VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nápisy u krizových tlačítek v tramvaji chybějí

Olomouc - Hned dvě možnosti, jak zastavit tramvaj v případě nebezpečí, mají cestující v olomoucké hromadné dopravě. Jak zjistil Deník, tlačítka však nejsou v některých vozech označena, takže lidé se na místě nedozvědí, k čemu přesně slouží.

11.6.2008
SDÍLEJ:
Fotogalerie
15 fotografií

Tramvaj typ TRIO: Záchranná brzda a signalizační tlačítko nad každými dveřmiFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

Dopravní podnik města Olomouc (DPMO) přislíbil, že označení doplní. Jak se ale ukázalo, stejná tramvaj s chybějícím nápisem u záchranné brzdy byla čtyři dny nato v provozu. DPMO již připravuje kvalitnější nálepky, které budou nejen v češtině.

Na chybějící označení záchranné brzdy v jednom z vozů, kterého si fotoreportér Deníku náhodou všiml při pořizování dokumentace krizových tlačítek v různých typech olomouckých tramvají, upozornila redakce v pátek minulý týden. „Zřejmě jde o dílo vandalů, často se s tím setkáváme, piktogramy doplníme před nasazením vozidla do provozu,“ ujistila mluvčí DPMO Magdaléna Kopřivová. Stejný vůz však byl tento týden v provozu bez označení záchranného tlačítka.

Označení doplnili

Podle DPMO ale zaměstnanci chybějící označení doplnili. „Ověřila jsem to a označení bylo obnoveno před uvedením do provozu. Zřejmě je vandalové opět odlepili,“ reagovala včera mluvčí. „Je pravda, že lepidlo není moc kvalitní a nálepky na plastu špatně drží. Na trati bude označení doplněno, jak toto vozidlo dorazí na konečnou,“ ujistila Magdaléna Kopřivová s tím, že zaměstnanci všechny vozy postupně kontrolují.

Na to, že lidé přesně nevědí, jak zastavit tramvaj v případě nebezpečí, ukázala anketa Deníku po nehodě, kdy tramvaj minulé pondělí sevřela ve dveřích tříletého chlapce a vlekla jej sto metrů. Ani v tomto případě totiž podle DPMO nepostupovali cestující správně a dlouhým stiskem tlačítka oznámili řidiči, že chtějí zastavit na znamení, místo aby je mačkali opakovaně krátce, což je signál znamenající nebezpečí. Proto jsou samolepky u tlačítek důležité. Podle Kopřivové je ale sami cestující ničí a odlepují.

Někteří cestující v souvislosti s nehodou rovněž poukázali na to, že zatímco informace o označení si jízdenky je ve vozech v anglickém a německém jazyce, oznámení u bezpečnostních tlačítek jsou pouze v češtině. Podle mluvčí Kopřivové to ale chce DPMO změnit a připravuje označení i v angličtině. „Už to řešíme. Připravujeme výrobu nových samolepek,“ reagovala mluvčí Kopřivová s tím, že nové s kvalitnějším lepidlem by měly vydržet v tramvajích déle.

Autor: Daniela Tauberová

11.6.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Škoda Kodiaq.
36

Škoda Kodiaq je hit. Na některé verze se čeká půl roku

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies