VYBERTE SI REGION

Janeček: Hrubou stavbu máme, teď budeme omítat

Praha - Staronový generální ředitel ČT se chce ve svém druhém období soustředit na kvalitu

15.7.2009 7
SDÍLEJ:

Nově zvolený generální ředitel Jiří Janeček po volbě generálního ředitele České televize 15. července v Praze.Foto: Deník/Martin Divíšek

Co je vaším hlavním úkolem pro příštích šest let?
Nějaká lehčí otázka by tam nebyla? Já jsem těch úkolů ve svém projevu vyjmenoval celou hromadu. Končící období bylo érou kvantity, kdy se zlepšila ekonomika, dosáhl vyrovnaný rozpočet, postavily dva nové kanály, narodily nové pořady a investovala se spousta peněz do filmů. Teď přichází období kvality, kdy musíme dobře postavenou hrubou stavbu omítnout.

Moc drahá ale být nemůže. Patří do toho zkvalitňování i zeštíhlování televizního kolosu?
No ježišmarjá. To je nezbytná věc. Každý manažer vám řekne, že se vždycky dá šetřit, ale nesmí to být na úkor obsahu.

Vaši konkurenti například hovořili až o tisícovce zaměstnanců, kteří by pod jejich vedením mohli televizi opustit.
Vypouštět taková čísla je velmi nezodpovědné. Troufl bych si hovořit o pěti či desetiprocentním propouštění, ale když někdo říká dvacet nebo dokonce padesát procent, pak neví, o čem mluví. Já jsem si pozval specializovanou firmu, která poctivě, důkladně a podrobně provede personální audit v ČT. Až na základě těchto výsledků přikročím k potřebným krokům.

Volbě ředitele předcházela dramatická výzva dvou set umělců, kteří ji označili za zpolitizovanou. Podle nich ČT funguje jako uzavřený systém, kde ruka ruku myje. Budete s tvůrci víc hovořit a snažit se vztah s nimi vylepšit?
Snažím se s nimi neustále komunikovat, stejně jako moji kolegové. Umělecká sféra je pochopitelně hodně emotivní, vnímá spíš pocity než fakta. Ve své historii ČT nikdy nedávala tolik peněz do nezávislé původní tvorby jako nyní. Na každého se ale dostat nemůže. Nemohou všichni vydělávat tolik, jako byli zvyklí před rokem 2003. My prostě počítáme a musíme šetřit. Ti, kteří hodně křičí, nám často neumožnili odkrýt své rozpočty. Bodejť by chtěli, když vyráběli draho a my jsme se s nimi proto rozloučili.

Slíbil jste také větší důraz na regionální vysílání. V jakém směru se ho diváci dočkají?
Jako bývalý krajánek k regionálnímu vysílání velmi tíhnu. Vždyť i při vhození kamene do vody jsou ty největší vlny nejblíže. Lidi zkrátka nejvíc zajímá, co se děje v jejich domě, městě, regionu. Digitalizace nám umožní, že se budeme věnovat daleko intenzivněji bezprostředním problémům našich diváků.

Autor: Kateřina Perknerová

15.7.2009 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Poškozenou halu v České Třeboví opraví
18

OBRAZEM: Zřícenou střechu sportovní haly postaví znovu

Ilustrační foto
10

Mrznout bude do konce ledna, pak se oteplí

Pátrání po pohřešované Míše o víkendu nabírá na intenzitě. Tým se rozšířil

Ústí nad Labem - Pátrání po pohřešované Michaele Patricii Muzikářové z Ústí nad Labem nepolevuje ani o víkendu. Kriminalisté vyhodnocují informace získané od veřejnosti. Kromě speciálního týmu se do pátrání zapojil rozšířený tým kriminalistů z jednotlivých územních odborů v kraji.

Zaorálek: Češi a Němci nejsou jen sousedé, ale i partneři

Česko-německá deklarace před 20 lety pootočila vzájemné vztahy obou zemí směrem do budoucna a umožnila jim spolupracovat, řekl ministr zahraničí Lubomír Zaorálek (ČSSD). Podle šéfa české diplomacie význam deklarace, v níž se vlády obou států zavázaly, že se nebudou vracet k minulým křivdám, trvá i dnes. Češi a Němci díky ní jsou nejen sousedy, ale i významnými partnery.

AKTUALIZOVÁNO

Ze zavaleného hotelu v Itálii se zachránilo 11 lidí, pět zahynulo

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi. Podle čerstvé bilance se tak zachránilo 11 lidí, potvrzeno je pět mrtvých. Úřady provincie Pescara dnes oznámily, že nejméně 23 lidí se stále pohřešuje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies