VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kožená sedadla či nové koberce. Omlazovací kúra Pendolina má zpoždění

Nejznámější tuzemský vlak – souprava Pendolino Českých drah – stále čeká na svoji „plastickou operaci". Dráhy ji oznámily už loni. Všech sedm souprav má postupně získat nové čalounění sedaček (v I. třídě kůži), nové koberce, zásuvky s USB konektory nebo zařízení na zesílení mobilního signálu uvnitř vlaku. Opravy měly začít letos a pokračovat v příštím roce, jenže tendr na rekonstrukci se táhne.

21.3.2017
SDÍLEJ:

Výběrové řízení zatím nebylo uzavřeno. Žádné informace ani možné termíny k modernizaci interiéru nelze sdělit," potvrdil na dotaz Deníku mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Pendolino (v překladu kyvadélko – soupravy se umějí v zatáčce naklápět) vyjelo na tuzemské koleje v prosinci 2005. Od té doby přepravily přes osm milionů cestujících a každá ze souprav ujela přes tři miliony kilometrů. Po srážce s kamionem ve Studénce v červenci 2015 zůstala jedna souprava odstavena a nyní probíhá její rekonstrukce.

Také čtěte: Cyklovlak na jižní Moravě: jezdí jediný, vyrazí už za měsíc

Pendolino je dosud největší železniční nákup v dějinách ČR, sedm kusů vyšlo v přepočtu na tři miliardy korun a dráhy je splatily až před třemi roky. Pendolina se původně kupovala na trasu Berlín–Praha–Vídeň. Po té ale nikdy kvůli odporu německých drah nejezdily. Jejich destinace se měnily: podívaly se do Vídně a do Bratislavy a v posledních třech letech jezdí dlouhé vozební rameno z Františkových Lázní přes Prahu, Olomouc do Bohumína, jedno zajíždí až do Košic. Zatímco v Česku jezdí Pendolina na vlastní komerční riziko, na Slovensku jsou v závazku veřejné služby a společně s Železniční společností Slovensko na ně ČD dostávají dotaci.

Také čtěte: Ženy na Ostravsku nahrazují muže. Pracují v huti, řídí vlaky a vymetají komíny

Slovenské ministerstvo dopravy teď nicméně zvažuje omezení dotovaného provozu na trase Praha– –Košice (na území SR). Na trati jsou hned tři čeští dopravci (kromě ČD jezdí na své riziko RegioJet a Leo Express). Každý vypraví dva až tři páry vlaků denně. Jednou z variant tak je zrušení dotovaného Pendolina do Košic a k tomu zrušení jednoho nočního rychlíku mezi Prahou a Košicemi. Pendolina mají podle slovenského ministerstva údajně nízkou obsazenost – jen 86 lidí na 330místnou jednotku. Žádné rozhodnutí však zatím nepadlo.

Autor: Jan Klička

21.3.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zaměstnanci slovenského Volkswagenu stávkují za vyšší mzdy.
5

Stávka v bratislavském VW končí, zaměstnanci se dočkají vyšších mezd

Kuchař Michael Solnička alias Mr. Steak bude od podzimu šéfkuchařem nového steakového restaurantu v Olomouci.
1 2

Mr. Steak: Gastronomický boom? Olomouc teď dává zbytku republiky na frak

AKTUALIZOVÁNO

Kvitová opět šampionkou. Svůj návrat dokonala triumfem v Birminghamu

/VIDEO/ O takovém návratu se jí ani nesnilo. Tenistka Petra Kvitová korunovala svůj comeback po prosincovém napadení neznámým útočníkem triumfem na trávě v Birminghamu. Pro českou lvici šlo přitom o teprve druhý turnaj od zranění. V novém vydání žebříčku se posune na dvanáctou příčku.

Babiš opět zrušil návštěvu České televize. Mám důležitější věci, sdělil

/ANKETA/ Předseda ANO Andrej Babiš se opět nedorazil na politickou debatu Otázky Václava Moravce v České televizi. Účast v dnešním přímém přenosu podle moderátora pořadu Moravce Babiš původně slíbil, ale pak ji zrušil kvůli nemoci člena rodiny.

AKTUALIZUJEME

V Kolumbii se potopila loď se 150 turisty na palubě

/VIDEO/ Ve vodní nádrži Guatapé na severovýchodě Kolumbie se potopila třípatrová turistická loď s přibližně 150 pasažéry.

Hurá do plavek! Ale do jakých? Hitem jsou jednodílné, radí ostravský stylista

Léto. Rtuť teploměru šplhá výš a výš. Oblékáme se do koupacího oděvu, jehož historie sahá až do antického Řecka. Po jakém typu plavek ale letos mají ženy sáhnout? Co zrovna letí?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies