VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Letošní volební kampaň klade důraz na internet a sociální sítě

Praha – Politické strany se kromě omezeného času v letošní kampani musejí vypořádat s menším objemem financí. Častěji také využívají reklamu v internetových médiích a na sociální síti Facebook. Vyplývá to ze zjištění agentury ZenithOptimedia, která v minulých týdnech sledovala kampaně jednotlivých politických stran.

16.10.2013 8
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: archiv VLP

Podstatný rozdíl proti posledním volbám podle agentury je, že na výběr venkovních reklamních ploch je málo času a že se volby konají v období, které je v rámci tohoto typu reklamy považováno za nejlepší dobu. „Z toho logicky vyplývá, že většina ploch již byla prodána komerčním klientům," uvedla Iveta Melicharová ze ZenithOptimedia. Dalším rozdílem je podle ní to, že kampaň a s tím související rozpočet jsou proti minulosti kumulovány do mnohem kratšího období. „Pokud však porovnáme investice jdoucí do outdooru, dodavatelé se shodují, že zaznamenali pokles investic až o 50 procent," doplnila Melicharová.

Podle dostupných údajů ČSSD v letošní kampani disponuje 90 miliony korun, což je o polovinu méně než při předchozích sněmovních volbách v roce 2010. Zhruba stejně jako minule mají KSČM (30 milionů Kč) a TOP 09 (50 milionů korun), naopak ODS s 50 miliony se propadla z 213 milionů, které měla k dispozici v roce 2010. Menší rozpočty má také SPOZ, nyní 20 milionů proti 60 milionům při předchozích sněmovních volbách, a KDU-ČSL, které rozpočet klesl o deset milionů na 30 milionů korun.

Podle ředitele digitální divize agentury Tomáše Vargy v nynější kampani čím dál větší roli hraje on-line reklama a také propagace a komunikace na sociálních sítích. „Politici tak mají větší možnost oslovit skupinu prvovoličů, která je na sociálních sítích aktivní. Větší důraz je také kladen na osobní setkání, kde je prostor pro diskuzi a hlavně je zajištěn přímý kontakt s voliči," dodal Varga.

Ve sledovaném období od 18. září do 14. října byly na Facebooku nejvíce aktivní strana ANO a hnutí Úsvit přímé demokracie, následovaly KDU-ČSL a Česká pirátská strana. Naopak nejméně aktivní podle příspěvků správců stránek byli komunisté a ČSSD. Z hlediska počtu fanoušků s výrazným náskokem vede TOP 09, dále se umístily ANO, Česká pirátská strana, ODS a Strana svobodných občanů. Nejvíce „živé" facebookové stránky mají ANO, TOP 09, Česká pirátská strana a hnutí Úsvit přímé demokracie.

Předčasné parlamentní volby se v Česku uskuteční 25. a 26. října.

Autor: ČTK

16.10.2013 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Pobyty pro astmatiky. Podle kontroly pojišťovna chybovala

Ilustrační foto
10

Údajná vražda v boleslavské nemocnici. Ošetřovatelka tu měla zabít pacienta

Babiš přeplněnou aulu zaujal, ale vysloužil si i dotazy 'na tělo'

„Evropa je ve velké krizi a je v situaci, kdy ani sama neví, co se stane," řekl ve čtvrtek studentům Univerzity Hradec Králové ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš, který odpoledne předstoupil před zaplněnu aulu s přednáškou o zahraniční politice.

Jak to vidí Antonio Tajani: Zůstaňme spolu

Právě oslavujeme 60 nejlepších let v historii svobodné Evropy. Zítra si připomeneme výročí podpisu Římských smluv, které jsou jedním ze základů evropské integrace.

AKTUALIZOVÁNO

Úkoly pro ministra Havlíčka: zlevnit volání a řešit OKD

Na místo odvolaného Jana Mládka navrhl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) do funkce ministra průmyslu a obchodu svého spolustraníka Jiřího Havlíčka (40). Dosud byl na ministerstvu náměstkem. Teď záleží na prezidentovi Miloši Zemanovi, zda jej jmenuje. Sobotka předpokládá, že se Zeman s Havlíčkem nejprve sejde. Jmenování poté očekává během několika dní.

Úřady pozastavily činnost jehovistům v Rusku, chtějí je zakázat

Ruské ministerstvo spravedlnosti pozastavilo činnost náboženské společnosti Svědkové Jehovovi v celé zemi a požádalo soud, aby zakázal tuto organizaci jako extremistickou. Oznámila to ruská média. Nejvyšší soud má přijmout konečné rozhodnutí o zákazu 5. dubna.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies