VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidé zveřejňují celá svá jména na sociální síti, názory však tají

Praha - Na sociálních sítích lidé často uvádějí své jméno a email, polovina uživatelů na svém profilu zveřejní i datum narození a vlastní fotografii. Nejméně Češi na sítích prezentují své názory, bojí se, že by byly v budoucnu použity proti nim.

8.3.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/David Taneček

S těmito závěry přišla studie Češi v síti agentury TNS AISA, do výzkumu se zapojilo téměř 1500 lidí.

Křestní jméno uvádí na sociálních sítích 84 procent uživatelů, příjmení pak 64 procent. Mladí lidé zveřejňují celé jméno častěji, rozšířenější je mezi nimi ale i vystupování pod přezdívkou nebo zdrobnělinou vlastního jména. Dvě třetiny uživatelů uvádějí na sociálních sítích i email, ten je ale beztak pro přihlášení k většině profilů nutný.

Datum narození pravdivě uvádí méně než polovina lidí. „Pro více než polovinu Čechů je tak stále důležitější přání k narozeninám od lidí, kteří si opravdu datum narození svých blízkých pamatují a nečekají, až jim notifikace vyskočí na zdi,“ myslí si Kateřina Osičková z výzkumné agentury.

První filtr

Svou pravou identitu pak na fotografii prozradí 51 procent respondentů, přičemž ženy prezentují obrázek sebe samé o něco častěji než muži. Stejně jako v případě jména i u fotografií platí, že mladí lidé ve věku 15 až 29 let je zveřejňují častěji. „Nejčastěji je profil s reálnou fotografií k vidění na Facebooku a na sociální síti Lidé.cz, v prvním případě kvůli snadnější identifikaci, v druhém případě jde často o seznamování a fotografie je prvním filtrem,“ tvrdí Osičková.

Další soukromé fotografie a videa na síť vyvěsí jen necelá třetina lidí, 35 procent také sdělí své koníčky a 29 procent i oblíbenou hudbu nebo filmy. K fanouškovství kapel nebo sportovních týmů se hlásí 15 procent respondentů.

Nejméně jsou lidé ochotní sdělovat veřejně své názory. K určité značce nebo výrobku se hlásí desetina Čechů, k politické straně pak jen devět procent lidí. „Názorových vůdců nemůže být většina, to je jasné, a Češi jsou stále zvyklí nechat si názory spíše pro sebe, aby to nebylo použito proti nim,“ domnívá se Osičková.

Průzkum vycházel zejména z profilů na sociální síti Facebook, který má podle Českého statistického úřadu téměř 3,5 milionu Čechů.

Autor: ČTK

8.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
10

Chyba za miliony. Pojišťovny platily za léky i dvojnásobek

Ilustrační foto
110

Sedm milionů dolarů za horu ledu plnou zlata a ropy

Úkol pro exekutory: vymoci tolik, jako je čtvrtina státního rozpočtu

/INFOGRAFIKA/- Políčeno mají hlavně na lidi mezi 28 a 47 lety. Těch je mezi dlužníky víc než polovina. Převažují muži.

Pohledem Jana Kličky: Akademie českých prezidentů

Nuda to nebude. Miloš Zeman má s definitivní platností v prezidentské kampani minimálně dva protikandidáty z „těžší váhy". Oba dva jsou to – i s trochou nadsázky – akademici. Ten první a již dříve potvrzený textař Michal Horáček šéfoval Akademii populární hudby. Druhý, nově potvrzený Jiří Drahoš byl až do minulého týdne předsedou ctihodné Akademie věd ČR.

Stánky ve Znojmě jsou prázdné. Trhovkyně: Nechci se učit novoty kvůli EET

Brambory, cibuli, jablka nebo třeba česnek od místních prodejců si mohli obyvatelé Znojma donedávna koupit na stáncích na Masarykově náměstí. Zhruba desítka prodejců zde nabízela zboží každé dopoledne vždy od pondělí do soboty. Nyní zůstala prodejní místa opuštěná, i když na konci března již vždy trhovci bývali na svých místech.

Výuka venku? Většina dětí i rodičů ji vítá

Učit se občas venku na čerstvém vzduchu místo mezi čtyřmi stěnami učeben? K tomu se kloní ve spoustě škol. Však venkovní učebny se dají využít od jara do podzimu. Jenže ne vždy je na jejich vybudování v městské či obecní kase hned dost peněz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies