Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

KDU-ČSL hledá cesty jak získat zpět voliče VV a TOP 09

Praha - KDU-ČSL chce v Praze a dalších českých městech, kde při posledních sněmovních volbách nejvíce ztratila, získat zpět voliče, kteří od ní odešli k Věcem veřejným a TOP 09. Lidovci se ale potýkají s tím, jak tradiční značku strany lépe prezentovat a najít osobnosti, které voliče zaujmou.

12.5.2012 23
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jan Vraný

 Vyplynulo to z vyjádření zástupců pražské KDU-ČSL na sobotní konferenci věnované situaci strany v Praze.

„Není to ani tak o programu, který je dobrý, ale o tom vytvořit potřebnou auru, prodat program tak, aby byl srozumitelný a zajistit, aby ho podávali lidé, kteří mají schopnost veřejnost oslovit," řekl člen vedení pražské KDU-ČSL Marián Hošek.

Také podle několika dalších pražských lidovců měla konference poukázat na rezervy strany v politickém marketingu. Při klesající popularitě vládních stran a rozpadu VV podle nich lidovci cítí šanci na politický comeback. Z analýzy odborníků na volební kampaně a zkušeností slovenských křesťanských demokratů, které na setkání zazněly, ale vyplývá, že KDU-ČSL musí adresněji oslovovat voliče a kromě programu se soustředit i na prezentaci svých hodnot.

„Voliči nám ubyli především k TOP 09 a VV, ale odnikud nepřibyli jiní, zejména v Praze, protože tam tyto strany byly nejvíce na vzestupu," řekl Hošek. Analýza politologa Tomáš Lebedy podle něj ukázala, že menší strany jako zelení, Věci veřejné či KDU-ČSL si voliči nevybírají jen z tradičních sociálních a ekonomických důvodů. Mnohem větší důraz než příznivci ČSSD či ODS kladou důraz na hodnoty, které strana reprezentuje.

KDU-ČSL chce proto v Praze podle Hoška využít úpadku VV a poukazovat na to, že TOP 09 nabízí sociálně nevyvážené reformy. „Měli bychom kvalitně oponovat reformy, tak aby byly rozumné a sociálně citlivé," řekl. Uspět s adresnou kampaní v Praze, která je anonymním městem, podle něj ale bude těžké.

KDU-ČSL se podle něj nikdy nevyhne tomu, že voliče v metropoli ovlivní především celostátní témata. Z analýz podle něj navíc vyplynulo, že politická konkurence v podobě TOP 09 a VV stranu mnohem více poškodila v českých regionech, než na Moravě, kde má silnější základnu.

Tradiční parlamentní a vládní strana KDU-ČSL před dvěma lety ve sněmovních volbách propadla, získala 4,39 procenta hlasů a do sněmovny se nedostala. V Praze lidovci dostali 2,17 procenta hlasů a ve středních Čechách jen 1,97 procenta.

Autor: ČTK

12.5.2012 VSTUP DO DISKUSE 23
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Letní dětský tábor, ilustrační snímek.
19

Děti na táborech mají mobily. A brečí domů

Donald Trump s Vladimirem Putinem
4 4

Americký Senát schválil nové sankce vůči Rusku. Vetuje je Trump?

Výkyvy počasí zdraží med. Na část včelařů dopadne i EET

/INFOGRAFIKA/ Včelaři prodávají med za 160 korun. Kvůli slabší úrodě cena o pár desetikorun stoupne.

DOTYK.CZ

Před 41 let se Zlaté piesky zalily krví. Došlo k nejhorší letecké havárii u nás

/VIDEO/ Pavol Hammel měl krušnou noc, slavilo se, pilo. Teď je kolem osmé ráno a on vláčně klimbá v odbavovací hale pražské Ruzyně. Pár kolemjdoucích ho poznává, je to frontman bigbítové kapely Prúdy, v roce 1976 dost populární. V 8:27 se zvedá dopravní letoun Iljušin Il 18-B z ruzyňské rampy, bez rockera na palubě. Alkoholové koma mu právě zachránilo život.

Slavný fotbalový útočník Baroš se vrátil do Baníku: Cizinci české lize pomůžou

Nejen hvězdní cizinci v dresech Sparty a Slavie budou zdobit nový ročník fotbalové ligy. Zpátky mezi elitou je Baník Ostrava, jehož soupisku zdobí jméno jednoho z nejslavnějších odchovanců slezského klubu. Milan Baroš se do Baníku vrátil už potřetí. Tentokrát (prý) naposledy.

Obrněnce pro českou armádu vyrobí Tatra

/FOTOGALERIE/ Vláda České republiky schválila zakázku na pořízení obrněných vozidel Titus na podvozku Tatra pro potřeby ozbrojených sil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení