Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jourová se na ministerstvu musí nyní věnovat hlavně eurofondům

Praha - Věra Jourová (ANO) se bude na ministerstvu pro místní rozvoj nyní věnovat hlavně čerpání peněz z evropských fondů. Její resort musí vyjednat s Evropskou komisí Dohodu pro partnerství, která stanovuje podmínky čerpání evropských peněz v letech 2014 až 2020. Navíc se bude snažit dočerpat peníze i za minulé programovací období. Řekla to po dnešním nástupu do funkce, kam ji uvedl premiér Bohuslav Sobotka. Ten ji zároveň ujistil, že její resort nezruší.

30.1.2014 7
SDÍLEJ:

Věra Jourová Foto: Deník/Martin Divíšek

„Ta ministerstva, která nová vláda obsadila ministry, budou pracovat celé čtyři roky. Práce je tam více než dost," prohlásil Sobotka při uvedení Jourové do úřadu. Vyloučil i případné slučování resortů. „Byla by to zbytečná energie, která by nás odváděla od mnohem potřebnější práce pro občany ČR," dodal Sobotka. Ideu předminulé vlády Petra Nečase vyvést agendu evropských fondů přímo pod úřad vlády označil nový premiér za nesmyslnou.

Správné investice

Dohoda o partnerství podle Jourové musí být dojednána do 20. dubna. Definuje okruhy projektů, na které mohou být evropské dotace využity. „Aby to byly peníze nasměrované na ty správné investice, které přinesou hospodářský růst, zaměstnanost a prosperitu České republice," řekla.

Souběžně bude připravován upravený systém na převod peněz do projektů. Podle Jourové je zásadní, aby systém nebyl zbytečně složitý. Právě kvůli jeho složitosti se totiž dělají chyby, které pak vedou k sankcím ze strany Evropské unie, uvedla nová ministryně.

Navíc se bude v čele úřadu snažit dočerpat co nejvíce peněz z minulého programovacího období, které skončilo 31. prosince. „Chceme proplatit maximální možnou částku, ale nikoliv za cenu toho, že budeme platit nesmyslné projekty nebo rizikové projekty," prohlásila. Úspěch podle ní závisí také na partnerech, s nimiž ministerstvo pro místní rozvoj při čerpání evropských peněz spolupracuje, tedy ostatních resortech, regionech i samotných žadatelích.

Velké déja vu

Agenda evropských fondů však není jediná, kterou MMR řeší. „Nebylo by dobré, kdyby zůstala opomenuta celá sada dalších agend a kompetencí tohoto ministerstva. Prohlašuji, že se budu snažit být dobrou ministryní i pro agendu bytové politiky, územního plánování a stavebního řízení," doplnila Jourová.

Jourová podle vlastních slov prožila při příchodu na ministerstvo pro místní rozvoj velké déja vu. V letech 2003 až 2006 totiž na tomto úřadě působila jako náměstkyně, která se věnovala především evropským fondům. Její angažmá skončilo podezřením z korupce v kauze Budišov, kvůli němuž strávila na podzim 2006 měsíc ve vyšetřovací vazbě. O dva roky později ji soud očistil a následně Jourové přiznal 3,6 milionu korun jako náhradu majetkové újmy.

Autor: ČTK

30.1.2014 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:
Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení