„Nejezdím do Ústí často a městskou dopravou cestuji jen výjimečně. Ale pro každý případ pár jízdenek v peněžence mám, koupil jsem je normálně v trafice," vyprávěl pan Vladimír. Revizorka mu prý hrozila pokutou, pak ho nechala vystoupit.

„Nevím, oč jim jde, staré i nové jízdenky stojí stejně, žádná škoda jim nevznikla. Navíc, když jsem chtěl jízdenku vyměnit, tak to nešlo, že prý jen do 31. března. Škoda tedy vznikla mně," připomněl Vladimír.

„Cestující mohl zcela oprávněně obdržet přirážku k jízdnému, jelikož se přepravoval bez platného jízdního dokladu. Naši přepravní kontroloři působí i preventivně a porušení podmínek bylo řešeno zřejmě domluvou a vysvětlením situace," konstatoval Luboš Heřman, mluvčí Dopravního podniku města Ústí nad Labem.

Výměna jízdenek

Výměna jízdenek souvisí se vstupem DPMÚL do systému integrované dopravy Ústeckého kraje. Na nových jízdenkách je logo IDS uvedeno, od loňských jízdenek se liší i modrou barvou. O změně jízdenek firma informovala na svém webu, jsou vyobrazeny i na zastávkách.

„Jezdím do více měst, mám u sebe lístky do Prahy a taky do Budějovic, zatímco spousta lidí jezdí na černo, já bych si ještě měl kontrolovat, jestli se náhodou něco nezměnilo. Očekával bych větší vstřícnost k platícím zákazníkům, mohly přece platit staré i nové jízdenky současně," poznamenal Vladimír.

„Bohužel tarif Dopravy Ústeckého kraje současnou platnost jízdenek neumožňoval z důvodu clearingu tržeb mezi dopravci," vysvětlil Heřman. „V mém případě nic clearingovat – rozdělovat, nemusí. Jízdenku jsem koupil loni, jak se zdá, dostali ode mě sponzorský dar," uvedl Vladimír.

Dopravní podnik peníze nevrátí. „Jízdenky šlo vyměnit jen do konce prvního čtvrtletí," neustoupil Heřman.