VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Karel Schwarzenberg: Nešvary se musí vymýtit!

Praha /EXKLUZIVNÍ ROZHOVOR/ – Deník před časem oslovil několik lídrů pražských kandidátek do předčasných voleb do poslanecké sněmovny. Nyní se dostal na řadu také Karel Schwarzenberg, který je jedničkou za stranu TOP 09. I on odpovídá čtenářům Deníku na otázky stavby metra či zklidnění magistrály.

29.8.2009 80
SDÍLEJ:

Lídr pražské kandidátky strany TOP 09, kníže Karel SchwarzenbergFoto: Deník/Vít Šimánek

Jak budete chtít nalákat Pražany, aby volili právě Vás (respektive Vaši stranu)? Budete se snažit zaujmout nějakým konkrétním pražským tématem, které se dotýká velkého množství obyvatel?

Nadcházející volby jsou volby do Poslanecké sněmovny nikoli do zastupitelstva hlavního města Prahy, tudíž se samozřejmě budeme zabývat především celostátními problémy. Je ale nutné říci, že nemůžeme nechat nepovšimnuty nešvary a zlozvyky, které se v Praze zahnízdily.

Už na konci roku by měla být zahájena stavba prodloužení metra na trase A. Brzy by pak mělo následovat zahájení metra trasy D. Jak moc by se měl na financování podílet stát?

Je naprosto jasné, že výstavba metra trasy D měla být zahájena už dávno, ta bude obsluhovat více než 300 tisíc občanů Prahy. V současné době se bohužel nestaví žádná trasa a my bychom se měli ptát proč. Co se týká financování ze strany státu, je ve světě obvyklé, že obdobné velké stavby jsou postaveny na zásadě jistého podílu státu a příslušného regionu a nesmíme také opomenout možnosti příspěvku z EU.

Pražané jsou celkově velmi citliví, pokud se jedná o dopravu. Jste pro omezení provozu na magistrále, tedy s ohledem na dokončení Městského respektive Pražského okruhu? Pokud ano, v jakém rozsahu?

Městský a pražský okruh se snad staví proto, aby auta centrum objela. Až budou příslušné části hotovy, měla by se magistrála přeměnit na městskou třídu. Odstranění magistrály z Václavského náměstí pod zem už mělo být dávno hotové. Je špatné, že Praha si s tím zatím neporadila. Až se teď bude rekonstruovat Národní muzeum, je třeba to rychle dořešit. Jinak bude ta velká obnova znehodnocena. Omezovat provoz, jak se to děje nyní, asi dobrý nápad není. Auta se chovají jako voda. Prostě „potečou“ jinudy a určitě ztěžují život i jiným částem města.

Před časem byl vládou schválen rozsáhlý dokument Politika územního rozvoje. Ten se týká také stavby paralelní dráhy na letišti a Pražského okruhu. Jako poslanec byste s tímto materiálem musel zřejmě také pracovat. Souhlasíte s ním, nebo jste pro jeho přepracování?

Po pravdě řečeno jsem ještě neměl čas všechno si pečlivě prostudovat. Částečně jsem se zabýval problematikou vybudování další dráhy pro Letiště Praha. Bohužel, v tomto případě je to již dávno rozhodnuto a nemám dojem, že na tom lze ještě něco změnit. Též stavba Pražského okruhu ve variantě Jih budí pochybnosti, varianta SS by byla pro Prahu mnohem výhodnější. Ovšem kvůli setrvačnosti plánovačů a finančním zájmům se staví podle plánů, které pocházejí ještě z první republiky a nerespektují, že Praha se mezitím podstatně změnila. Tato problematika se ovšem rozhoduje na úrovni krajů a samostatných obcí. Jsem zvědav, co ještě v tom dokumentu objevím, ale celkem vzato v posledních letech se tyto plány zdají býti spíše ovlivněny zájmy různých lobbyistických skupin a jsou méně řízeny snahou zajistit dobrou budoucnost tohoto města.

Autor: Lukáš Marek

29.8.2009 VSTUP DO DISKUSE 80
SDÍLEJ:
Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
5 10

Andrej Babiš: Havel měl u nás zavést prezidentský systém

ilustrační fotografie
14

Pro a proti: Facka jako násilí. Zrušíme fyzické tresty dětí?

DOTYK.CZ

Města duchů. Navštivte reálná místa, kde vám může jít i o život

Pokud jste viděli film o Jamesi Bondovi Skyfall, pak si jistě vybavíte scénu, kdy hlavní záporná postava Raoul Silva nutí agenta 007 sestřelit z hlavy jeho milenky panáka alkoholu. To vše mezi betonovými ruinami budov, ze kterých snad mrazí ještě více, než ze samotné scény. Nejde však o počítačem vytvořené kulisy. Hašima, opuštěný ostrov u břehů Japonska, skutečně existuje. Stejně jako další „města duchů" po celém světě. Tady jsou některá z nich.

Ve skanzenu nahlížejí babičkám pod sukně

/FOTO/ – Jaké spodní prádlo se nosilo před sto lety? V chalupě ve Staré Vsi budete koukat!

Účet za lety do Mnichova dělá 60 milionů. Letiště Brno už linku dotovat nechce

Brno – Z vlastní kapsy dotuje Letiště Brno provoz letecké linky z Brna do Mnichova. Celkem ho spojení, které využívá v průměru padesát lidí denně, stálo doposud šedesát milionů korun. Jihomoravský kraj a město Brno přitom slíbili linku podpořit celkem pětačtyřiceti miliony korun. Zatím nedali nic.

Facebook je zajatcem politiky

Baracka Obamu dostal Facebook do Bílého domu. Zdeňka Škromacha bazénková selfie z politiky vylila. Jak si politické celebrity vedou na této sociální síti?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies