Mluvčí v tiskové zprávě uvedla, že počet stížností se oproti prvnímu a druhému čtvrtletí zvýšil v celé skupině podnětů týkajících se policie, vězeňství a armády, a to o polovinu. Ombudsmanka jich ve třetím čtvrtletí dostala 156. Plynule stoupá počet stížností na policii, v prvním čtvrtletí bylo 26 stížností, ve druhém 31, ve třetím 38, řekl mluvčí. Téměř se nemění počet nalezených pochybení u policie, v prvním čtvrtletí našla ombudsmanka tři, ve druhém dvě a ve třetím také tři, doplnila mluvčí.
Ve třetím čtvrtletí se na ochránkyni práv obrátilo 2193 lidí s žádostí o pomoc, o necelých 100 více než v druhém čtvrtletí. Primát drží oblast sociálního zabezpečení, dorazilo 332 podnětů, což je ve srovnání s prvním i druhým čtvrtletím o 10 procent méně. "Nedá se to považovat za trend," upozornila však veřejná ochránkyně práv Anna Šabatová. Doplnila, že výkyvy v počtech stížností v průběhu roku jsou běžné a obsah podnětů týkajících se sociálního zabezpečení se příliš nemění.
I poměr zjištěných nedostatků zůstává stejný. "Ve 33 případech z oblasti sociálního zabezpečení jsme zjistili nedostatky a vždy se nám podařilo je odstranit. Lidé, kteří se na nás se svými problémy obrátili, se tak dočkali správně vyměřených důchodů nebo příspěvku na péči," uvedla Šabatová.
Mluvčí Hrazdílková dodala, že v letních měsících se naopak zvýšil počet podnětů v oblasti staveb a regionálního rozvoje, konkrétně týkajících se stavebního řízení a v souvislosti s řízením o odstranění stavby. Doplnila, že ale výrazně klesl počet zjištěných pochybení na straně úřadů.