VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Odbavovací hala už slouží, hotová však ještě není

Karlovy Vary - Návštěvníci Karlových Varů, kteří do města přilétají letadlem, už mohou využívat novou odletovou halu. Důvodem pro její vybudování je neustále se zvyšující počet cestujících.

9.2.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Ivan Babej

Po čtvrteční schůzce, které se zúčastnili zástupci krajského úřadu, hygieny, letiště a Úřadu pro civilní letectví - leteckého stavebního úřadu, je stavba předána do předběžného užívání. To ovšem podle Jany Pavlíkové, mluvčí krajského úřadu, neznamená, že by stavba byla už hotová.
„Stavba odbavovací haly bude pokračovat až do dubna. Zatím není ani zkolaudovaná. Cestující do té doby musejí počítat s určitými omezeními,“ uvedla Pavlíková.

Cestujícím tedy zatím budova nenabízí veškerý možný komfort. Mimo provoz jsou například čtyři místnosti v pravé části areálu. „V plánech jsou tyto místnosti vedené jako pronajímatelné. To ovšem stavebnímu úřadu nestačilo, jeho zástupci chtěli přesnou specifikaci toho, co v nich bude. To my ovšem zatím nevíme. Budeme teprve nájemce vybírat. Navíc v těchto místnostech nejsou ještě dodělané bezprašné podlahy a větrání,“ vysvětlil Ivan Harašta, vedoucí úseku přepravního provozu karlovarského letiště. Doplnil ale, že tento fakt nemá na provoz odbavovací haly žádný vliv.

Stavební ruch vládne nejen na exteriéru odletové haly, ale i přímo v ní. V sobotu, kdy jsme novou dominantu letiště navštívili, se například četa pracovníků snažila z podlah vyčistit nevzhledné mastné skvrny, které zde zůstaly po řemeslnících.

Důvodem pro vybudování nové letištní haly je neustále se zvyšující počet přepravených cestujících. Zatímco v roce 2000 prošlo tehdejší halou 19 919 cestujících, vloni to bylo už 81 720 osob. Za osm let se zvýšil i počet letadel, která dosedla či vzlétla. Na počátku milénia jich bylo 4 285, vloni pak 5 575.

Historie karlovarského letiště se začala psát v roce 1929, kdy stát převzal pozemky v Olšových Vratech. Tehdejší travnatá přistávací plocha měla rozlohu 40 hektarů, chyběly ovšem letištní budovy. Těch se Karlovaráci dočkali až v roce 1933, kdy vznikla donedávna postačující odbavovací budova. Samotný letecký provoz ale začal v provizorních podmínkách už 15. května 1931 na lince Praha - Mariánské Lázně - Karlovy Vary.

Kam by se mělo létat?
Na internetových stránkách karlovarského letiště mohou jejich návštěvníci hlasovat o tom, do jakých destinací by se mělo z Karlových Varů létat. Z více než pěti tisíc respondentů by jich nejvíce (1 839) chtělo cestovat na řecké ostrovy.

Autor: Petr Kozohorský

9.2.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V Rusku probíhají demonstrace proti korupci.
AKTUALIZUJEME
6 6

V Moskvě tisíce lidí protestují proti korupci. Šéf opozice byl zatčen

Konvoj vozidel armády USA na dálnici D5 nedaleko Plzně.
AKTUALIZOVÁNO
12 58

Vojenský konvoj dnes opustil ČR. Před kasárnymi zasahovala policie

AUTOMIX.CZ

Zapomenuté české automobilky: Wikov nabízel luxus, zaujal i první "kapkou"

Tatru a Škodu zná v naší zemi každý. Jsou tu ale i další, méně známé automobilky, mezi které spadá například Wikov. Strojírenský podnik původně vyrábějící zemědělské stroje vdechnul život vozům, kterým se dnes přezdívá „československý Rolls-Royce".

Ministryně Valachová: Škola musí zveřejnit přijatého žáka s nejhorším výsledkem

Střední školy budou muset v rámci jednotných přijímacích zkoušek anonymně zveřejnit skóre přijatého žáka s nejhoršími výsledky testů. V pořadu Partie televize Prima to dnes řekla ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD). Podle ní to bude ukazatel kvality dané školy pro rodiče a zájemce o studium. Jednotné přijímací zkoušky se letos plošně konají poprvé, a to na maturitní obory středních škol.

Kvůli EET nemají kamberští prodejnu potravin

Závažný problém řeší aktuálně již měsíc obec Kamberk. Obyvatelé této vsi nemají, kde v obci nakoupit základní potraviny. Provozovatelka krámku na konci února skončila. Nechtěla kupovat drahou pokladnu pro EET.

Zvoník Ladislav Leksa: Změna času je proti přírodě

/ROZHOVOR/ V noci na neděli se mění čas ze zimního na letní. Kdo by si myslel, že všechny kostelní hodiny potřebují při změně času ručně seřídit, ten by se mýlil. Hodiny v klášterním kostele sv. Josefa v Obořišti má na starosti místní řemeslník a také zvoník Ladislav Leksa. Už zhruba sedm let na nich přesný čas řídí družice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies