSL a Úsvit přímé demokracie Tomia Okamury. Těsně pod pětiprocentní hranicí se pohybuje Strana práv občanů - zemanovci (SPOZ), vyplývá z modelu společnosti TNS Aisa vypracovaného pro Českou televizi.

13.10.2013 134
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoAutor: PSPA / Slávek Růta

Lidovci by získali šest procent a hnutí Úsvit pět procent. Z volebního modelu vyplývá, že pro SPOZ by hlasovalo 4,5 procenta voličů a Straně zelených by svůj hlas dalo 3,5 procenta lidí, kteří půjdou k volbám. Mezi ostatní politické subjekty by voliči rozdělili osm procent hlasů.

V minulém průzkumu stejné společnosti, který byl zveřejněn před týdnem, měla ČSSD 29 procent voličských hlasů. Hnutí ANO bylo druhé se 13 procenty a komunisté třetí se ziskem 11 procent hlasů. TOP 09, která nyní posílila, měla 9,5 procenta. Naopak ODS byla silnější se ziskem 8,5 procenta hlasů.

KDU-ČSL měla před týdnem šest procent a do Sněmovny by se tehdy dostala i SPOZ s pěti procenty hlasů. Úsvit stál mimo poslanecké lavice se 4,5 procenta. Ještě o procentní bod méně měla Strana zelených.

Společnost TNS Aisa v současném průzkumu upozornila, že jen 38 procent lidí, kteří deklarují ochotu jít k volbám, je pevně rozhodnuto, komu svůj hlas vhodí. "Naproti tomu 26 procent z nich deklaruje, že je možné, že se jejich rozhodnutí ještě změní. Šest procent si dokonce myslí, že změna jejich názoru je dosti pravděpodobná," uvedl web České televize.

K volbám chce jít více než tři čtvrtiny občanů

Podle průzkumu stoupá počet lidí, kteří chtějí přijít k předčasným volbám do Poslanecké sněmovny. Ochotu zúčastnit se volebního klání oznámilo 77 procent dotázaných. Tři pětiny z nich tvrdí, že půjdou volit určitě. Účast ve volbách striktně odmítá 11 procent dotázaných.

Současný průzkum se uskutečnil od 30. září do 9. října. Zúčastnilo se ho 1200 lidí. Volební model vychází z aktuálních stranických preferencí a naznačuje reálné rozvržení voličských hlasů v době sběru dat. Model zahrnuje občany, kteří uvedli, že by se zúčastnili voleb, a zároveň deklarovali volbu nějaké strany.

Autor: ČTK

13.10.2013 VSTUP DO DISKUSE 134
SDÍLEJ:

Loni zemřelo na úraz 109 dětí, vážných úrazů bylo 330.000

Praha - Loni zemřelo v Česku na úraz 109 dětí, úrazů ošetřených lékaři bylo 330.000. Je to pokles, v roce 2010 zemřelo na úraz 168 dětí, řekl dnes novinářům ministr zdravotnictví Svatopluk Němeček (ČSSD). Nejvíc dětí umírá při dopravních nehodách, přibývá vážných úrazů na trampolínách. Mezi regiony nejsou výraznější rozdíly, mírný nárůst dětské úrazovosti byl loni jen v Jihočeském a Libereckém kraji, nejnižší úrazovost byla v Praze.

Zákaz burkin ve francouzských letoviscích prý zvedl jejich prodej

Sydney - Zákaz nošení burkin v některých francouzských letoviscích zvýšil prodej těchto plavek, které zahalují celé tělo. Tvrdí to alespoň tvůrkyně tohoto plážového oblečení pro muslimské ženy, Australanka libanonského původu Aheda Zanettiová. Bohatý alžírský podnikatel zase slíbil zaplatit pokutu za jakoukoli muslimku ve Francii, která bude za nošení tohoto oblečení potrestána, píše zpravodajský server CNN.

AKTUALIZOVÁNO
Ilustrační foto

Vydírání, arogantní chování. Řetězce podle dodavatelů zneužívají své postavení

Praha - Maloobchodní řetězce zneužívají své dominantní postavení na trhu, domnívá se 79 procent jejich dodavatelů. Vyplývá to z průzkumu, který si nechalo zpracovat ministerstvo zemědělství a jehož výsledky představilo na dnešní tiskové konferenci. Z pohledu férového a oboustranně vyváženého přístupu vůči dodavatelům nejlépe vyšly řetězce Coop, Globus a Billa, naopak nejhůře Lidl a Kaufland.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies