VYBERTE SI REGION

Kusy betonu zatarasí část magistrály. Na šest měsíců

Praha - Bude to zatím největší dopravní zkouška tohoto roku. O tomto víkendu se o jeden jízdní pruh zúží jedna z nejvytíženějších silnic v Praze, v Legerově ulici.

10.3.2009 3
SDÍLEJ:

Zúžen bude pravý krajní pruh Legerovy ulic, který by měl mít v následujícím půlročním období funkci odstavného a zásobovacího pruhuFoto: DENÍK/Vít Šimánek

Obyvatelé zmíněné ulice a desetitisíce řidičů netrpělivě očekávají, jak to zahýbe s provozem na severojižní magistrále. Jedni doufají ve zlepšení situace a snížení hluku i škodlivých emisí, druzí se obávají obrovských kolon a kolapsu dopravy.

„No už nyní je magistrála často hodně přetížená, tak jsem zvědavý, jak to bude vypadat příští týden. Obávám se, že situace bude spíše horší, ale jinak nejsem úplně proti,“ řekl jeden z řidičů z povolání Vladislav Havel.

Jen dva pruhy

Už v sobotu dopoledne začne technická správa komunikací (TSK) pracovat na zúžení ulice. „Budeme muset vyčistit komunikaci a poté začneme instalovat betonové zábrany. Nejpozději do nedělního odpoledne chceme být hotoví, určitě bychom se tak měli vyhnout odpolední špičce. Z důvodu bezpečnosti budou v době instalace zábran průjezdné jen dva jízdní pruhy,“ sdělil mluvčí TSK Tomáš Mrázek. V normálním provozu jsou průjezdné čtyři pruhy, od 15. března budou jen tři. „Jedná se o zkušební provoz na šest měsíců. Poté se vše vyhodnotí a určí se další postup,“ informoval zástupce starostky Prahy 2 Václav Vondrášek (ODS).

Zúžen bude pravý krajní pruh Legerovy ulic, který by měl mít v následujícím půlročním období funkci odstavného a zásobovacího pruhu s fyzickým zabráněním průjezdu pomocí takzvaných city-bloků. „Zúžení začne kus za Nuselským mostem a končit bude pár desítek metrů před odbočkou do Rumunské ulice,“ doplnil Tomáš Mrázek.

1206 obyvatel Legerovy ulice

Na toto téma dokonce koná tisková konference, kde bude městská část prezentovat historický vývoj kolem Severojižní magistrály, současné situace na této přetížené komunikaci a řešení, která navrhuje Praha 2.

„Městská část o „humanizaci“ magistrály usiluje dlouhodobě. I když řešení nejsou v její kompetenci, ale v působnosti magistrátu hlavního města, neustále vyvíjíme snahy o zlepšení situace. V Legerově ulici, kde bydlí 1.206 obyvatel a je zde základní škola s 210 žáky, projede denně na 95.000 aut. Jsou zde dlouhodobě překračovány emisní i hlukové limity. Věříme, že zúžení pomůže situaci řešit,“ řekl dále Václav Vondrášek.

Někteří lidé jsou ale k připravovanému zúžení skeptičtí. „Je to experiment a myslím, že je předčasný. Určitě způsobí problémy a po čase bude zřejmě nutné komunikaci uvést do původního stavu. Na druhou stranu chápu občany Prahy 2, kteří zde žijí a chtějí vyzkoušet něco, co by jim mohlo ulevit. Uvidíme, jaké to bude, až se zúžení zrealizuje,“ sdělil děkan Fakulty dopravní ČVUT Petr Moos.

Je třeba vydržet

Zúžení magistrály určitě stojí za pokus, takový názor má zastupitelka hlavního města a členka dopravního výboru magistrátu Petra Kolínská (SZ). „Je otázka, jak to bude fungovat v praxi. Důležité je, aby to zúžení vydrželo. První dva až tři týdny to asi bude komplikované, řidiči si budou muset zvykat. Jiné to bude za čtvrt roku. Jak už to potvrdil například omezený provoz na Letné, řidiči se přizpůsobí a najdou si náhradní cesty,“ uzavřela Petra Kolínská.

Autor: Lukáš Marek

10.3.2009 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

Třetina mladých Japonců věří, že se upracuje k smrti

Mladické nadšení a optimismus u Japonců do třiceti let nehledejte. Z celé planety jsou nejvíce pesimističtí. Mají strach z budoucnosti a bojí se mít i děti.

Italský premiér Renzi po prohře v referendu ohlásil svou demisi

Řím - Italský premiér Matteo Renzi Renzi po těžké porážce v nedělním referendu o reformě ústavy ohlásil, že dnes podá demisi. V televizním vystoupení řekl, že výsledky referenda jsou naprosto jasné a že přebírá plnou odpovědnost za porážku.

Z izraelského nákupu ponorek prý bude profitovat i Írán

Tel Aviv - Aféra kolem nákupu dalších tří ponorek pro izraelskou armádu nabrala nové obrátky. Objevily se totiž informace, že v německé společnosti ThyssenKrupp, která je měla dodat, má podíl i úhlavní nepřítel židovského státu Írán. Informovala o tom agentura AFP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies