VYBERTE SI REGION

Město požaduje, aby kráter v parku zmizel do měsíce

Praha - Kvůli zajištění kráteru ve Stromovce začnou v následujících dnech a týdnech projíždět touto relaxační oblastí desítky nákladních aut.

22.5.2008
SDÍLEJ:

Prorážení tunelu způsobilo desetimetrový kráterFoto: Jan Brož, Aerodata

Podle zjištění odborníků je možné zajistit kráter pouze z povrchu. Tunel bude muset být nejdříve zabezpečen ocelovými vzpěrami, poté vybetonován a posléze zasypán hlínou. „Místo se musí uvést do původního stavu co nejdříve. Mám příslib, že se to stihne do měsíce,“ sdělil ředitel magistrátního odboru ochrany životního prostředí Jan Winkler. Samotná ražba se v místě kráteru zastaví na dva až tři týdny. „Předpokládáme, že dodavatel zdržení dožene,“ uvedl primátor Pavel Bém (ODS).

Zatím není jasné, kterými částmi Stromovky budou těžká auta projíždět. „Očekávám, že do několika dnů dostanu od stavitelů návrh tras pro auta a celkové organizace oprav. Ohlídám, aby poškodili přírodu co nejméně,“ dodal Winkler.

Široké stroje

Primátor Bém Deníku slíbil, že se bude snažit se staviteli dohodnout, aby práce realizovali v brzkých ranních hodinách a tím co nejméně omezovaly rekreaci lidí v parku. Se staviteli mají na magistrátu dobrou zkušenost ze zimy, kdy zde byly prováděny injektáže a také do parku musely vjíždět nákladní auta.

Podle technického ředitele Metrostavu Ivana Hrdiny budou práce probíhat v rámci možností co nejrychleji. Není však jisté, zda se to stihne do měsíce, pokud bude platit příkaz pracovat jen ráno. „Nyní zajišťujeme kráter 24 hodin denně, ale pokud potom zvolníme, tak se to možná protáhne. Zatím je však předčasné odhadovat, jak dlouho nám práce kolem propadu ve Stromovce budou trvat,“ řekl.

Nákladní auta podle něj budou využívat asfaltové cesty v parku, ale i tak dojde k poškození jejich bezprostředního okolí. „Některé stroje, které budeme potřebovat, jsou o trochu širší než cesty. Vše však uvedeme do původního stavu,“ slíbil.

Stres pro ptáky

Zastupitelka Petra Kolínská (Strana zelených) doufá, že se městu podaří nastavit co nejtvrdší podmínky pro práce ve Stromovce. „Hlučná auta budou problém hlavně pro tamější ptactvo. Vše se musí udělat co nejdříve,“ řekla.

V průběhu středy pokračovalo šetření příčin sesutí půdy. Na místě byly zástupci báňského úřadu i expertní komise. „Podle předběžných uzávěrů šlo o mimořádnou strukturní nestabilitu horninového masivu v čele výrubu. Došlo k rychlému vyjetí horninových bloků a následnému proniknutí štěrkopískové vrstvy do podzemí,“ dodal Ivan Hrdina z Metrostavu.

Pokud nenastanou další komplikace, severozápadní část Městského okruhu mezi Špejcharem a křižovatkou Pelc – Tyrolka bude dokončena v roce 2011. Náklady na stavební práce dosáhnou 21,2 miliardy korun. Dalších 4,5 miliardy budou stát technologie.

Autor: Jan Puci

22.5.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies