VYBERTE SI REGION

Koloběžec z Pardubic chystá výpravu na "Peklo severu"

Pardubice – Dobrodružnou cestu plánuje pardubický koloběžec Martin Komár. Na dopravním prostředku, kde napůl běží a napůl jede, se chystá pokořit trasu cyklistického závodu Paříž – Roubaix ve Francii, známého jako „Peklo severu".

9.2.2015
SDÍLEJ:

Vzhůru na start. Pardubický koloběžec Martin Komár se chystá zdolat Peklo severu. Na koloběžce chce za jeden den pokořit trastu cyklistického závodu Paříž – Roubaix.Foto: DENÍK/Jiří Sejkora

Tomu závodu se říká peklo proto, že z trati měřící 260 kilometrů vede asi 50 po kostkách. Pod pojmem kostky se ale myslí dlažba, která někde pamatuje i Napoleona a rozhodně není položena jako na Pernštýnském náměstí. Jde místy o velké a hrbolaté kameny.

„Začalo to tak, že asi před čtyřmi lety si čeští koloběžci vymysleli, že zdolají trať Tour de France. Před dvěma lety to zvládli a teď si vymysleli další podobný nápad – za jeden den zdolat jarní klasiku Paříž – Roubaix. Ještě nikdo to předtím na koloběžkách nezkusil a já si řekl, že u toho prostě chci být," říká koloběžkový nadšenec Martin Komár z Pardubic.

Češi zaujali svět

Termín, kdy se česká výprava čítající předběžně jedenáct jezdců chystá pokořit tuto zajímavou trať, je počátek dubna, den před startem samotného cyklistického závodu. A nápad už prostřednictvím sociálních sítí strhl pozornost dalších nadšenců. Čeští koloběžci spustili mezinárodní lavinu zájmu.

„K výpravě se teď hlásí Francouzi, Italové, Rakušané. Je to otevřené pro kohokoliv, přidat se může kdokoliv, kdo si troufá. A pokud vše dobře dopadne, vznikne o tomto podniku i krátký film," uvádí Martin Komár.

15 hodin koloběhu

„Přípravu jsme už zahájili. Náš časový odhad je dvanáct až patnáct hodin jízdy v jediném dni. Prvních sto kilometrů trati bude ještě pohoda. Pak začíná první úsek s kostkami. Bude to těžké, ale těšíme se na to. Samotnou jízdu pojímáme jako nízkonákladovou záležitost, nikoliv profesionální sport. Vezeme stan a spacák s tím, že před startem přespíme někde v kempu a po dojetí někde v penzionu," dodává Martin Komár.

Příprava stroje

Další kapitolou, kterou teď musí koloběžci řešit, jsou i stroje. Terén s velkými kostkami totiž má své limity.

„Je otázka, na čem vlastně pojedeme. Tour de France se jede po asfaltkách, se kterými naše silniční koloběžkové speciály nemají problém. Tyhle podmínky by ale nemusely přežít. Úzký silniční plášť není na kostky příliš vhodný. Na koloběžce ani nedosáhneme takové rychlosti jako cyklisté, aby nás to vezlo po vrcholcích kamenů, ale užijeme si každý hrbol. Koloběžky navíc z podstaty nemají ani odpružené vidlice. Budeme tedy muset dělat nějaké kompromisy s šířkou pneumatik, kvůli které přijdeme o rychlost na asfaltu a možná hledat i nějaká konstrukční řešení závěsů kol, šířky vidlic a další drobnosti," vypočítává Martin Komár.

Autor: Jiří Sejkora

9.2.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies