VYBERTE SI REGION

Přetíženým kamionům má zatnout tipec světově unikátní řešení

PRAHA - Zrekonstruované silnice druhé a třetí třídy, na jejichž opravu schválili zastupitelé Středočeského kraje miliardový úvěr, nemají být za pár měsíců znovu rozbrázděné vyjetými kolejemi od přetížených kamionů.

11.10.2007
SDÍLEJ:

Včerau stolu, do tří týdnu v terénu. Náměstek středočeského hejtmana Karel Vyšehradský podepsal s ředitelem společnosti Czech Radar Milanem Bednářem smlouvu o zkušení instalaci unikátního měřicícho zařízení pro kamiony.Foto: Deník/Milan Holakovský

Představitelé kraje si kamiony chtějí pohlídat. Nebudou však kupovat další mobilní soupravu pro jejich vážení, jaké Policii ČR předali už dvě. Přimět provozovatele těžkých nákladních vozidel ke kázni má přispět unikátní technické zařízení, jež ve středních Čechách bude instalováno jako první na světě. Prozatím bez toho, že by za odhalené nedostatky dostávali řidiči příliš těžkých náklaďáků sankce.

Cílem je v první řadě prověřit, zda zařízení dodaná německou společností Robot Visual Systems, jež čeští inženýři propojili s počítači, bude v praxi fungovat přesně podle propočtů. To by mělo být zřejmé do půl roku.

Náměstek středočeského hejtmana Karel Vyšehradský a ředitel společnosti Czech Radar Milan Bednář včera podepsali smlouvu o zkušební instalaci měřičů, které dokážou zvážit jednotlivé nápravy kamionu, změřit jeho rychlost, v případě překročení povolených hodnot nafotit registrační značku provinilého vozidla i jeho řidiče – a to vše i s časem průjezdu zaznamenat pro pozdější řešení.

„To všechno bez nutnosti přítomnosti policie, bez potřeby vozidla zastavovat a odstavovat,“ chválí vicehejtman Vyšehradský, že zařízení dokáže kontrolovat vozidla v plné rychlosti. A díky zafrézování keramických senzorů do vozovky je ani nijak neomezí. „Při jízdě šedesátikilometrovou rychlostí je řidič ani není schopen zaregistrovat,“ řekl Deníku ředitel Bednář.

Pro testování vyhlédli dopravní inženýři krajského úřadu počátek Břežanského údolí na frekventované silnici 101, kudy si hodně řidičů těžká nákladní přepravy zkracuje cestu z dálnice D1 na D5 nebo R4. Měřiče, jimž nemá vadit ani zimní nečas, se tam mají objevit už v listopadu. Vyšehradský ovšem plánuje, že pokud se zařízení v půlročním zkušebním provozu osvědčí a získá potřebné certifikáty, vypsal by kraj výběrové řízení na osazení desítek takových měřidel na svém území. „Například v Polabí, kde jsou silnice velmi zatíženy dopravou štěrkopísku a kameniva,“ podotkl vedoucího krajského odboru dopravy Josef Zobal.

11.10.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
21

Kriminalisté vyhodnocují stovky hodin záznamů. Míšu ale stále nenašli

Sněžka Sherpa Cup 2017, Petr Mazal
13

Příběh nejlepšího šerpy: Málem ho zabili v Zambii

AKTUALIZOVÁNO

Trump podepsal příkaz o odstoupení USA od transpacifické smlouvy

Washington - Americký prezident Donald Trump dnes podepsal exekutivní příkaz o odchodu Spojených států z Transpacifického partnerství (TPP). Obchodní dohodu 12 tichomořských zemí vláda Baracka Obamy uzavřela před rokem, Kongres USA dokument ale ještě neratifikoval.

Otrávené návnady na zvířata v přírodě bude dohledávat cvičený pes

Otrávené návnady nastražené na vydry, kuny či lišky, na něž často umírají také draví ptáci, začne letos v Česku dohledávat první speciálně vycvičený pes. Česká společnost ornitologická (ČSO) ho získá díky mezinárodnímu projektu dotovanému unií. Podle ochránců přírody případů otrav volně žijících živočichů přibývá. 

AKTUALIZOVÁNO

Revoluce v F1 dle nového vlastníka. Boss Ecclestone po 40 letech končí

Formule 1 a Bernie Ecclectone? Spojení, které k sobě neodmyslitelně patřilo posledních 40 let. Teď je ale konec. Šestaosmdesátiletý Brit, jenž z královské motoristické třídy vytvořil miliardový byznys, potvrdil spekulace britských médií a v čele formule 1 opravdu skončil. Nový vlastník seriálu F1 Liberty Media uvedl, že Ecclestonea nahradil Chase Carey.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies