Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Letošní volební kampaň klade důraz na internet a sociální sítě

Praha – Politické strany se kromě omezeného času v letošní kampani musejí vypořádat s menším objemem financí. Častěji také využívají reklamu v internetových médiích a na sociální síti Facebook. Vyplývá to ze zjištění agentury ZenithOptimedia, která v minulých týdnech sledovala kampaně jednotlivých politických stran.

16.10.2013 8
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: archiv VLP

Podstatný rozdíl proti posledním volbám podle agentury je, že na výběr venkovních reklamních ploch je málo času a že se volby konají v období, které je v rámci tohoto typu reklamy považováno za nejlepší dobu. „Z toho logicky vyplývá, že většina ploch již byla prodána komerčním klientům," uvedla Iveta Melicharová ze ZenithOptimedia. Dalším rozdílem je podle ní to, že kampaň a s tím související rozpočet jsou proti minulosti kumulovány do mnohem kratšího období. „Pokud však porovnáme investice jdoucí do outdooru, dodavatelé se shodují, že zaznamenali pokles investic až o 50 procent," doplnila Melicharová.

Podle dostupných údajů ČSSD v letošní kampani disponuje 90 miliony korun, což je o polovinu méně než při předchozích sněmovních volbách v roce 2010. Zhruba stejně jako minule mají KSČM (30 milionů Kč) a TOP 09 (50 milionů korun), naopak ODS s 50 miliony se propadla z 213 milionů, které měla k dispozici v roce 2010. Menší rozpočty má také SPOZ, nyní 20 milionů proti 60 milionům při předchozích sněmovních volbách, a KDU-ČSL, které rozpočet klesl o deset milionů na 30 milionů korun.

Podle ředitele digitální divize agentury Tomáše Vargy v nynější kampani čím dál větší roli hraje on-line reklama a také propagace a komunikace na sociálních sítích. „Politici tak mají větší možnost oslovit skupinu prvovoličů, která je na sociálních sítích aktivní. Větší důraz je také kladen na osobní setkání, kde je prostor pro diskuzi a hlavně je zajištěn přímý kontakt s voliči," dodal Varga.

Ve sledovaném období od 18. září do 14. října byly na Facebooku nejvíce aktivní strana ANO a hnutí Úsvit přímé demokracie, následovaly KDU-ČSL a Česká pirátská strana. Naopak nejméně aktivní podle příspěvků správců stránek byli komunisté a ČSSD. Z hlediska počtu fanoušků s výrazným náskokem vede TOP 09, dále se umístily ANO, Česká pirátská strana, ODS a Strana svobodných občanů. Nejvíce „živé" facebookové stránky mají ANO, TOP 09, Česká pirátská strana a hnutí Úsvit přímé demokracie.

Předčasné parlamentní volby se v Česku uskuteční 25. a 26. října.

Autor: ČTK

16.10.2013 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:
Jiří Herman je ředitelem brněnského gymnázia na třídě Kapitána Jaroše už dvacet let.

Ředitel brněnského gymnázia: Nejlepší učitelé končí v počítačových firmách

Martin Kratochvíl.

Týdenní zkrat: Jak si správně vybrat záchod

VÍME PRVNÍ / AKTUALIZOVÁNO

Střelba ve vlaku do Adamova: Spolucestující zabil známého, trať hodiny stála

/FOTOGALERIE/ Kolaps cestujícího a zastavení vlaku. Houfy policistů, výslechy svědků. Tak vypadala jízda pátečního vlaku z Brna do Adamova, který se na cestu vydal po desáté večerní. Jeho jízda skončila v Bílovicích nad Svitavou nedaleko za Brnem. Kolabující cestující byl totiž zastřelen.

VIDEO: Za 45 minut 260 gramů másla

Jak na vlastní máslo? To jsme si vyzkoušeli v redakci Deníku.

Španělská vláda opět zasahuje. Převzala kontrolu nad katalánskou policií

Španělské úřady se rozhodly zasáhnout i do vedení nad katalánskou policií. Jednají tak ve snaze překazit referendum o nezávislosti, který vláda považuje za nelegální. V době očekávaného konání bude tedy muset katalánská policie poslouchat příkazy z Madridu. V sobotu o tom rozhodlo ministerstvo vnitra.

Němci rozhodují o složení nového parlamentu. Obhájí post kancléřka Merkelová?

Úderem osmé hodiny se otevřelo více než 73 tisíc volebních místností. Němci mají deset hodin na to, aby do volebních uren odevzdali svůj hlas a rozhodli tak o budoucím složení Spolkového sněmu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení