Pendolino, které bylo po nehodě odstaveno v depu v Bohumíně na Karvinsku, se v pátek odpoledne muselo nejprve otočit ve směru jízdy na obratišti v Petrovicích u Karviné, pak se vrátilo do Bohumína, odkud mezi 18:00 až 19:00 vyrazilo směrem do pražského depa. Do České Třebové jel vlak sedm až osm hodin. Zatímco vlaky Pendolino normálně jezdí rychlostí až 160 kilometrů za hodinu, u havarovaného vlaku je to přibližně 40 kilometrů, v případě potřeby je rychlost snížena i na deset kilometrů za hodinu.

V pražském depu bude vlak odstaven, v příštím týdnu ho zkontrolují technici, demontují poškozené části, bude potřeba najít i záznamová zařízení, zatím se našlo jen jedno. Soupravu přijedou prohlédnout i zástupci italského výrobce. Teprve poté se bude podle Štáhlavského rozhodovat o dalším postupu.

České dráhy mají k dispozici sedm souprav Pendolino, přičemž jedna funguje jako náhradní, protože pro provoz je třeba šest vlaků. Aktuálně má společnost k dispozici souprav pět. Jedna je zničená po středeční nehodě, další je na rozsáhlé údržbě, která by měla trvat do konce srpna. Nehoda tak podle Štáhlavského sice pro ČD znamená komplikaci, ale určitě nebude nutné rušit spoje. V případě potřeby bude vlak nahrazen vlakem EuroCity.

Polský řidič kamionu ve vazbě

Nehodu nepřežili tři lidé, skoro 20 jich bylo zraněno. V Ostravě a Novém Jičíně zůstává stále hospitalizováno pět pacientů, tři v ostravské fakultní nemocnici jsou s vážnými zraněními na jednotce intenzivní péče. Poslední pacientka z novojičínské nemocnice by mohla být propuštěna v příštím týdnu, řekla dnes ČTK mluvčí zdravotnického zařízení Radka Miloševská.

Novojičínský okresní soud v pátek poslal do vazby polského řidiče kamionu, který vjel na přejezd, přestože už svítila červená světla. Padesátiletému řidiči hrozí za obecné ohrožení z nedbalosti tři až deset let vězení.