VYBERTE SI REGION

Nápisy u krizových tlačítek v tramvaji chybějí

Olomouc - Hned dvě možnosti, jak zastavit tramvaj v případě nebezpečí, mají cestující v olomoucké hromadné dopravě. Jak zjistil Deník, tlačítka však nejsou v některých vozech označena, takže lidé se na místě nedozvědí, k čemu přesně slouží.

11.6.2008
SDÍLEJ:

Tramvaj typ TRIO: Záchranná brzda a signalizační tlačítko nad každými dveřmiFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

Dopravní podnik města Olomouc (DPMO) přislíbil, že označení doplní. Jak se ale ukázalo, stejná tramvaj s chybějícím nápisem u záchranné brzdy byla čtyři dny nato v provozu. DPMO již připravuje kvalitnější nálepky, které budou nejen v češtině.

Na chybějící označení záchranné brzdy v jednom z vozů, kterého si fotoreportér Deníku náhodou všiml při pořizování dokumentace krizových tlačítek v různých typech olomouckých tramvají, upozornila redakce v pátek minulý týden. „Zřejmě jde o dílo vandalů, často se s tím setkáváme, piktogramy doplníme před nasazením vozidla do provozu,“ ujistila mluvčí DPMO Magdaléna Kopřivová. Stejný vůz však byl tento týden v provozu bez označení záchranného tlačítka.

Označení doplnili

Podle DPMO ale zaměstnanci chybějící označení doplnili. „Ověřila jsem to a označení bylo obnoveno před uvedením do provozu. Zřejmě je vandalové opět odlepili,“ reagovala včera mluvčí. „Je pravda, že lepidlo není moc kvalitní a nálepky na plastu špatně drží. Na trati bude označení doplněno, jak toto vozidlo dorazí na konečnou,“ ujistila Magdaléna Kopřivová s tím, že zaměstnanci všechny vozy postupně kontrolují.

Na to, že lidé přesně nevědí, jak zastavit tramvaj v případě nebezpečí, ukázala anketa Deníku po nehodě, kdy tramvaj minulé pondělí sevřela ve dveřích tříletého chlapce a vlekla jej sto metrů. Ani v tomto případě totiž podle DPMO nepostupovali cestující správně a dlouhým stiskem tlačítka oznámili řidiči, že chtějí zastavit na znamení, místo aby je mačkali opakovaně krátce, což je signál znamenající nebezpečí. Proto jsou samolepky u tlačítek důležité. Podle Kopřivové je ale sami cestující ničí a odlepují.

Někteří cestující v souvislosti s nehodou rovněž poukázali na to, že zatímco informace o označení si jízdenky je ve vozech v anglickém a německém jazyce, oznámení u bezpečnostních tlačítek jsou pouze v češtině. Podle mluvčí Kopřivové to ale chce DPMO změnit a připravuje označení i v angličtině. „Už to řešíme. Připravujeme výrobu nových samolepek,“ reagovala mluvčí Kopřivová s tím, že nové s kvalitnějším lepidlem by měly vydržet v tramvajích déle.

Autor: Daniela Tauberová

11.6.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies