Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kvůli dálnici D3 začnou brzy hlídat studny

Specialisté brzy zahájí monitoring studní v okolí budoucí dálnice D3 u Českých Budějovic. Sledovat se bude hlavně výše hladiny vody. V případě, že by byl později s vodou problém, budou mít totiž majitelé nárok na kompenzace, například prohloubení studní.

27.3.2017
SDÍLEJ:

Dálnici utvoří několik mostů za obcí Borek, kde vzniká obří mostní konstrukce. Čtyři nové části dálnice by měly být uváděny do provozu v letech 2018 a 2019.Foto: Deník/ Jaroslav Sýbek

Podobné otázky nyní řeší českobudějovický magistrát, Ředitelství silnic a dálnic České republiky a další instituce při projednávání změny územního rozhodnutí pro budoucí dálnici. Studny se budou sledovat například kvůli tomu, že komunikace půjde krajinou v okolí Českých Budějovic až sedmimetrovým zářezem.

Podle Tomáše Neřolda, tiskového mluvčího Ministerstva dopravy, je úkolem dálnice odvést mimo centrální část Českých Budějovic dálkový provoz směřující k Rakousku.

Při veřejném projednávání změny územního rozhodnutí pro dálnici D3 u Českých Budějovic v úseku od Úsilného po Hodějovice zazněla necelá desítka námitek. Dálnice u Českých Budějovic povede například kilometrovým tunelem mezi Dobrovodskou a Ledenickou ulicí nebo u Hodějovic sedmimetrovým zářezem v terénu, aby „podešla“ silnici na Trhové Sviny.

Čtěte také: Obchod se zvířecími rohy vynáší víc než ten s kokainem

Při projednávání změny územního rozhodnutí na dálnici byl mimo jiné zpochybněn i posudek EIA vydaný letos ve zjednodušeném režimu. Posudek hodnotí vliv stavby na životní prostředí. Jenže podle Jana Janoucha z Českých Budějovic by mělo být více zohledněno například možné zvýšení výskytu škodlivého benzoapyrenu v okolí komunikace v souvislosti s očekávaným provozem na dálnici. V budoucnu má totiž dálnice D3 být součástí hlavního evropského tahu sever – jih ze Skandinávie do Itálie.

Jan Janouch také apeluje na to, aby se ještě posoudila variantní trasa vedení dálnice po lišovském prahu a zdůrazňuje, že i když se stavba komunikace přiblížila městu, stále je čas přehodnotit její koncepci a odsunout ji od Českých Budějovic z hustě obydlené kotliny. Pak by podle něj splnila účel, pro který je stavěna, pokud možno odvedení dálkové dopravy mimo osídlené oblasti. „Když se to postaví, tak už nikdo dálnici nezruší, zůstane tady po staletí,“ upozorňuje Jan Janouch.

Podle Tomáše Neřolda, tiskového mluvčího Ministerstva dopravy, ale dálnice v navržené podobě vyhovuje všem předepsaným limitům na ochranu životního prostředí.

Přečtěte si: Stávka řidičů. Odbory: Bude! Dopravci: Není k tomu důvod

A nová komunikace umožní zrychlení a vyšší plynulost dálkové dopravy směrem k rakouské hranici a tími výrazné snížení produkce škodlivin v centrální části Českých Budějovic. „Významný nárůst dopravního zatížení oproti stávajícímu stavu nelze očekávat před zprovozněním středočeské části dálnice D3,“ dodává dále na adresu hustoty provozu Tomáš Neřold.

Podle posledního sčítání z roku 2010 se intenzita dopravy na silnici I/3 mezi Českými Budějovicemi a Veselím nad Lužnicí pohybovala mezi 9 až 14 tisíci vozidel za 24 hodin. Výsledky sčítání za rok 2016 nejsou dosud k dispozici.

Všechny námitky, které zazněly v rámci projednávání změny územního rozhodnutí na dálnici se ale zřejmě nebudou řešit, protože podle náměstka primátora Františka Konečného se například trasy nynější řízení vůbec netýká. Ta už byla stanovena v roce 2011 a nyní se jedná pouze o dílčí změny některých objektů dálnice. Například mimoúrovňových křižovatek.

Nenechte si ujít: Odměna pro šéfa VZP? Až šestinásobek platu. Radní chtějí změnit systém

Výsledek řízení o změně územního rozhodnutí by měl být znám v dubnu. Územní rozhodnutí je nutným předstupněm stavebního povolení. O to už je pro D3 u Českých Budějovic také zažádáno, a to ve třech částech. Koncem března a v první polovině dubna se kvůli tomu koná ústní jednání.

Autor: Edwin Otta

27.3.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Nedokázal jsem si pomoci, tvrdil facebookový pedofil. Schůzce zabránili rodiče

Transparent z demonstrace proti Andreji Babišovi
1 14

Babiš chce vidět žádost o vydání k trestnímu stíhání

Turistika na Ibize drtí starousedlíky. Nájem za tisíc euro neseženete

Gabriel Alberto Andrade žije už rok v dodávce. Na ostrově Ibiza, který je už téměř dvě desetiletí jeho domovem, nemůže najít bydlení odpovídající jeho příjmům. Činže na tomto turisticky obléhaném ostrově rostou kvůli zájmu turistů do strmých výšin a nikdo neví, kdy a kde se zastaví.

Odporný útok na nevinné, odsuzují čeští politici útok v Barceloně

Český premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) označil dnešní najetí auta do lidí v Barceloně za další "odporný teroristický útok na nevinné". Sdělil to na twitteru. Na sociálních sítích odsoudili čin také další tuzemští politici. Útok, ke kterému se přihlásil Islámský stát, si vyžádal asi 13 mrtvých a osm desítek zraněných.

Piráti, sundejte mě z vězeňského autobusu, požaduje Nečasová. Hrozí právníky

Advokáti Jany Nečasové (dříve Nagyové) požadují po Pirátské straně, aby odstranila podobu někdejší šéfky kabinetu premiéra Petra Nečase z "vězeňského autobusu", s kterým tento týden vyrazila do volební kampaně. Piráti na autobusu poukazují kresbami na kauzy politických protivníků. V předžalobní výzvě, žádají zástupci Nečasové také omluvu, v opačném případě hrozí právními kroky. 

Blondýna dál okrádá opavské restaurace, policie je na ní krátká

Arogantní a značně pod vlivem. Taková je podle všeho žena, která odmítá v restauracích platit. Okradla už několik restaurací, policii zatím uniká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení