Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Propadlý tunel: firma zaváží kráter, evakuovaní zůstávají v hotelu

Mosty u Jablunkova – Tříčlenné rodině, kterou po druhém propadu tunelu v Mostech u Jablunkova preventivně evakuovali, podle mluvčího stavební firmy žádné nebezpeční nehrozí.

20.11.2009 2
SDÍLEJ:

Horní část zříceného tunelu v Mostech u Jablunkova.Foto: SDH Mosty u Jablunkova.

Dům je od kráteru vzdálen odhadem padesát metrů a leží v trase stavby. Rodina se na náklady stavební firmy ubytovala v hotelu. Vrátit se měla v pátek 20. listopadu, nakonec však mimo domov stráví i víkend.

„Předpokládáme, že se vrátí v neděli. Chceme mít stoprocentní jistotu, že je to zabezpečeno tak, že tam nemůže dojít k nějakým deformacím domu,“ sdělil redakci mluvčí společnosti Subterra Vladislav Beneš. Zdůraznil, že rodině nehrozí žádné nebezpečí, ale v podzemí i na povrchu je nutné provést sanační práce v dostatečném rozsahu.

Zaváží kráter

Firma v pátek zahájila zavážku kráteru, k zaplnění jam použije strusku z hald. „To je zcela zásadní pro stabilizaci svahu,“ upozornil Beneš. K tomu, co se bude dít příští týden, poznamenal: „Nic zásadního neočekáváme, budeme pokračovat v pracích, které probíhají, dokončovat sanaci toho spodku a nadále se bude zavážet to sesuté území na povrchu. Má být provedena i přeložka toho elektrického vedení.“

Stavba tunelu začala předloni v říjnu. Společnost Subterra měla svou část dokončit v letošním roce, což je podle Beneše už jednoznačně vyloučeno. První kolej má být v provozu v polovině roku 2010.

Pokračovat v hloubení zakázal báňský úřad. Mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla upozornil, že je zapotřebí udělat zásah do projektu. „Projektant určí nejvhodnější technologii, jak dál pokračovat,“ řekl. To může trvat i měsíce.

Zpoždění stavby možná nehrozí

Celý úsek železničního koridoru má být dokončen v listopadu 2011, Halla si však myslí, že událost v Mostech nemusí bezpodmínečně znamenat nějaké zásadní zpoždění. Zmínil, že harmonogram prací počítal s výkyvy teplot a dalšími okolnostmi, které mohou stavební práce komplikovat.

Subterra staví hned vedle starého tunelu, kterým projíždějí vlaky na Slovensko. SŽDC však ve středu až do odvolání dopravu na mezinárodní trati zastavila. Cestující najdou informace na stránkách www.cd.cz/omezeniprovozu.

Pavel Halla v pátek řekl, že měření žádné deformace druhého tunelu neukazují, SŽDC však chce počkat na zavážku propadlého území a na dokončení základních stabilizačních prací. „Je potřeba mít více než stoprocentní jistotu,“ pravil Halla. Podle něj je možné, že už počátkem příštího týdne se začne „rýsovat“ termín, kdy se na trati Mosty-Čadca provoz obnoví.

Vladislav Beneš opakovaně řekl, že škody budou značné. Firma však i tuto stavbu pojistila a zatím nic nenasvědčuje tomu, že by plnění smlouvy nemohla uplatnit. Elektrárenská společnost ČEZ hovoří o škodě kolem milionu korun.

Autor: Marek Cholewa

20.11.2009 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
7 18

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Škody napáchané hurikánem Maria
11

Hurikán Maria ztrácí dech, i tak dnes může sfouknout Dominikánskou republiku

Autistů přibývá. Terapii musí rodiče platit sami

Rvalo mi to srdce, vzpomíná na období před dvěma lety Magdaléna Čížková. Její dcera Markétka byla dlouho vysněným dítětem, které dělalo rodině jen radost. Zvládala první slova, vesele ukazovala předměty, rozpoznávala zvířátka. Jenomže pak přišel zlom. „Najednou jako by nám oslepla a ohluchla,“ popisuje maminka.

DOTYK.CZ

Stephen King: do krále hororu se zakouslo děsivé dětství

/VIDEO/ Odmala ho pronásledoval strach ze znetvoření, pohřbu zaživa či zhoubného vlivu čísla 13. Jako kluk si sám naordinoval terapii, jednoduchou a účinnou: vypsat se ze svých obav a děsů. Mezi ty zapadal hrůzný nález mrtvé babičky anebo kamarád, před očima zmasakrovaný projíždějícím vlakem. Zrodil se král hororu, jenž dnes slaví 70 let.

Nejnebezpečnější přechod v metropoli? Najdete ho v Praze 2

/INFOGRAFIKA/ Pražský deník proto připravil výčet nejnebezpečnějších přechodů a křižovatek, kde nejčastěji docházelo ke střetům mezi vozidly a chodci.

AUTOMIX.CZ

Kolik stojí vlastnictví McLarenu F1? Tohoto majitele náklady donutily vůz prodat

Je jasné, že vlastnictví vzácného supersportu nepřináší jen radost. Péče o automobilový klenot totiž vyžaduje také spoustu peněz. Slavný McLaren F1 není výjimkou, což potvrzuje americký podnikatel, sběratel aut a dnes už bývalý majitel právě McLarenu F1, který prozradil, jaké náklady si tento vůz vyžádal.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení