Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Letošní volební kampaň klade důraz na internet a sociální sítě

Praha – Politické strany se kromě omezeného času v letošní kampani musejí vypořádat s menším objemem financí. Častěji také využívají reklamu v internetových médiích a na sociální síti Facebook. Vyplývá to ze zjištění agentury ZenithOptimedia, která v minulých týdnech sledovala kampaně jednotlivých politických stran.

16.10.2013 8
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: archiv VLP

Podstatný rozdíl proti posledním volbám podle agentury je, že na výběr venkovních reklamních ploch je málo času a že se volby konají v období, které je v rámci tohoto typu reklamy považováno za nejlepší dobu. „Z toho logicky vyplývá, že většina ploch již byla prodána komerčním klientům," uvedla Iveta Melicharová ze ZenithOptimedia. Dalším rozdílem je podle ní to, že kampaň a s tím související rozpočet jsou proti minulosti kumulovány do mnohem kratšího období. „Pokud však porovnáme investice jdoucí do outdooru, dodavatelé se shodují, že zaznamenali pokles investic až o 50 procent," doplnila Melicharová.

Podle dostupných údajů ČSSD v letošní kampani disponuje 90 miliony korun, což je o polovinu méně než při předchozích sněmovních volbách v roce 2010. Zhruba stejně jako minule mají KSČM (30 milionů Kč) a TOP 09 (50 milionů korun), naopak ODS s 50 miliony se propadla z 213 milionů, které měla k dispozici v roce 2010. Menší rozpočty má také SPOZ, nyní 20 milionů proti 60 milionům při předchozích sněmovních volbách, a KDU-ČSL, které rozpočet klesl o deset milionů na 30 milionů korun.

Podle ředitele digitální divize agentury Tomáše Vargy v nynější kampani čím dál větší roli hraje on-line reklama a také propagace a komunikace na sociálních sítích. „Politici tak mají větší možnost oslovit skupinu prvovoličů, která je na sociálních sítích aktivní. Větší důraz je také kladen na osobní setkání, kde je prostor pro diskuzi a hlavně je zajištěn přímý kontakt s voliči," dodal Varga.

Ve sledovaném období od 18. září do 14. října byly na Facebooku nejvíce aktivní strana ANO a hnutí Úsvit přímé demokracie, následovaly KDU-ČSL a Česká pirátská strana. Naopak nejméně aktivní podle příspěvků správců stránek byli komunisté a ČSSD. Z hlediska počtu fanoušků s výrazným náskokem vede TOP 09, dále se umístily ANO, Česká pirátská strana, ODS a Strana svobodných občanů. Nejvíce „živé" facebookové stránky mají ANO, TOP 09, Česká pirátská strana a hnutí Úsvit přímé demokracie.

Předčasné parlamentní volby se v Česku uskuteční 25. a 26. října.

Autor: ČTK

16.10.2013 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:
Historické centrum Neapole
12

List 10 nejnebezpečnějších měst světa vytočil italské diplomaty

Vlčata ve výběhu vlků Hudsonových
17

V olomoucké zoo vlk pokousal dítě, policie hledá svědky

Odpadní plasty zažijí reinkarnaci. Novou technologii vymyslela třebíčská firma

/FOTOGALERIE/ Česká republika každý rok vyprodukuje více než 600 tisíc tun plastového odpadu. Často se tříděné plasty přetvoří do nových výrobků, doposud ale nebylo možné dále zpracovávat více druhový nevyčištěný odpad.

AKTUALIZOVÁNO

Policie pátrala po dvou dětech z Brna, našla je na letišti v Budapešti

Čtrnáctiletý chlapec a jeho dvouletá sestra z Brna, kteří byli od úterý pohřešovaní, jsou v pořádku. Sourozence našla maďarská policie na letišti v Budapešti.

Škoda začala vyrábět nový Karoq. První zákazníci se vozů dočkají v říjnu

V kvasinském závodě české automobilky Škoda dnes z výrobní linky sjel první produkční exemplář nového modelu Karoq. Zákazníkům budou první kusy kompaktního SUV dodány v říjnu.

AKTUALIZOVÁNO

Varšava dostala měsíc na úpravu justiční reformy. Jinak hrozí sankce

Polská vláda má měsíc na to, aby sladila svou justiční reformu s právem EU. Místopředseda Evropské komise Frans Timmermans dnes uvedl, že jinak zemi hrozí zahájení procedury, jež může vést k odejmutí hlasovacích práv Varšavy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení