VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pilotovy plány zmařila smrt

Karlovy Vary -Smělý podnikatelský plán, kterým zaujal i Karlovarský kraj, čtyřiatřicetiletý pilot Miroslav Jäger z Karlových Varů už nikdy neuskuteční. Pohřbila jej havárie letadla v Kyjevě, při které pilot tragicky zahynul s kolegou Petrem Toužimským a dalšími třemi pasažéry.

10.12.2007 2
SDÍLEJ:

Havarovaný BeechcraftFoto: REUTERS

Miroslav Jäger chtěl na karlovarském letišti provozovat aerotaxi.

„Schválili jsme pronájem hangáru jeho společnosti Fun Air, která bude od dubna příštího roku zajišťovat obchodní lety. Tato služba tady rozhodně chybí,“ oznámil uplynulý pátek Jan Zborník, náměstek hejtmana Karlovarského kraje.

Jägerův plán přivítal i ředitel letiště Václav Černý.

„Zdokonalí se tak služba našeho letiště a tím se zvýší o něj zájem. Společnost vlastně našla mezeru na trhu,“ konstatoval Černý. Mezinárodní letiště v Karlových Varech s Jägerem spolupracovalo už po celé tři roky.

Od nedělního podvečera je ovšem všechno jinak a projekt aerotaxi je v troskách.

„Kraj v této chvíli vyčká na výsledky inspekce, jež bude prošetřovat tragický pád letadla, smrt posádky a jak k ní došlo. V případě, že by problém či vina byla na straně společnosti Fun Air, může se stát, že kraj samozřejmě přehodnotí svoje stanovisko k podnájmu hangáru na karlovarském letišti a ke spolupráci s touto společností,“ řekl v souvislosti s havárií letadla náměstek Zborník.

Podle lidí z branže, kteří zesnulého pilota znali, to byl ve svém oboru naprostý profesionál.

„Osobně jsem ho znal a byl to velmi zkušený pilot. Rád jsem s ním spolupracoval, létání dával všechno. Vždy pilotoval bezpečně,“ konstatoval podnikatel Karel Holoubek, který s vlastním letadlem provozuje aerotaxi také.

Podle jeho názoru zavinilo havárii nad kyjevským letištěm asi špatné počasí.

„Mám informace o tom, že nad Kyjevem byla hustá mlha. Je ale to divné. Musíme počkat na výsledky vyšetřování. Nedá se spekulovat,“ dodal Holoubek.

Ten dobře znal i druhého pilota Petra Toužimského.

„To byl zkušený letecký pilot a instruktor, který v kokpitu strávil už 22 tisíc hodin. Zalétával i moje vlastní letadlo,“ doplnil.

Holoubek se o nedělní letecké havárii dozvěděl prakticky okamžitě.

„Známí si mysleli, že spadlo moje letadlo a hned mi vystrašeně telefonovali. Jsem z toho všeho ještě pořád v šoku, vždyť manželé Novákovi, kteří zemřeli v troskách letadla také, byli i moji klienti,“ vysvětlil karlovarský podnikatel, který je přesto přesvědčen, že je letecká doprava nejbezpečnějším způsobem cestování. „O tom nemůže být sporu,“ zdůraznil Karel Holoubek.

10.12.2007 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ladislav Okleštěk
6 33

Hejtmanem olomouckého kraje je Okleštěk. Sesazený Košta asi ANO opustí

Ilustrační foto.
3

Cukrárna Šárka v Michálkovicích končí, hlavním důvodem je EET

AUTOMIX.CZ

Škoda vážně chystala vlastní pick-up. Neklaplo to. Zatím...

V posledních letech se několikrát objevily zprávy, že Škoda zvažuje výrobu pick-upu. Nejčastěji se přitom hovořilo o vlastní verzi Volkswagenu Amarok. Nyní se ukazuje, že na těchto informacích opravdu něco bylo.

Filipínští islamisté sťali uneseného Němce, nedostali výkupné

Filipínská teroristická skupina Abu Sayyafa zavraždila sedmdesátiletého německého rukojmího, což ukazuje dnes zveřejněný videozáznam činu. Smrt svého občana potvrdila a odsoudila vláda v Berlíně. Filipíny označily zločin za barbarský. Muže radikální islamistická organizace unesla loni v listopadu, když se plavil kolem jednoho z ostrovů na jihozápadě Filipín. Jeho devětapadesátiletá partnerka přišla o život už při únosu.

Česko zažilo neobvykle slunný den, teplota atakovala osmnáct stupňů

Na většině území Česka vystupovaly teploty na 10 až 15 stupňů Celsia, v Karviné, ale rtuť teploměru dosáhla až na 17,7 stupně. Teplotní rekordy pro 27. únor byly dnes překročeny na 20 ze 144 stanic měřících 30 a více let. Vyplývá to z informací na webu Českého hydrometeorologického ústavu. Podobně teplo bylo už v minulém týdnu ve čtvrtek.

Student z Brna vymyslel jedinečný výpočet. Dostal cenu Wernera von Siemense

Už jako středoškolák chodil občas o prázdninách vypomáhat do Ústavu přístrojové techniky Akademie věd. „Hrozně mě to bavilo. Tak jsem u toho pak už zůstal," vzpomíná pětadvacetiletý Tomáš Pikálek. Jeho diplomové práci letos v únoru udělila porota prestižní cenu Wernera von Siemense pro mladé talentované vědce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies