Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na letiště má vést metro. Kritici věří spíš rychlodráze

Praha - Pražští radní odsouhlasili změnu územního plánu pro plánovanou trasu metra, cesta k realizaci je ale dlouhá.

16.9.2008
SDÍLEJ:

PŘÍŠTÍ ZASTÁVKA: LETIŠTĚ RUZYŇ. Teď jen kdy to bude./Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Kdo vyhraje souboj o dopravu na letiště? Rychlodráha nebo metro? Radní v úterý odsouhlasili změnu územního plánu ve prospěch stavby pražské podzemky. Podle kritiků ze strany opozice to ale neznamená, že se projekt začne stavět v nejbližších letech.

Zatím jen do Motola

„Změna územního je jen soubor rezerv. Kdyby za deset patnáct let chtěl někdo začít stavět metro na letiště, může. Podobně je v územním plánu zakotveno, že metro povede někdy do Hostivaře. Jestli to bude za deset nebo dvacet let, se zatím neví,“ sdělil zastupitel Petr Zajíček (KSČM), který je členem dopravního výboru.

Projektová dokumentace je zatím zpracována pouze do plánované zastávky v Motole.

Také podle radního pro územní rozvoj Martina Langmajera (ODS) bude na ruzyňském letišti dříve buštěhradská rychlodráha. „Prodloužení trasy A metra je v současnosti vyprojektované do Motola. Je to ale významná stanice, už kvůli nemocnici. Projektové práce ale budou pokračovat. Podle mých odhadů by mohly za pět až šest měsíců být hotové až na Ruzyň,“ sdělil Deníku Langmajer.

Rychlodráha počítá s Masaryčkou

Podle odborníků na dopravní problematiku je schválení změny územního plánu krokem vpřed. „Je dobře, že koridor bude zaznamenán v územním plánu. Rychlodráha a metro na letiště si nebudou konkurovat. Rychlodráha nebude mít tolik zastávek. Primárně má sloužit pro cestující z Ruzyně. Metro bude zase sloužit pro dopravní obslužnost Prahy 6, zejména částí, jako jsou Vokovice, Červený vrch a Dlouhá míle, kde má být parkoviště P+R,“ vysvětlil rozdíl Petr Moos, děkan dopravní fakulty Českého vysokého učení technického.

Rychlodráha podle připravovaného projektu provede přes Negrelliho viadukt, historicky první pražský železniční most přes Vltavu, který spojuje Masarykovo nádraží se Štvanicí a Bubny. Rychlodráha bude využívat stávající kapacity Masarykova nádraží.

„Stavba by se měla začít v roce 2010,“ sdělil Deníku Zajíček. Pokud se v budoucnu zruší Masarykovo nádraží, musí být Hlavní nádraží dvoupatrové. To je podle Zajíčka spojeno s finanční investicí minimálně ve výši 50 až 70 miliard korun.

Metro na letiště v číslech
Dejvice – Ruzyně
Délka 13 kilometrů
Náklady 19,4 miliardy korun
Zahájení stavby konec roku 2009
První etapa do Motola dokončení v roce 2014, stanice červený Vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol
Druhá etapa dokončení 2017, stanice Bílá Hora, Dědina, Dlouhá Míle.
Rok 2018 zprovozněna stanice metra Letiště Ruzyně

Autor: Jitka Eisenhammerová

16.9.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Letní dětský tábor, ilustrační snímek.
19

Děti na táborech mají mobily. A brečí domů

Stanislav Šulc.
4 11

Pohledem Stanislava Šulce: Montujeme hrdě a rekordně

Výkyvy počasí zdraží med. Na část včelařů dopadne i EET

/INFOGRAFIKA/ Včelaři prodávají med za 160 korun. Kvůli slabší úrodě cena o pár desetikorun stoupne.

Boj o cyklisty v Brně. Další firma nabídne sdílená kola

/ANKETA/ Ještě před dvěma měsíci měli lidé využívající sdílená kola jednodušší rozhodování. V centru Brna půjčovala padesátku růžových bicyklů pouze společnost Rekola. Už brzo budou v brněnských ulicích svádět boj o cyklisty tři půjčovny.

Slavný fotbalový útočník Baroš se vrátil do Baníku: Cizinci české lize pomůžou

Nejen hvězdní cizinci v dresech Sparty a Slavie budou zdobit nový ročník fotbalové ligy. Zpátky mezi elitou je Baník Ostrava, jehož soupisku zdobí jméno jednoho z nejslavnějších odchovanců slezského klubu. Milan Baroš se do Baníku vrátil už potřetí. Tentokrát (prý) naposledy.

AUTOMIX.CZ

Jaká auta si nejčastěji kupují fotbalové hvězdy? Vítěz překvapí, Bentley to není

O autech fotbalistů se velmi často mluví a také se na toto konto velmi často vtipkuje. „Kopačka v Bentley“ je jakousi folklórní záležitostí… Nicméně jaká jsou opravdu nejoblíbenější auta fotbalistů?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení