Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Klaus poprvé vyzkoušel RegioJet, do Ostravy jel druhou třídou

Praha – Prezident Václav Klaus při dnešní cestě do Ostravy využil vlak soukromého dopravce RegioJet. Na stejné trati v minulosti už vlakem cestoval, nyní ale poprvé vyzkoušel jiný vlak než Českých drah.

6.12.2011 11
SDÍLEJ:

Prezident Klaus jel do Ostravy RegioJetemFoto: Deník/Divíšek Martin

Novinářům při odjezdu z pražského Hlavního nádraží řekl, že konkurence na železnici je prospěšná. Po příjezdu do Ostravy si cestu pochvaloval.

Do Prahy se prezident ve středu vrátí letecky. Mluvčí Klause Radim Ochvat ČTK sdělil, že je to kvůli nabitému programu prezidenta v Ostravě a Opavě a následné večeři s ruským prezidentem Dmitrijem Medveděvem v Praze.

Na dotaz, proč si vybral RegioJet, Klaus odpověděl, že většinu věcí, které ke svému životu potřebuje, získává od soukromníků. „Já si nekupuji státní rohlík, já si kupuji soukromý rohlík a v tomto smyslu myslím, že když je tu soukromý dopravce, který trošku prohání toho nesoukromého dopravce, tak je to pro nás pro všechny dobře,“ řekl.

Tázavé pohledy spolucestujících

Klaus k vlaku přišel s jízdenkou v ruce jen několik minut před odjezdem. Na prvním nástupišti na něj čekali stevardky a zástupci společnosti RegioJet, která patří majiteli Student Agency Radimu Jančurovi. Prezident a jeho doprovod se pak usadili mezi cestující do jednoho z vozů RegioJetu, který má pouze vagony druhé třídy. Přítomnost hlavy státu ve vlaku vyvolala tázavé pohledy některých spolucestujících, běžný provoz linky ale nijak nenarušila.

Cesta do Ostravy RegioJetem trvá zhruba tři hodiny a čtyřicet minut. „Mám s sebou plnou tašku práce, pracoval bych i kdybych jel autem, a to je zase lepší pracovat tady,“ poznamenal Klaus. Prezident do Ostravy cestoval vlakem i letos v září, když tam jel zahájit školní rok na gymnáziu svého syna. Tehdy jel ale spojem Pendolino Českých drah.

Služby soukromého dopravce si po vystoupení ve stanici Ostrava – hlavní nádraží pochvaloval. „Cesta utekla jako voda. Kdykoliv takto budu znovu cestovat,“ řekl prezident.

RegioJet patří do skupiny Student Agency. Na trase Havířov – Ostrava – Olomouc – Praha jezdí od září. Společnost usiluje také o to, aby jezdila na trati Praha-Brno-Břeclav. Českým drahám chce RegioJet konkurovat také poskytovanými službami, nabízí bezplatné bezdrátové připojení k internetu a zdarma denní tisk a nápoje.

Autor: ČTK

6.12.2011 VSTUP DO DISKUSE 11
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
1

VIDEO: U Belgie našli zachovalou ponorku z 1. světové války. I s posádkou

Ruské vojenské helikoptéry během manévrů Západ 2017 na cvičišti u Petrohradu.
6 5

Při cvičení Západ 2017 došlo k nehodě, střela zamířila mezi novináře

Svět by měl zasáhnout proti terorismu, řekl Zeman v OSN

Prezident Miloš Zeman vystoupil na půdě Valného shromáždění OSN v New Yorku. Upozornil zde na boj s terorismem. Svět podle něj stále nedokázal rozhodně zasáhnout, k čemuž je mimo jiné potřeba i silný úřad OSN, který by byl schopen použít i vojenskou sílu. Vyzval také k zastavení migrace.

Začíná kampaň Číst Havla. Dětem přiblíží Havla jako literáta

Knihovna Václava Havla dnes spustila kampaň Číst Havla, která chce žákům základních a středních škol pomoci poznat Václava Havla nejen jako velkou postavu české historie, ale především jako čtivého a podnětného spisovatele.

Na sdílení kol půjde 20 milionů. Města mohou žádat o dotace

Sdílení jízdních kol ve městech podpoří nová dotace ze Státního fondu životního prostředí. Na takzvaný bikesharing je určeno 20 milionů korun. O peníze mohou žádat města, dopravní podniky i soukromé firmy. Dalších 20 milionů půjde do osvěty pro ekologicky čistou dopravu. 

Česká meziválečná avantgarda boduje. Toyen, Šíma a Kupka stojí miliony

Na zahraničních aukcích se z českých autorů stále nejlépe prodávají jména spojená s meziválečnou avantgardou. Mezi nejdražšími bohemiky první poloviny letošního roku figurují obvyklá jména, tedy Toyen, Josef Šíma a František Kupka. Mezi desítkou nejdražších děl českých autorů mají každý po dvou dílech. Ke koupi deseti nejdražších bohemik by případný zájemce potřeboval 2,2 milionu eur, tedy asi 57 milionů korun, uvádí server Artplus.cz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení