VYBERTE SI REGION

Zapáchající lihovar vyhání obyvatele z města

Trmice - O budoucnosti lihovaru se má rozhodnout v dubnu, zápach nechá ČIŽP nezávisle měřit. O prodloužení zkušebního provozu trmického lihovaru není rozhodnuto. Naopak někteří obyvatelé Trmic mají jasno už nyní. Kvůli zápachu se raději odstěhují.

23.3.2009 1
SDÍLEJ:

Antonín Vávra, bývalý předseda představenstva před destilační jednotkou.Foto: DENÍK/Karel Pech

„Chci uchránit malého syna a nebaví mě stále bombardovat obecní úřad, když vidím, že se stejně nic neděje,“ řekla Deníku Iveta Jiroušková z Trmic.

„Lihovar nás seznámil s postupem prací při zavádění protizápachových opatření,“ uvedla ředitelka ústecké pobočky České inspekce životního prostředí Jana Moravcová. Ta se se zástupci lihovaru sešla koncem minulého týdne.

Podle Moravcové bude pro rozhodnutí o dalším osudu lihovaru podstatné i to, jak se podnik projeví během následujícího měsíce, tedy dubna. „Dohodli jsme se také, že budou provedena měření emisí pachových látek.“

Podle mluvčího lihovaru Milana Křivohlavého nemá měření podnik jak ovlivnit. Provádí ho totiž nezávislá a akreditovaná osoba a u testování je prý vždy ČIŽP.

Ještě není odzkoušeno

„Hlavní protizápachová opatření již lihovar dokončil. Jedna věc je ovšem nainstalovat technologii a druhá je odzkoušet ji a naučit se s ní pracovat. Tato etapa probíhá,“ vysvětlil Křivohlavý.

Zároveň připustil, že od městského úřadu v Trmicích pravidelně dostávají seznam evidovaných stížností.

Pozice lihovaru se v Trmicích i v Ústí nad Labem stále zhoršuje. Neustále si na unikající zápach někdo stěžuje. Stížnosti docházejí na úřady, do lihovaru i do médií včetně Ústeckého deníku.

Proti lihovaru byla sepsána i petice, jíž podepsalo v krátké době na devět stovek lidí. Podle trmické starostky Jany Oubrechtové byla petice již předána odboru životního prostředí na krajském úřadu. To nedávno potvrdil i vicehejtman Arno Fišera.

Fišera i Oubrechtová se také shodli na tom, že provozovatel lihovaru, společnost PLP, nesplnil podmínky stanovené v povolení stavebního úřadu Městského úřadu Trmice z ledna letošního roku k prozatímnímu užívání.

„Sliby pana Křivohlavého, nejsou naplňovány,“ komentoval situaci Fišera. „Slyšíme neustálé proklamace, ale opatření jsou nevěrohodná.“
Lihovar za 1,4 miliardy korun nechaly postavit Vodohospodářské stavby Teplice.

Autor: Janni Vorlíček

23.3.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies