VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Letošní volební kampaň klade důraz na internet a sociální sítě

Praha – Politické strany se kromě omezeného času v letošní kampani musejí vypořádat s menším objemem financí. Častěji také využívají reklamu v internetových médiích a na sociální síti Facebook. Vyplývá to ze zjištění agentury ZenithOptimedia, která v minulých týdnech sledovala kampaně jednotlivých politických stran.

16.10.2013 8
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: archiv VLP

Podstatný rozdíl proti posledním volbám podle agentury je, že na výběr venkovních reklamních ploch je málo času a že se volby konají v období, které je v rámci tohoto typu reklamy považováno za nejlepší dobu. „Z toho logicky vyplývá, že většina ploch již byla prodána komerčním klientům," uvedla Iveta Melicharová ze ZenithOptimedia. Dalším rozdílem je podle ní to, že kampaň a s tím související rozpočet jsou proti minulosti kumulovány do mnohem kratšího období. „Pokud však porovnáme investice jdoucí do outdooru, dodavatelé se shodují, že zaznamenali pokles investic až o 50 procent," doplnila Melicharová.

Podle dostupných údajů ČSSD v letošní kampani disponuje 90 miliony korun, což je o polovinu méně než při předchozích sněmovních volbách v roce 2010. Zhruba stejně jako minule mají KSČM (30 milionů Kč) a TOP 09 (50 milionů korun), naopak ODS s 50 miliony se propadla z 213 milionů, které měla k dispozici v roce 2010. Menší rozpočty má také SPOZ, nyní 20 milionů proti 60 milionům při předchozích sněmovních volbách, a KDU-ČSL, které rozpočet klesl o deset milionů na 30 milionů korun.

Podle ředitele digitální divize agentury Tomáše Vargy v nynější kampani čím dál větší roli hraje on-line reklama a také propagace a komunikace na sociálních sítích. „Politici tak mají větší možnost oslovit skupinu prvovoličů, která je na sociálních sítích aktivní. Větší důraz je také kladen na osobní setkání, kde je prostor pro diskuzi a hlavně je zajištěn přímý kontakt s voliči," dodal Varga.

Ve sledovaném období od 18. září do 14. října byly na Facebooku nejvíce aktivní strana ANO a hnutí Úsvit přímé demokracie, následovaly KDU-ČSL a Česká pirátská strana. Naopak nejméně aktivní podle příspěvků správců stránek byli komunisté a ČSSD. Z hlediska počtu fanoušků s výrazným náskokem vede TOP 09, dále se umístily ANO, Česká pirátská strana, ODS a Strana svobodných občanů. Nejvíce „živé" facebookové stránky mají ANO, TOP 09, Česká pirátská strana a hnutí Úsvit přímé demokracie.

Předčasné parlamentní volby se v Česku uskuteční 25. a 26. října.

Autor: ČTK

16.10.2013 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Do babyboxu v Rychnově někdo odložil chlapečka

Body, jak ho znaly naše babičky. Na snímku ho představuje správkyně skanzenu Hana Zvalová
3

Ve skanzenu nahlížejí babičkám pod sukně

DOTYK.CZ

Města duchů. Navštivte reálná místa, kde vám může jít i o život

Pokud jste viděli film o Jamesi Bondovi Skyfall, pak si jistě vybavíte scénu, kdy hlavní záporná postava Raoul Silva nutí agenta 007 sestřelit z hlavy jeho milenky panáka alkoholu. To vše mezi betonovými ruinami budov, ze kterých snad mrazí ještě více, než ze samotné scény. Nejde však o počítačem vytvořené kulisy. Hašima, opuštěný ostrov u břehů Japonska, skutečně existuje. Stejně jako další „města duchů" po celém světě. Tady jsou některá z nich.

Andrej Babiš: Havel měl u nás zavést prezidentský systém

Hnutí ANO se chystá na sněmovní volby, v sobotu a neděli si zvolí nové vedení a brzy už také představí svou vizi rozvoje České republiky v příštích dvaceti letech. Jeho předseda Andrej Babiš v rozhovoru s Deníkem tvrdí, že Česko by se mělo inspirovat v zahraničí a vzít si z něj to nejlepší – americký většinový systém, švýcarskou přímou demokracii a německý parlamentní jednací řád.

Účet za lety do Mnichova dělá 60 milionů. Letiště Brno už linku dotovat nechce

Brno – Z vlastní kapsy dotuje Letiště Brno provoz letecké linky z Brna do Mnichova. Celkem ho spojení, které využívá v průměru padesát lidí denně, stálo doposud šedesát milionů korun. Jihomoravský kraj a město Brno přitom slíbili linku podpořit celkem pětačtyřiceti miliony korun. Zatím nedali nic.

Facebook je zajatcem politiky

Baracka Obamu dostal Facebook do Bílého domu. Zdeňka Škromacha bazénková selfie z politiky vylila. Jak si politické celebrity vedou na této sociální síti?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies