Před dvěma lety se výstava Muchových plakátů v Praze stala událostí, k níž se upírala pozornost. Zejména kvůli jménu bývalého tenisty, který v roce 1986 emigroval z tehdejšího Československa, také ale díky vysoké návštěvnosti i způsobu uspořádání výstavy. Konala se v Obecním domě, jejím producentem ale byla jedna z největších tuzemských reklamních společností BigMedia, s níž je Fuxa spojen. Masivní reklamní kampaň může mít velký podíl na návštěvnosti, která dosáhla 185.000 diváků a stala se nejnavštěvovanější výstavou výtvarného umění roku 2013.

Výjimečná ucelenost 

Z kolekce čítající 116 plakátů je nyní zapůjčeno téměř devět desítek děl, která budou navíc ve výstavě s názvem Alfons Mucha a atmosféra Art Noveau doplněna dalšími secesními artefakty od různých zahraničních institucí a dalších majitelů. I když Muchovy plakáty má ve svých sbírkách řada institucí, ta Lendlova je výjimečná svojí uceleností. Některé z plakátů nejsou známy ve světě ani ve třech exemplářích, jiné dokonce existují pouze v jednom, které jsou součástí této kolekce. Jejím kurátorem se po Fuxově nákupu stal historik umění Karel Srp, uvedla Stránská.

Záštitu výstavě v Královském paláci poskytla města Milán i Praha. Fuxa již dříve řekl, že jeho přáním je trvalé vystavení kolekce v Praze, ideálně ve spojení s Muchovou Slovanskou epopejí. Ta patří městu Praha a nyní je dočasně vystavena ve Veletržním paláci. "Plakáty ho proslavily, ale jeho životní naplnění byla epopej, kombinované vystavení v jednom místě by bylo úžasné. Je to ale i o politické diskusi na úrovni města, státu, já bych se tomu nevyhýbal, byl bych rád, kdyby něco takového mohlo vzniknout," uvedl loni.

Cenu, za níž Fuxa sbírku koupil, neuvádí. V médiích se v době prodeje objevila suma 3,5 milionu dolarů, tedy přibližně 70 milionů korun, pravděpodobně ale šlo o částku vyšší. Podle svých slov je vlastníkem sbírky Fuxa prostřednictvím svého nadačního fondu.