VYBERTE SI REGION

Lidé se obávají autodromu vedle hřbitova

Praha - Obavy vyvolává vněkterých obyvatelích kyjské Jiráskovy čtvrtě záměr radnice pronajmout čtyři parcely vedle místního hřbitova uBroumarské ulice. Ojejich dlouhodobý pronájem se totiž uchází firma Autodrom Most, která provozuje závodní dráhu vMostě.

18.12.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Lidé se bojí, že se soukromou společností do Prahy 14přijde také autodrom, který bude znamenat zvýšený automobilový provoz.

Místní, opozici iněkterá občanská sdružení zvedlo ze židle rozhodnutí rady, která pronájem spřípadným prodejem odsouhlasila 13.listopadu.

„Vyslovila souhlas, ačkoliv zřízení motoristického areálu není vsouladu súzemním plánem a bude zasahovat do ochranných a bezpečnostních pásem infrastruktury. Při jeho provozování dojde ke zvýšení hluku, imistních limitů, které již vletošním roce byly překročeny, a při nedodržení technických podmínek může dojít kohrožení spodních vod ropnými látkami,“ uvedl zastupitel Prahy 14a člen Kyjského občanského klubu Jiří Feřtek (bez politické příslušnosti).

Nesouhlasí ani další opoziční zastupitelé. „Pět let tam byly překračovány limity oxidu dusíku a nikoho to nezajímalo. Doprava vokolí Průmyslové je už teď na hranici únosnosti a stále přibývají další auta,“ řekl předseda Strany zelených na Praze 14Vratislav Štěpař.

Záměru se brání iobyvatelé. „Běžný občan za tím musí chtě nechtě vidět nějaké postranní zájmy. Jak jinak si vysvětlit, že radní Prahy 14mají pocit, že obyvatelům Kyjí prospěje výstavba autodromu přes ulici od klidné obytné čtvrti rodinných domků, navíc na pozemku přímo sousedícím skyjským hřbitovem,“ dodala Radka Šindlerová.

Kritika zaznívá také na diskusním fóru webových stránek Prahy 14. „Nikdo zvedení radnice se zatím nenamáhal zjistit postoj občanů žijících vokolí, ani se vyjádřit na diskusním fóru,“ píše uživatelKarel.

Starosta Prahy 14Miroslav Froněk se ale brání, podle něj se ožádný závodní okruh jednat nemá. „Měla by tam být jen vyasfaltovaná plocha, na které by se učila škola smyku vběžných osobních automobilech. Podle územního plánu by se tam klidně mohly postavit velkosklady a kamiony by tam mohly jezdit každé tři minuty, což by bylo mnohem horší,“ řekl starosta.

Radnice odmítá, že by záměr byl vkolizi súzemním plánem. Ten zahrnuje asi zpoloviny zeleň a zpoloviny plochu pro nerušící výrobu. „Naší podmínkou je zachování územního plánu a chceme, aby se stavělo jen na výrobním území. Zároveň požadujeme vysázení vzrostlé zeleně vdruhé části plochy. Pokud nám společnost Autodrom Most předloží návrh, který by byl vrozporu snašimi podmínkami, my sním souhlasit nebudeme,“ slíbil starosta.

Snámitkami nesouhlasí také firma Autodrom Most. „Záměr nebude mít vžádném případě negativní dopady na okolí. Nejedná se oareál, který by měl sloužit pro jakoukoliv sportovní nebo závodní činnost. Bude určen výhradně vozidlům schváleným pro provoz na pozemních komunikacích. Denní využití areálu bude vřádu jednotek, maximálně desítek vozů, které se zde budou pohybovat nízkými rychlostmi a po zpevněných plochách,“ uvedl ředitel společnosti Pavel Hanka. Podle něj bude hřbitov od areálu oddělen vzrostlou zelení.

Argument svýsadbou zeleně ale považuje zastupitel Prahy 14a člen občanského sdružení Kyjský občanský klub Jiří Feřtek za lichý. „Na místě je omezení kvůli rozsáhlým inženýrským sítím. Kvůli kabelům vysokého napětí tam stromy být nemohou, stejně by se musely za několik let pokácet. Maximálně nějakékeře.“

Podle Feřteka není uklidněním ani škola smyku. „Auta se rozjedou na rychlost kolem padesáti kilometrů vhodině, prudce brzdí, znovu se rozjíždí. To už samo osobě znamená vyšší exhalace a je to pro životní prostředí mnohem škodlivější, než kdyby auto tou padesátkou jenom projelo kolem.“

Záměr pronajmou a následně prodat pozemek přiléhající kulicím Broumarské a Českobrodské nyní čeká na rozhodnutí magistrátu. Pozemek, na němž je dnes pole, je totiž ve vlastnictví Prahy.

18.12.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies