VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Gott se oženil. A byla z toho událost dne

Praha - Nejdůležitější událost posledních dnů? Není to ani vrcholící prezidentská kampaň, ani diskuse, zda dát garance pro pořádání olympijských her v Praze, či další pokračování dopadů reformy zdravotnictví.

10.1.2008 5
SDÍLEJ:

Karel Gott si vzal dlouholetou přítelkyni Ivanu Macháčkovou.Foto: www.bisonrose.cz

Vše zastínila svatba několikanásobného Zlatého a Českého slavíka Karla Gotta v Las Vegas.
Například TV Nova jí věnovala prvních sedm minut svého úterního večerního zpravodajství, tedy plnou třetinu prostoru, vyčleněného nejdůležitějším událostem dne. A většina deníků jí dala část své titulní strany.
Je to další díl bulvarizace českých médií? Šéfredaktor Media a Marketing Daniel Köppl soudí, že je to rys doby.
„Posledních deset let se klade víc důraz na zábavu, která z novin vytlačuje seriózní zpravodajství,“ konstatuje.
Podle Milana Šmída z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy v Praze je bulvarizace zpravodajství téměř celosvětový trend.
Šmíd poukazuje na to, že nejen ve všech francouzských, ale i ve světových médiích se nyní například přetřásá chystaná svatba francouzského prezidenta Nicolase Sarkozyho s bývalou modelkou a zpěvačkou Carlou Bruniovou. „A to s politikou taky nemá nic společného,“ říká.
„Média prostě žijí z peněz, které ze čtenářů a inzerentů dostanou,“ konstatuje Šmíd. „Co je důležité, je to, že je tu výběr. Je na mně, co si koupím, jakými informacemi se nechám zahltit,“ dodává.
O tom, že o informace o Gottovi je zájem, svědčí, že zpráva o jeho svatbě trhala na zpravodajských serverech rekordy čtenosti. „I když vyšla až odpoledne, tak to byla naše nejčtennější zpráva dne,“ potvrzuje Renata Fiedlerová ze zpravodajského serveru iDnes.cz.
Podle Daniela Köppla se to ale začíná měnit. A některá média se v poslední době vracejí zase zpět k serióznější podobě.
„Zjistila, že to nefunguje, a už tuto cestu pomalu opouštějí. Pochopila, že si je lidé nekupují kvůli bulváru – kdyby ho chtěli, tak si ten bulvár koupí už předtím,“ dodává s tím, že by v tom ani neodděloval česká či zahraniční média.

Gott v médiích

TV Nova mu věnovala celých sedm minut zpráv, jela i do Německa udělat anketu mezi zklamanými fanynkami. Podobně reagovaly bulvární tituly. I Právo dalo Gottovi polovinu titulní strany a většinu strany tři. Pouze Hospodářské noviny svatbu ignorovaly – věnovaly jí jedinou větu.
Skoro na všech zpravodajských webech šlo onejčtenější zprávu dne.

Zahraniční tisk dobývají Beckham i Spearsová

Komercionalizace médií je celosvětový trend. V Česku je ale výraznější než jinde.
Praha - Na strany světového seriózního tisku se zprávy ze soukromí celebrit dostávají daleko obtížněji než na stránky českých deníků.
Jednou z nejsledovanějších událostí v historii se stala například svatba anglické fotbalové hvězdy Davida Beckhama s bývalou členkou dívčí skupiny Spice Girls Viktorií. Vdavky slavného páru se sice dostaly i na stránky britského seriózního Guardianu. Ten se nicméně vyhnul klasickým drbům ze zákulisí svatby a referoval pouze o mediálním šílenství svých kolegů.
Některé seriózní deníky se dokonce v minulosti pokusily tímto způsobem odvrátit pokles nákladu. „Deníky se více či méně podbízely a bulvarizovaly. A to i ty, které dosud platily za seriózní. I britské Timesy a další renomované deníky na to kdysi skočily,“ vysvětluje mediální specialista Daniel Köppl.
Známé osobnosti jsou totiž artiklem, který se dobře prodává. Média zaplavují informace, které jsou lákavé pro širokou veřejnost. Ať už se týkají čehokoli. V Česku je však komercionalizace tisku mnohem výraznější než jinde. „U nás se to vyvinulo dravěji. Může za to rychlý porevoluční vývoj. Dohnali jsme a dokonce i předehnali celý svět,“ sdělil Deníku mediální expert Jan Jirák z centra mediálních studií Karlovy Univerzity.

Přečtěte si, jak psal o svatbě www.denik.cz:

 

10.1.2008 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:
Dva muže zavalila zemina v Zahořanech nedaleko Vranova u Čerčan. Na místě jsou hasiči a policisté.
14

Zavalené muže vyprošťují pomocí sbíječek

Mapa republiky
6

Na sněhovém poli Mapa republiky je téměř 10 metrů sněhu

Vyceněné zuby a vypoulené oči. Ronaldova busta terčem vtípků

Při slavnostním pojmenování letiště na Madeiře po Portugalci Cristianu Ronaldovi vzbudila velkou pozornost fotbalistova busta, která se stala terčem kritiky i mnoha internetových vtípků. Sochař Emanuel Santos hájí výtvor tím, že se řídil zadáním hvězdného útočníka Realu Madrid, a tvrdí, že sám Ronaldo byl s výsledkem spokojený.

AKTUALIZOVÁNO

Sporné Mečiarovy amnestie. Slovenští poslanci otevřeli cestu k jejich zrušení

Slovenský parlament dnes schválil novelu ústavy, která otevírá cestu ke zrušení sporných amnestií, jež brání potrestání pachatelů únosu syna bývalého prezidenta Michala Kováče v roce 1995 do ciziny. Vládní předlohu novely podpořila velká většina poslanců koalice, opozice i nezařazených zákonodárců, byť největší opoziční strany neprosadily všechny vlastní pozměňovací návrhy.

Marksová: Opatření vůči řidičům hraničí se šikanou. Oplatíme stejnou mincí

Česká republika a Slovensko jsou připraveny zavést protiopatření vůči některým zemím kvůli jejich požadavkům na české řidiče při vyslání do ciziny. Šoféři z některých starých unijních států by tak pro jízdu po českém a slovenském území potřebovali různé doklady v češtině a slovenštině. Novinářům to dnes řekla ministryně práce Michaela Marksová.

Sobotka zdůraznil nutnost kompromisů, aby se neopakoval brexit

/ANKETA/- Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) na dnešním společném jednání české a slovenské tripartity zdůraznil nutnost najít kompromis ohledně směrnice o vysílání pracovníků. Zasedání na zámku ve Štiříně u Prahy se předpisem zabývalo, účastníci ho kritizovali. Sobotka zdůraznil, že se země musejí v rámci Evropské unie navzájem poslouchat. Jinak mohou podle něj nastat další podobné zlomy, jako byl brexit, což by si nepřál.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies