VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Koloběžec z Pardubic chystá výpravu na "Peklo severu"

Pardubice – Dobrodružnou cestu plánuje pardubický koloběžec Martin Komár. Na dopravním prostředku, kde napůl běží a napůl jede, se chystá pokořit trasu cyklistického závodu Paříž – Roubaix ve Francii, známého jako „Peklo severu".

9.2.2015
SDÍLEJ:

Vzhůru na start. Pardubický koloběžec Martin Komár se chystá zdolat Peklo severu. Na koloběžce chce za jeden den pokořit trastu cyklistického závodu Paříž – Roubaix.Foto: DENÍK/Jiří Sejkora

Tomu závodu se říká peklo proto, že z trati měřící 260 kilometrů vede asi 50 po kostkách. Pod pojmem kostky se ale myslí dlažba, která někde pamatuje i Napoleona a rozhodně není položena jako na Pernštýnském náměstí. Jde místy o velké a hrbolaté kameny.

„Začalo to tak, že asi před čtyřmi lety si čeští koloběžci vymysleli, že zdolají trať Tour de France. Před dvěma lety to zvládli a teď si vymysleli další podobný nápad – za jeden den zdolat jarní klasiku Paříž – Roubaix. Ještě nikdo to předtím na koloběžkách nezkusil a já si řekl, že u toho prostě chci být," říká koloběžkový nadšenec Martin Komár z Pardubic.

Češi zaujali svět

Termín, kdy se česká výprava čítající předběžně jedenáct jezdců chystá pokořit tuto zajímavou trať, je počátek dubna, den před startem samotného cyklistického závodu. A nápad už prostřednictvím sociálních sítí strhl pozornost dalších nadšenců. Čeští koloběžci spustili mezinárodní lavinu zájmu.

„K výpravě se teď hlásí Francouzi, Italové, Rakušané. Je to otevřené pro kohokoliv, přidat se může kdokoliv, kdo si troufá. A pokud vše dobře dopadne, vznikne o tomto podniku i krátký film," uvádí Martin Komár.

15 hodin koloběhu

„Přípravu jsme už zahájili. Náš časový odhad je dvanáct až patnáct hodin jízdy v jediném dni. Prvních sto kilometrů trati bude ještě pohoda. Pak začíná první úsek s kostkami. Bude to těžké, ale těšíme se na to. Samotnou jízdu pojímáme jako nízkonákladovou záležitost, nikoliv profesionální sport. Vezeme stan a spacák s tím, že před startem přespíme někde v kempu a po dojetí někde v penzionu," dodává Martin Komár.

Příprava stroje

Další kapitolou, kterou teď musí koloběžci řešit, jsou i stroje. Terén s velkými kostkami totiž má své limity.

„Je otázka, na čem vlastně pojedeme. Tour de France se jede po asfaltkách, se kterými naše silniční koloběžkové speciály nemají problém. Tyhle podmínky by ale nemusely přežít. Úzký silniční plášť není na kostky příliš vhodný. Na koloběžce ani nedosáhneme takové rychlosti jako cyklisté, aby nás to vezlo po vrcholcích kamenů, ale užijeme si každý hrbol. Koloběžky navíc z podstaty nemají ani odpružené vidlice. Budeme tedy muset dělat nějaké kompromisy s šířkou pneumatik, kvůli které přijdeme o rychlost na asfaltu a možná hledat i nějaká konstrukční řešení závěsů kol, šířky vidlic a další drobnosti," vypočítává Martin Komár.

Autor: Jiří Sejkora

9.2.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
5 11

Babiš opět zrušil návštěvu České televize. Mám důležitější věci, sdělil

Barbora Strýcová
10 6

Sprosté nadávky, výhrůžky. Strýcová odkryla druhou tvář tenisu

AUTOMIX.CZ

Hammond už zase řídí. Jeho nový stroj jezdí na elektřinu a má extra vychytávku

Od nehody Richarda Hammonda uplynuly dva týdny a slavný moderátor už je dávno doma. A dokonce zase řídí.

DOTYK.CZ

Česká agentura veze z Cannes několik cen. Za kampaň pro časopis, co už nevychází

Čím jsou pro světový film ceny americké filmové akadamie Oscar, tím je pro evropskou reklamu mezinárodní reklamní festival Cannes Lions. Koná se vždy koncem června ve francouzském letovisku Cannes a v posledních letech je na něm úspěšná česká pobočka reklamní sítě Young & Rubicam.

Vyplašená zvěř, zničené porosty. Čtyřkolky dělají vrásky myslivcům

Majitelé čtyřkolek a terénních motorek přídělávají každoročně vrásky myslivcům i správcům lesů. Jejich hlučné stroje totiž plaší zveř a ničí lesní porosty a půdu. V boji proti jejich „řádění" jsou však lesníci i myslivci často bezmocní.

AKTUALIZOVÁNO

Tragická sobota. Na silnicích zemřelo devět lidí, letos nejvíc

Sobotní dopravní nehody si vyžádaly devět lidských životů, což je letos dosud nejvíce v jednom dni. Umírali při nich lidé v autech, motocyklisté, chodci i cyklisté. Dosud byl nejtragičtějším dnem na českých silnicích pátek 16. června, kdy zemřelo šest lidí. Vyplývá to z předběžných policejních statistik.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies