Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Liberecký šampionát přišel o desítky milionů korun

Liberec - O desítky milionů korun od mezinárodní lyžařské federace přišel kvůli vysokému kurzu koruny Organizační výbor Mistrovství světa v klasickém lyžování Liberec 2009. Smlouva, kterou před pěti lety organizátoři mistrovství s federací podepsali, totiž nebyla zajištěna proti výkyvům kurzu.

13.9.2008 5
SDÍLEJ:

Mistrovství světa v klasickém lyžování v Liberci v únoru příštího roku proběhne. Postará se o to masívní podpora vlády, která stojí za organizačním výborem v čele s Kateřinou Neumannovou. Foto: DENÍK/Pancer Václav

„Je zvykem, že u podobných smluv se s touto alternativou počítá. Ve smlouvě s mezinárodní lyžařskou federací však veškeré krytí chybí. Vysoký kurz koruny nás tak připravil o více než třicet milionů korun. Peníze na přípravu mistrovství jsou nám totiž vypláceny ve švýcarských francích,“ vysvětlil Deníku tiskový mluvčí Organizačního výboru Mistrovství světa v klasickém lyžování Liberec 2009 Zdeněk Soudný.

Z jakého důvodu nebyla důležitá položka do smlouvy zakomponována, dnes již nikdo po personálních obměnách ve vedení organizačního výboru neví. „Pro nás je důležité, že o problému víme a dokážeme jej vyřešit. Nejde o nic, co by ohrozilo šampionát jako takový. Po pěti letech nemá cenu nikoho obviňovat. Během podpisu smlouvy navíc nemohl nikdo vědět, že půjde kurz koruny tak rapidně nahoru,“ dodal mluvčí.

Třicetimilionová mezera v rozpočtu již nicméně zpozdila nástup reklamní kampaně k libereckému šampionátu, což organizačnímu výboru někteří kritici vyčítali.

Na začátku léta například jedinou výraznou reklamu na mistrovství světa v klasickém lyžování v centru Liberce přikryla plachta s upozorněním na Liberecký jarmark. „Ptá–li se nás někdo, proč není již dva roky v plném proudu masivní reklamní kampaň, tak odpovídáme, že na ni prostě nejsou peníze,“ řekl Zdeněk Soudný.

„Kdybychom těch třicet milionů měli, tak by se to dalo řešit. Takhle jsme museli posoudit, co je pro šampionát důležitější. Jestli jeho samotná příprava, nebo billboard na dálnici,“ uvedl Zdeněk Soudný s tím, že podobu reklamní kampaně pro mistrovství představí organizační výbor během příštího týdne. Šampionát by měly propagovat nejen televizní upoutávky či billboardy, ale také České dráhy.

S doprovodnými programy k šampionátu počítají ve všech 14 krajích České republiky. Na zahajovací a závěrečný ceremoniál a na doprovodně programy je proto nachystáno několik milionů korun.

Chybějících peněz ve svém rozpočtu se však Organizační výbor nechce vzdát a doufá, že je získá jinou cestou.V současné době proto vede s pomocí lyžařské federace složitá jednání se společností APF, která má na starosti marketing šampionátu. „I když to nebude jednoduché, chtěli bychom, aby nám společnost APF svěřila prodej alespoň některých reklamních předmětů či povolila získání dalších partnerů,“ poznamenal Zdeněk Soudný.

Autor: Jiří Stich

13.9.2008 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezident České stomatologické komory Roman Šmucler.
5 8

Roman Šmucler: Zákaz amalgámu? Bílé plomby jsou daleko jedovatější

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
6

Další útok nožem: Mladík v Rusku pobodal osm náhodných kolemjdoucích

AKTUALIZUJEME / SLEDUJEME ON-LINE

Noční bouřka v jižních Čechách: domácnosti bez proudu, nejezdí vlaky

Bouřka, která se prohnala zemí, neušetřila ani Jindřichohradecko. Několik tisícovek domácností v jižních Čechách je stále bez elektřiny. Mimo provoz také stále zůstávají některé železniční tratě.

Jak bude vypadat ještě nenarozené dítě? Vědci pracují na ukazování budoucnosti

Vyšetří nenarozené dítě a rodičům ukážou, jak bude vypadat třeba ve třech letech. Prozatím neuvěřitelnou představu se snaží přivést do reality brněnští vědci.

Teror ve finském Turku: policie podnikla noční razii, zatkla pět osob

Finská policie při noční razii ve městě Turku zatkla pět osob. Zároveň oznámila, že motivem včerejšího činu, při němž osmnáctiletý Maročan pobodal nožem deset lidí, byl terorismus. Agresora střelila do nohy a zadržela. Dvě oběti na následky zranění zemřely.

Jiří Kajínek nazul kopačky a hrál fotbal za rodné Prachovice

Páteční přátelské utkání prachovických fotbalistů s třemošnickým týmem recesistů vzbudilo rozruch. Proč? V prachovickém dresu nastoupil na stadion asi nejznámější rodák této obce – Jiří Kajínek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení