Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zúžení Legerovy ulice je válkou nervů

Praha - Konec trpělivosti, Legerova ulice má mít opět čtyři pruhy. Praha 4 požádá hlavní město, aby zrušilo zúžení. Praha 2 zuří.

23.4.2009 1
SDÍLEJ:

Pražská Legerova ulice - magistrálaFoto: Deník/Vít Šimánek

Pouze jeden měsíc zúžení magistrály v Legerově ulici ze čtyř na tři jízdní pruhy postačil k tomu, aby přetekl pohár trpělivosti. Tak se to nyní stalo u vedení Prahy 4. To už příští týden požádá hlavní město, aby vrátilo provoz na Severojižní magistrále zpět do čtyř pruhů. Včera to oznámil místostarosta Prahy 4 Martin Hudec (ODS).

Podle něj má zúžení komunikace v Legerově ulici negativní dopad na celkovou dopravní situaci ve čtvrté městské části. „Řidiči například opouštějí ulici 5. května mnohem dříve než jsme očekávali, tedy ne na posledních dvou křižovatkách. Zjišťujeme také, že je mnohem více aut například v Budějovické ulici, Vyskočilově, Spořilovské či Michelské. Část řidičů, kteří se zúžení obávali a hledali nové trasy, se nyní vrací zpět a v místě tak prodlužují kolony,“ řekl místostarosta. „Je připraven dopis pro magistrát, jehož znění by nejdříve měla příští týden schválit rada,“ uvedla mluvčí Prahy 4 Žaneta Pilařová.

Praha 2 je proti

S navrácením provozu do čtyř jízdních pruhů ale zásadně nesouhlasí radnice Prahy 2, která o zúžení mnoho let usilovala. Určitě chce ponechat volné tři pruhy po celé zkušební období, tedy půl roku a teprve poté situaci důkladně vyhodnotit. „Nemůžeme říct konkrétní výsledky po tak krátké době,“ řekl před několika dny místostarosta Prahy 2 Václav Vondrášek (ODS). Jednáním Prahy 4 je zklamán.

Místostarosta Prahy 2 Václav Vondrášek odmítá nařčení z toho, že by se Praha 2 chovala sobecky. „To, že se snažíme alespoň nějakým způsobem řešit situaci na magistrále, rozhodně nepovažujeme za sobecké. Navíc se zde jedná o životy 1200 obyvatel Legerovy ulice, takže o sobectví opravdu nemůže být řeč,“ zdůraznil Vondrášek. Podle něho i dalších zástupců Prahy 2 navíc první čísla ukazují, že se situace částečně zlepšila. Vedení Prahy 2 navíc zaráží fakt, že Praha 4 hovoří o zhoršení dopravní situace v souvislosti se zúžením Legerovy ulice pouze prostřednictvím médií.

Zatím jednat nechtějí

„Do dnešního dne nás nikdo z Prahy 4 nekontaktoval a neinformoval nás o zhoršené dopravní situaci v jejich městské části, nemáme žádné náznaky o vyvolání společného jednání,“ potvrdila včera odpoledne starostka Prahy 2 Jana Černochová (ODS). Situace by se mohla změnit. Starosta Prahy 4 Pavel Horálek (ODS) včera prohlásil, že by chtěl o celé věci jednat.

„Plánuji setkání se starostkou Prahy 2, z kterého by měl vzejít termín konkrétního jednání o Legerově ulici,“ řekl starosta. Jednání by ale měly radnice uspíšit a mělo by se konat dříve, než odešle Praha 4 na magistrát zmíněný dopis.

Lidé jsou zatím z celé situace spíše zklamaní a vadí jim dohady politiků. Deník se zeptal na názor Pražanů přímo v ulicích města. Zhruba 80 procent je pro to, aby zúžení Legerovy ulice vydrželo po celou zkušební dobu. „Ještě pět měsíců by se to dalo určitě vydržet. Myslím, že ani v Legerově ulici ani v Praze 4 se situace natolik nezměnila, aby se tato zkouška nemohla dokončit,“ řekl Karel Peterka z Prahy 3.

Zástupce starostky Prahy 2 Václav Vondrášek, který se situací podrobně zabývá, přišel nově také s tvrzením, že za zhoršení dopravy si Praha 4 může částečně sama.

Za potíže může výstavba

„Pouze zúžení Legerovy ulice by takové zhoršení situace v městské části určitě nezpůsobilo. Praha 4 možná trochu zapomíná, jaké velké stavby zde v poslední době vznikly. Obrovská obchodní centra a sídla velkých společností s sebou přinášejí mnohem větší pohyb lidí potažmo automobilů. V tomto případě by si měla Praha 4 uvědomit, že jejich ulice dopravou zatěžují právě lidé, kteří jezdí do zmíněných center,“ vysvětlil místostarosta. Ten zmínil například nedávno zprovozněné Arkády a dále pak BB Centrum, Bauhaus, ČEZ, Telefonica OŖ, Siemens a další.

„Výstavba v posledních letech v Praze 4 byla obrovská, takže se zhoršením dopravní situace měla městská část počítat a ne to nyní házet jen na zúžení Legerovy ulice,“ uzavřela Jana Černochová.

Autor: Lukáš Marek

23.4.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
8 18

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Škody napáchané hurikánem Maria
11

Hurikán Maria ztrácí dech, i tak dnes může sfouknout Dominikánskou republiku

Autistů přibývá. Terapii musí rodiče platit sami

Rvalo mi to srdce, vzpomíná na období před dvěma lety Magdaléna Čížková. Její dcera Markétka byla dlouho vysněným dítětem, které dělalo rodině jen radost. Zvládala první slova, vesele ukazovala předměty, rozpoznávala zvířátka. Jenomže pak přišel zlom. „Najednou jako by nám oslepla a ohluchla,“ popisuje maminka.

DOTYK.CZ

Stephen King: do krále hororu se zakouslo děsivé dětství

/VIDEO/ Odmala ho pronásledoval strach ze znetvoření, pohřbu zaživa či zhoubného vlivu čísla 13. Jako kluk si sám naordinoval terapii, jednoduchou a účinnou: vypsat se ze svých obav a děsů. Mezi ty zapadal hrůzný nález mrtvé babičky anebo kamarád, před očima zmasakrovaný projíždějícím vlakem. Zrodil se král hororu, jenž dnes slaví 70 let.

Liftago díky novému investorovi pokryje větší města a expanduje i za hranice

Oblíbená aplikace na objednání taxi v Česku má nového investora. Incoming ventures Michala Mičky investovala desítky milionů korun hlavně na rozvoj aplikace, pomocí které si zákazníci taxi služby objednávají. Penězi chce ale také pokrýt největší města a začít expandovat do zahraničí.

AUTOMIX.CZ

Kolik stojí vlastnictví McLarenu F1? Tohoto majitele náklady donutily vůz prodat

Je jasné, že vlastnictví vzácného supersportu nepřináší jen radost. Péče o automobilový klenot totiž vyžaduje také spoustu peněz. Slavný McLaren F1 není výjimkou, což potvrzuje americký podnikatel, sběratel aut a dnes už bývalý majitel právě McLarenu F1, který prozradil, jaké náklady si tento vůz vyžádal.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení