VYBERTE SI REGION

KSČM navrhla omezit náklady kampaní

Praha - Opoziční KSČM navrhla omezit výdaje stran na předvolební kampaně do sněmovny a do Senátu na 50 milionů korun. Podle návrhu novely zákona o sdružování v politických stranách, který komunisté podali dolní komoře, by za nedodržení stropu dostala strana milionovou pokutu.

13.5.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Bergman

Hranice 20 milionů korun a půlmilionový postih za její překročení by platila pro krajské a obecní volby. O částku, kterou strana limit přesáhla, by se jí navíc snižoval státní příspěvek na činnost.

Předkladatelé upozorňují na to, že výdaje stran na kampaně jsou neudržitelné, seskupení se neúměrně zadlužují. "Navrhovaná úprava vede k udržení ekonomické stability stran a hnutí a zpřehledňuje financování volebních kampaní," uvedli v důvodové zprávě.

Všechny výdaje a příjmy na kampaně by podle předlohy musely procházet přes zvláštní účet, který by si strany musely zřídit. Seskupení by také musela vést samostatnou evidenci o příjmech z půjček a úvěrů a z darů. Za služby spojené s kampaní by podle novely musely strany platit tržní ceny. Do měsíce od voleb by dále musely pod hrozbou sankce 200.000 korun zaslat sněmovně finanční zprávu a příjmech a výdajích spojených s kampaní a zveřejnit ji na webu.

Sněmovna by zprávy posuzovala. Pokud by zjistila nesrovnalosti, oznámila by je ministerstvu financí. Ministerstvo by udělovalo sankce. Strany by je nesměly hradit ze státního příspěvku.

Hospodaření ČSSD a ODS loni? Ztráty

Pokud by se v jednom roce konalo více voleb, strany by mohly navýšit jeden - nejvyšší výdajový limit o pětinu. V případě předčasných a opakovaných voleb by se naopak hranice výdajů snížila o 30 procent.

S podobnou iniciativou nedávno přišla opoziční ČSSD, která navrhuje strop pro volby do sněmovny na 80 milionů korun a omezení výše sponzorských darů i počtu billboardů. Předlohu chtějí podat do sněmovny nejpozději o prázdninách.

Hospodaření dvou nejsilnějších politických stran ČSSD a ODS skončilo loni vysokými ztrátami, obě se také po nákladných předvolebních kampaních potýkají s dluhy. ČSSD vydala loni na předvolební kampaně podle výroční finanční zprávy zhruba 270 milionů a ODS asi 542 milionů korun. Podle analytiků však musela být propagace ČSSD přibližně stejně nákladná jako ODS. Ve ztrátě byly loni i Věci veřejné. V plusu naopak skončily TOP 09 a KSČM.

Autor: ČTK

13.5.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
6 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
18 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies