VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kalousek: Proti benefitům budu bojovat do poslední kapky krve

Praha /AKTUALIZOVÁNO/ – Tripartita se na změnách v daňové reformě nedohodla. Odbory a zaměstnavatelé přednesli své argumenty, vláda je při projednávání na svém zasedání zváží, řekl po jednání ministr práce a sociálních věcí (TOP 09) Jaromír Drábek.

16.8.2011 35
SDÍLEJ:

Ministr financí Miroslav KalousekFoto: Deník/Šimánek Vít

Ministr financí Miroslav Kalousek (TOP 09) podle zdroje ČTK na jednání prohlásil, že bude proti benefitům bojovat do poslední kapky krve.

Ministerstvo financí (MF) chce v rámci reformy zrušit například koncept superhrubé mzdy se sazbou 15 procent a nová sazba daně by měla být počítána z hrubé mzdy a činit 19 procent. Odvody u zaměstnavatele na sociální a zdravotní pojištění nebudou realizovány jako dosud, ale daní z úhrnu mezd 32,5 procenta. MF plánuje rovněž v rámci daňové reformy zrušit zhruba čtvrtinu z celkových 118 výjimek. Plánuje také vytvoření jednotného inkasního místa.

Návrh vzbudil nelibost zaměstnavatelů i odborů

Zaměstnavatelům podle prezidenta Svazu průmyslu a dopravy ČR (SP ČR) Jaroslava Hanáka vadí jak zavedení pojistného za dohody o provedení práce, tak zrušení daňového zvýhodnění benefitů. „Těch pár stovek milionů nestojí za to,“ varoval Hanák před možnými sociálními konflikty, které by zrušení benefitů mohlo přinést.

Kriticky se vůči změnám v daních tváří i odbory. Podobně jako zaměstnavatelé protestují proti zrušení daňového zvýhodnění benefitů. Vadí jim ovšem i zvýšení platby pojistného na zdravotní pojištění u zaměstnanců o dvě procenta a redukování sazeb pojistného na sociální a zdravotní pojištění u osob samostatně výdělečně činných.

Rozdíly v názorech panovaly i mezi zaměstnavateli a odboráři. Zatímco zaměstnavatelé zavedení jednotného inkasního místa vítají, podle odborů prohloubí deficit až o 20 miliard korun.

Tripartita kromě daňové reformy projednávala také zavedení takzvaných předdůchodů pro lidi s namáhavým nebo nebezpečným povoláním a zvýšení minimální mzdy.

Čtěte také: Drábek navrhuje zvýšit minimální mzdu o pět set korun

Autor: ČTK

16.8.2011 VSTUP DO DISKUSE 35
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Francouzský satirický časopis Charlie Hebdo novým vydáním ukázal, že se nenechá zastrašit. Tak hodnotí německé deníky první číslo časopisu po krvavém atentátu na redakci z minulého týdne.
AKTUALIZUJEME
6 11

Charlie Hebdo: Policie zadržela 10 podezřelých

Americká letadlová loď Carl Vinson
7 27

Američané jsou v Koreji zatím bezzubí. Nesestřelí balistické střely KLDR

Kdo nemá platnou jízdenku, ať si vystoupí. Cože?!

Od dubna se na problémových linkách městské hromadné dopravy vyskytují takzvaní asistenti přepravy. Mají za úkol dbát na bezpečnost, nepustit do vozidla osoby bez platné jízdenky, se zápachem a pod vlivem alkoholu, nebo je na příští zastávce „vysadit".

Festivaly musí poprvé přejít na EET. Očekávají problémy

Startující festivalová sezóna přinese jejich provozovatelům i zúčastněným prodejcům a stánkařům zásadní změnu: poprvé budou muset evidovat své tržby v elektronickém systému. Zkušenosti z trhů naznačují, že je to může připravit o značnou část tržeb.

Penta pokračuje v zahraničních akvizicích. Podle Dospivy není na prodej

Finanční skupina Penta miliardáře Marka Dospivy hodlá i letos pokračovat v zahraničních akvizicích, do nichž se pustila v loňském roce. Celková aktivita firem, které má skupina v portfoliu, se loni zvýšila meziročně o 21 procent, zisk skupiny o čtvrtinu. Podle Dospivy není Penta na prodej.

Obchody musí stáhnout německé pudinky, mohou mít v sobě kov

Státní veterinární správa nařídila stáhnout z prodeje pudinkové dezerty od německého výrobce Neuburger Milchwerke GmbH & Co. Německé dozorové orgány informovaly prostřednictvím systému rychlého varování RASFF ostatní členské země o přítomnosti kovového úlomku v balení dezertu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies