VYBERTE SI REGION

Inspekce: Kvalita škol v ghettech je srovnatelná s běžnými základními školami

Praha – Kvalita vzdělávání ve školách v sociálně vyloučených lokalitách je srovnatelná se základními školami fungujícími v běžných podmínkách. Vyplývá to z analýzy, kterou zpracovala Česká školní inspekce (ČŠI). Hodnotil se individuální pokrok žáků, řekl novinářům ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal.

5.12.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČTK

Inspekce vycházela z výsledků národních i mezinárodních srovnání. Nesrovnávala ale absolutní hodnoty. „Musíme se na ty výsledky dívat z pohledu podmínek školy," řekl šéf školní inspekce. Při zohlednění těchto faktorů podle něj oba typy škol dosahovaly srovnatelných výsledků.

Podle Analýzy sociálně vyloučených lokalit, jejíž výsledky byly zveřejněny v květnu, je v Česku 606 sociálně vyloučených lokalit. Postupem času se rozmělňují a jejich počet roste. Velká část chudinských míst se soustřeďuje v severní části republiky. Inspekce udělala výběrové šetření, při němž srovnávala některé ze škol v těchto lokalitách s běžnými. Často se jedná o takzvané segregované školy, kde převažují romští žáci.

Spolupráce s rodiči

Zjistila, že školy mají vzdělávací plány, jejichž výstupy odpovídají rámcovému vzdělávacímu programu. Školy při pokroku žáků dosahují srovnatelných výsledků. Pedagogové v chudinských čtvrtích přitom musejí řešit jiné situace než jejich kolegové z běžných škol. „Daleko více musejí pracovat s rodiči. Dětem, které doma nemají podporu, například nedávají domácí úkoly. Přípravu na školu zařazují třeba do doučovacích kroužků nebo družiny," uvedl Zatloukal.

Možná i díky problémům, kterým denně čelí, si tito učitelé více věří, že jsou schopni vzdělávat děti pocházející ze znevýhodněného prostředí. „Učitelé z těchto škol mohou být inspirací pro ostatní. Vytváříme databanku inspirativní praxe v daných tématech, abychom v rámci doporučení mohli školám dát i konkrétní příklady," řekl Zatloukal.

Zjištění inspekce pozitivně hodnotila ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD). „Jsem velmi ráda, že zjištění ČŠI ukázalo, že kvalita vzdělávání dětí v těchto školách je srovnatelná s běžnými školami. Ráda bych vysekla poklonu učitelům a učitelkám, kteří tam učí," uvedla.

V segregovaných školách se podle Zatloukala vzdělává asi polovina romských dětí. Celkově je v tomto školním roce v tuzemských základních školách 34.191 romských žáků, zjistila inspekce. Představuje to 3,9 procenta s celkového počtu asi 880 tisíc dětí v základním vzdělávání.

Autor: ČTK

5.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Nový šéf hradního protokolu: Návštěvu Bílého domu už začínáme chystat

ROZHOVOR – Miroslav Sklenář nahradí ve funkci vrchního protokoláře Jindřicha Forejta. Deníku při té příležitosti poskytl rozhovor. Hovoří v něm o svém vztahu k prezidentu Miloši Zemanovi i o plánované návštěvě USA. Rezignace Forejta ho prý nepřekvapila.  

Zmlátil dvě ženy. Zdržely jej ve prý ve frontě u pokladny

Pardubice - Z výtržnictví obvinila pardubická policie 47letého muže, který měl zmlátit dvě ženy. Jednu vážně zranil.

Bugatti už prodalo 220 nových Chironů. Kupci na auto mohou čekat i tři roky

Od představení modelu Chiron v březnu letošního roku už automobilka Bugatti našla kupce pro 220 exemplářů tohoto nástupce legendárního Veyronu. Z auta se však zatím raduje jediný zákazník, všichni ostatní ještě musejí čekat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies