Přitom dosavadní rekordní celková částka, kterou v předchozích ročnících plesu získali pořadatelé díky aukci, činila 745 tisíc korun.

Hlavními hosty 12. ročníku Plesu v Opeře byli ruská primabalerína Julija Machalinová a právě finský pilot Formule 1 Häkkinen. Tématem plesu konaného ve francouzském duchu se stalo umění žít (Savoir Vivre). Tomu odpovídala volba občerstvení i hudba Camilla Saint – Saënse a Jeana-Baptista Lullyho.

Pořadatelé letos poprvé v tématu plesu nevybírali z oblasti výročí z vážné hudby ani mezi žádnými osobnostmi. „Chtěli jsme se vrátit do Francie, která je v podstatě kolébkou plesu v opeře, protože přes třemi sty lety v roce 1715 tam Ludvík XV. poprvé otevřel Operu pro pořádání plesů. Také nám přišlo, že se ‚umění žít' k plesu hodí, tak jak to Francouzi chápou – tedy vybírat si v životě to nejlepší, vzdělávat se, pracovat na sobě a pomáhat žít dobrý život," řekla ředitelka Plesu v Opeře Zuzana Vinzens.

Zahájení plesu

Významní hosté se od vchodu museli prodírat špalírem fotografů a dalších zástupců médií. Slavný závodník Häkkinen dorazil se svoji českou partnerkou Markétou Remešovou Kromotovou, která si oblékla modré šaty se stříbrnými doplňky. Tereza Maxová dorazila v černobílých šatech a s vlastními šperky, které ji věnoval manžel za porod dcery Miny. Pozornost budila modelka Andrea Verešová v odvážných průhledných růžových šatech. Mezi obletovanými ženami byly dále například modelka Pavlína Němcová nebo Česká miss Gabriela Kratochvílová.

Ples otevřela Lullyho suita Idylle sur la paix v choreografii Stanislava Feča. O smích v sále se postaral Häkkinen, který měl ples zahájit třemi údery do gongu. Po prvním se však gong poroučel k zemi a pro další ho moderátor Leoš Mareš musel držet v ruce. Poté vystoupila mezzosopranistka Veronika Hajnová s árií Dalily z opery Saint-Saënse Samson a Dalila. Po velkém představení baletu Grand Allegro přišel první tanec pro hosty. Dámám v nápaditých róbách a pánům ve fracích nebo smokingu zahrála Filharmonie Hradec Králové pod vedením Andrease Sebastiana Weisera.

Primabalerína Mariinského divadla v Petrohradu Machalinová zatančila na adagio Zobeidy a Zlatého otroka ze symfonické suity Šeherezáda, jejímž autorem je Nikolaj Andrejevič Rimskij-Korsakov. Partnerem jí byl Giacomo Bevilacqua. Nabídla také balet Umírající labuť na hudbu Camilla Saint – Saënse v choreografii Michaila Fokina.

Pražský Ples v Opeře vyžaduje předepsaný společenský oděv. Přesto se mezi přítomnými našlo několik extravagantních modelů. Jeden z mladíků například dorazil v předepsaném fraku, místo košile si však pod něj vzal bílé tričko.

Tématu plesu odpovídalo občerstvení, které vedle množství šampusu nabízelo lahůdky, jako jsou šneci na bylinkovo-česnekovém másle.