VYBERTE SI REGION

Odcházejí tři piloti Gripenů

Chotusice - Tři piloti vojenských letadel ze základny v Chotusicích se rozhodli odejít ze svých pozic. Pro armádu to znamená především z ekonomického hlediska nemalý problém. Všichni tři muži totiž před nedávnem prošli náročným výcvikem, jehož náklady šly podle neoficiálních informací do milionů korun.

24.5.2008 2
SDÍLEJ:

Stíhací letoun Jas-39 Gripen.Foto: REUTERS/Saab Aereosystems

Odchází také nejstarší z pilotů

Informaci potvrdila Lucie Vejdělková z tiskového odboru chotusické základny. Jak sdělila, odchod zaměstnanců je něco, s čím musí každý zaměstnavatel včetně Armády České republiky počítat. „Nedá se s tím kalkulovat, ale zároveň musíme být vždy připraveni na to, že se něco takového může stát,“ uvedla. Zároveň upřesnila důvody, které dva z pilotů k jejich rozhodnutí vedly.

„Jeden z nich odchází ze zdravotních důvodů, další kvůli věku – jednalo se skutečně o nejstaršího pilota. V jeho případě se s odchodem opravdu dalo počítat, protože je samozřejmé, že jakmile pilot dosáhne určitého věku, nemůže pak, nebo ani nechce déle létat,“ dodala.

Personální problémy by nastat neměly

Podle Vejdělkové měla armáda v jistém smyslu i štěstí, neboť právě v těchto dnech se uskutečnil výcvik nových pilotů. „Neměl by být proto problém odcházející letce naradit,“ uvedla. Podle bývalého vojenského pilota Petera Rackovského mohou být důvody k odchodu letců různé. V každém případě se podle něj však jedná o psychicky i fyzicky velice náročné povolání.

„Při letu ve vysokých výškách je tělo vystaveno vysoké fyzické zátěži. Nezanedbatelným faktorem, který může ovlivnit zdravotní stav, je také všudypřítomný stres,“ vyjmenoval současný vedoucí letového provozu v Chotusicích Peter Rackovský.

Autor: Ondřej Dvořák

24.5.2008 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies