Dokonce existuje podezření, že jeden lékař z Mariánských Lázní vybírá větší finanční obnos, než jaký je stanovený zákonem.

„Tatínek absolvoval vyšetření u psychiatra, doktora Fremla z Mariánských Lázní,“ pověděla dcera pacienta, která nechce být z pochopitelných důvodů jmenována (její jméno je však redakci známé). „Požadoval od něj zaplatit 300 korun, ty ovšem tatínek u sebe neměl,“ popisovala situaci. „Lékař se mého otce tedy zeptal, kolik u sebe má.“ Otec pacientky zaplatil doktorovi sto padesát korun, veškerou hotovost, kterou disponoval. „Doklad dal tatínkovi ale pouze na třicet korun. Když se otázal, proč, lékař mu vysvětlil, že mu Všeobecná zdravotní pojišťovna neplatí.“ Dcera pacienta byla z takového přístupu pochopitelně v šoku. „Pacienti berou lékaře jako autoritu, které bezmezně věří,“ pověděla.

Lékař vidí ale situaci jinak. „Je to pochopitelně lež,“ sdělil psychiatr Jan Freml. Vysvětlil, že podobná obvinění jsou častým jevem. „Vybírám poplatek 30 korun, který je daný zákonem. Pacient si to chybně vyložil. To je manipulace,“ uvedl lékař. Problémy se Všeobecnou zdravotní pojišťovnou ale lékař potvrdil. „Tyto potíže v součané době již řeším.“

Tomuto tvrzení se ale Všeobená zdravotní pojišťovna důrazně brání. „Vše lékaři podle smlouvy hradíme,“ uvedl tiskový mluvčí pojišťovny Jiří Rod.

Policisté radí, aby pacienti vyšší částky než ty, které jsou ze zákona dané, neplatili. „Není jednoznačné, čeho by se lékař dopouštěl,“ uvedl mluvčí chebských policistů Vladislav Böhm. „Pokud částka nepřesáhne 5 tisíc korun, jedná se pouze o přestupek.“ Dodal, že ale zatím žádné trestní oznámení na lékaře,který by vybíral víc peněz, nezaznamenali.

Zdroj, který je s celým problémem seznámen, tvrdí, že potíže se zdaleka netýkají pouze jednoho pacienta. „Na tohoto lékaře si stěžuje mnoho lidí.“

Psychiatr nejen, že požaduje od svých klientů vyšší částky, ale je na ně také nezdvořilý. Proto začalo prý již několik pacientů docházet k jinému lékaři.
Ačkoliv mnoho lidí napadne, že je jednoduchým řešením stěžovat si na pojišťovně, lékařské komoře či policii, není to tak snadné. Pokud chtějí občané problém začít řešit, musejí stížnost podepsat, což se mnohým lidem nechce. Bojí se často pomsty lékaře. Ale i pokud tak učiní, není nic jisté. Beze svědků bývá pacient ztracený.

Podle poškozených je jedinou možností začít docházet k jinému lékaři. „Raději budeme s tatínkem jezdit za kvalitní péčí dál, než zůstat zde,“ pověděla dcera poškozeného pacienta. „Je to opravdu neetické, když lékař takto využívá svých pacientů.“

Obdorníci ale také upozorňují na fakt, že je systém plateb nezažitý. Tudíž se lékař může také zmýlit. Nedorozumění je možné v každém oboru, medicínu bohužel nevyjímaje.