Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Město požaduje, aby kráter v parku zmizel do měsíce

Praha - Kvůli zajištění kráteru ve Stromovce začnou v následujících dnech a týdnech projíždět touto relaxační oblastí desítky nákladních aut.

22.5.2008
SDÍLEJ:

Prorážení tunelu způsobilo desetimetrový kráterFoto: Jan Brož, Aerodata

Podle zjištění odborníků je možné zajistit kráter pouze z povrchu. Tunel bude muset být nejdříve zabezpečen ocelovými vzpěrami, poté vybetonován a posléze zasypán hlínou. „Místo se musí uvést do původního stavu co nejdříve. Mám příslib, že se to stihne do měsíce,“ sdělil ředitel magistrátního odboru ochrany životního prostředí Jan Winkler. Samotná ražba se v místě kráteru zastaví na dva až tři týdny. „Předpokládáme, že dodavatel zdržení dožene,“ uvedl primátor Pavel Bém (ODS).

Zatím není jasné, kterými částmi Stromovky budou těžká auta projíždět. „Očekávám, že do několika dnů dostanu od stavitelů návrh tras pro auta a celkové organizace oprav. Ohlídám, aby poškodili přírodu co nejméně,“ dodal Winkler.

Široké stroje

Primátor Bém Deníku slíbil, že se bude snažit se staviteli dohodnout, aby práce realizovali v brzkých ranních hodinách a tím co nejméně omezovaly rekreaci lidí v parku. Se staviteli mají na magistrátu dobrou zkušenost ze zimy, kdy zde byly prováděny injektáže a také do parku musely vjíždět nákladní auta.

Podle technického ředitele Metrostavu Ivana Hrdiny budou práce probíhat v rámci možností co nejrychleji. Není však jisté, zda se to stihne do měsíce, pokud bude platit příkaz pracovat jen ráno. „Nyní zajišťujeme kráter 24 hodin denně, ale pokud potom zvolníme, tak se to možná protáhne. Zatím je však předčasné odhadovat, jak dlouho nám práce kolem propadu ve Stromovce budou trvat,“ řekl.

Nákladní auta podle něj budou využívat asfaltové cesty v parku, ale i tak dojde k poškození jejich bezprostředního okolí. „Některé stroje, které budeme potřebovat, jsou o trochu širší než cesty. Vše však uvedeme do původního stavu,“ slíbil.

Stres pro ptáky

Zastupitelka Petra Kolínská (Strana zelených) doufá, že se městu podaří nastavit co nejtvrdší podmínky pro práce ve Stromovce. „Hlučná auta budou problém hlavně pro tamější ptactvo. Vše se musí udělat co nejdříve,“ řekla.

V průběhu středy pokračovalo šetření příčin sesutí půdy. Na místě byly zástupci báňského úřadu i expertní komise. „Podle předběžných uzávěrů šlo o mimořádnou strukturní nestabilitu horninového masivu v čele výrubu. Došlo k rychlému vyjetí horninových bloků a následnému proniknutí štěrkopískové vrstvy do podzemí,“ dodal Ivan Hrdina z Metrostavu.

Pokud nenastanou další komplikace, severozápadní část Městského okruhu mezi Špejcharem a křižovatkou Pelc – Tyrolka bude dokončena v roce 2011. Náklady na stavební práce dosáhnou 21,2 miliardy korun. Dalších 4,5 miliardy budou stát technologie.

Autor: Jan Puci

22.5.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Tomáš Procházka
9

Komentář Tomáše Procházky: Klíčové volby. Německo hot, Česko čehý

Ilustrační foto.
5

Dálnice se opravují podle plánu. Ale šnečím tempem

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

AUTOMIX.CZ

Tatra postavila unikátní osmikolku se všemi řiditelnými koly. Hýbe se jako krab

Česká automobilka Tatra se pochlubila jednou unikátní novinkou. Pro jistého švýcarského zákazníka totiž postavila osmikolový podvozek se systémem řízení kol všech čtyř náprav. Vůz díky tomu umí mimo jiné takzvaný „krabí chod", tedy jízdu šikmo vpřed či vzad doleva nebo doprava při stejném úhlu natočení všech kol. Není divu, že novinka v Kopřivnici dostala právě přezdívku "Krab".

Když nemáte máslo, tak tam dejte sádlo. Deník srovnal ceny alternativ k máslu

/INFOGRAFIKA/ Při pohledu na titulní strany deníků či strkanice v obchodech by se mohlo zdát, že Česko zasáhla máslová apokalypsa. Čtvrtkilová kostka se prodává v průměru za 52 korun, za poslední dva roky cena narostla skoro o 15 korun. Výrazně prý proto zdraží i vánoční cukroví.

Soud se zastal „zakleknuté firmy“. Bude Česko platit milionové odškodné?

Daňoví poplatníci by se v blízké budoucnosti mohli „prohnout“ a nechtěně zaplatit stovky milionů korun jako odškodné soukromé firmě za přílišnou horlivost úředníků a celníků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení