VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Havarovaný trolejbus jel o 15 km/h rychleji, než měl

Brno - Trolejbus číslo 37, do kterého v pondělí večer na křižovatce ulic Lesnická a Provazníkova narazila tramvaj číslo 9, jel před srážkou rychlostí pětačtyřicet kilometrů v hodině. Silniční zákon tak neporušil, podle předpisů dopravního podniku měl však místem projíždět pomaleji.

25.5.2011 14
SDÍLEJ:

Srážka tramvaje a trolejbusu v Brně.Foto: DENÍK/Attila Racek

Kvůli křížení trolejí musí totiž trolejbusy jezdit podobnými křižovatkami rychlostí nanejvýš třicet kilometrů v hodině. „A to i v případě, že se v místě kříží troleje pro tramvaj a trolejbus,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová.

Interní nařízení vydal dopravní podnik kvůli bezpečnosti. „Při větší rychlosti totiž mohou trolejbusu spadnout sběrače, případně může dokonce potrhat troleje,“ vysvětlila mluvčí.

Údaje o rychlosti trolejbusu získala Drážní inspekce z tachografu vozu. „Je to poslední naměřená rychlost před tím, než se trolejbus zastavil,“ řekl mluvčí inspekce Martin Drápal.

S prohlídkou trolejbusu se čeká na řidiče

Už od úterka znají inspektoři i rychlost a brzdné dráhy obou tramvají, které byly v okamžiku srážky na křižovatce. Tramvaji směřující do centra města se podařilo zabrzdit, tramvaj jedoucí na Lesnou měla v okamžiku srážky rychlost devětadvacet kilometrů v hodině. „Ve čtvrtek máme v plánu komisionální prohlídku tramvaje. Termín prohlídky trolejbusu zatím naplánovaný není. Chceme totiž, aby se jí zúčastnil i řidič a mohl reagovat na naše dotazy,“ doplnil mluvčí inspekce.

Výsledky vyšetřování tak budou známé zřejmě až za několik týdnů. „Podrobnosti z vyšetřování zveřejňovat nebudeme,“ doplnil policejní mluvčí Bohumil Malášek.

Čtěte také: Při srážce tramvaje a trolejbusu jeden mrtvý, 14 zraněných

Autor: Zuzana Taušová

25.5.2011 VSTUP DO DISKUSE 14
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

EET ilustrační foto
5

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

DOTYK.CZ

Evropa, daňový ráj to na pohled

Španělsko a další země EU by podle MMF hospodařily s přebytkem. Kdyby část jejich daní nemizela za hranicemi.

Deště a tající sníh zvedají na desítce mít v Česku hladiny toků

Povodňový stupeň pohotovosti dnes brzo ráno hlásily tři měřicí stanice, Dalečín a Veverská Bítýška na Svratce a Pertoltice na Liberecku na Panenském potoce. V některých případech za to může nahromaděný led. Vyplývá to z informací Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies