Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zahnuté hřebíky na silnici ohrožují řidiče

Topolná - Představitelé Topolné mají o zbytečnou starost navíc. Před nedávnem totiž na místní komunikaci objevili zahnuté hřebíky, které mají evidentně poškodit projíždějící auta.

31.3.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Karel Dvořák

Podle zástupců obce mohou být důvody podobného činu různé, s největší pravděpodobností jde ale o snahu neznámého „aktivisty“ zpomalit rychle projíždějící automobily.

Diskuze na toto téma se objevily nejen mezi obyvateli obce, ale také na webových stránkách Topolné. Jen několik dnů po objevení prvních hřebů se v obci vyskytl další nešvar. O události informovala starostka Topolné Hana Marášková. „Před několika dny někdo odcizil z ulic tři dopravní značky. Případ jsme oznámili na policii, ale pachatel prozatím spravedlnosti uniká,“ sdělila Marášková, podle které může nastražení hřebíků i odcizení značek mít na svědomí stejný pachatel.

Na vandalský čin ve finále ale doplatí obec. „Na zakoupení nových značek jsme museli vynaložit deset tisíc korun. Celá investice nás mrzí o to víc, že značky byly nové, umístili jsme je na podzim,“ dodala Marášková.

S rozmístěním náhradního značení nemohli představitelé obce váhat. Jedna ze značek, takzvaná „stopka“, totiž zmizela z výjezdu na hlavní silnici a její absence by mohla způsobit kolizi řidičů.

„Do tohoto místa jsme značku umístili ihned poté, co jsme zjistili odcizení původního značení. Pracovníci Správy a údržby silnic v Uherském Hradišti nám ale vyšli vstříc a přivezli přenosnou,“ vysvětlila starostka.

Odhadnout, kolik značek ročně lidé v regionu odcizí je podle ředitele Správy a údržby silnic v Uherském Hradišti Rostislava Buchtíka poměrně složité.

„Z objednávek nejsme schopni rozlišit, které značky mají nahradit odcizené. Nejčastější motivací pro zloděje je ale zpeněžení značky ve sběrných surovinách,“ sdělil. Někteří řidiči jsou situací na topolské komunikaci zaskočeni.

„Přenosnou stopku jsem spatřil a napadlo mě, že je na svém místě zřejmě umístěna z důvodu nějaké rekonstrukce silnice. To, že původní značku někdo odcizil, mě ale nenapadlo,“ přiznal třiadvacetiletý řidič Josef Prachař z Napajedel.

Autor: Oleg Kapinus

31.3.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Severní Korea a testy jejích raket.
11

USA popřely, že by vyhlásily KLDR válku. Jde o absurdní tvrzení, tvrdí

Místopředseda klubu ANO Radek Vondráček
4

ANO je premiant Rekonstrukce státu

Rybníků v zemi přibývá. Krčína ale překonáme stěží

/INFOGRAFIKA/ Vodní plochy v Česku se za poslední dvě desítky let rozrostly o 6,5 tisíce hektarů. Stát podporuje stavbu dalších nádrží, chce tak bojovat se suchem.

Polovina Čechů si pěstuje své plodiny. Vede Vysočina

/ANKETA/ Moderní doba Čechy nepřipravila o chuť pěstovat si vlastní plodiny. Jejich pěstování se věnují tři pětiny z nich. Vyplývá to z průzkumu, který vypracovala společnost Ipsos. Oslovila osm stovek respondentů.

Laver Cup nezklamal. Co dál? Prestižní show může tenisu pomoci

Potlesk dozněl, opona padla, premiéra Laver Cupu je definitivně minulostí. Tenisové hvězdy se z Prahy rozletěly do všech koutů světa, už teď se ale živě diskutuje o budoucnosti akce, která zpočátku vzbuzovala nemálo pochyb a během uplynulého víkendu nadchla jak vyprodanou O2 arenu, tak i miliardu diváků u televizí.

Smrtelné nehody chodců. Nejvíce jich umírá v noci

/INFOGRAFIKA/ Nejdříve ta lepší zpráva: počet mrtvých při dopravních nehodách obecně spíše klesá. Ta horší: pořád se výrazně nedaří snížit úmrtí chodců. Loni zemřelo při nehodách 545 lidí (nejméně od roku 1961), z čehož 111 bylo chodců. A viník? V 90 případech to byl řidič, chodec v 21 případech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení