VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Magistrála má šanci zbavit se 60 tisíc aut denně

Praha - Dokončené části Pražského a Městského okruhu odvedou z centra tisíce vozidel, potom bude možné změnit magistrálu na klidný bulvár.

15.5.2009
SDÍLEJ:

Pražská Legerova ulice - magistrálaFoto: Deník/Vít Šimánek

Sto tisíc aut, tolik vozidel v současné době projede po severojižní magistrále každý den. Mohlo by to být ale mnohem méně, dokonce méně než 40 tisíc vozidel za den. Musí se ale začít rychle jednat.

Obrovskou šancí je dokončení dvou zásadních dopravních staveb, Pražského okruhu v jeho jižní části a Městského okruhu, respektive části známé jako tunelový komplex Blanka. Ve chvíli, kdy se tyto dva úseky zprovozní, je totiž možné výrazně omezit provoz právě na magistrále.

Nová studie na zklidnění

Iniciativa AutoMat, která se zabývá dopravou v Praze, včera představila novou odbornou studii, jež navrhuje zklidnění magistrály formou omezení provozu.

„Ve chvíli, kdy budou v provozu zmíněné části okruhů, dostanou řidiči další kapacitní komunikace, které mohou odvést tisíce vozidel pryč z centra. Bude to ale možné jen za předpokladu, když jim cestu po magistrále nějakým způsobem ztížíme a omezíme zde provoz.

Pokud se to nestane, řidiči budou i nadále magistrálu využívat. Aut naopak ještě přibude, protože lidé budou mít i další komunikace na výběr,“ představil vizi AutoMatu Michal Křivohlávek.
Podle jeho slov je nutné začít tuto možnost vážně řešit už nyní, aby po dokončení Blanky a části Pražského okruhu bylo na zklidnění magistrály vše připraveno a nápad se mohl realizovat.

Tunel nic nevyřeší

Magistrála se má vyřešit jako celek, a proto je nutné, aby se problémem zabývalo hlavní město.

„Například omezení provozu v Legerově ulici je řešením pouze lokálním a celkovému zklidnění to nepomůže. Stejně tak je tomu i v případě zahloubení části magistrály pod zem, myslím tím stavbu tunelů u Muzea. Auta totiž v takovém případě budou v centru stále,“ pokračoval Křivohlávek. Podle architekta a odborníka na dopravu Ivana Lejčara by mělo po magistrále projíždět optimálně kolem třiceti tisíc aut denně.

„Jakmile přesáhne denní intenzita padesát tisíc vozů, jakákoliv ulice se stává zcela neobyvatelnou. Při průjezdu do čtyřiceti tisíc aut za den je možné z magistrály vytvořit skutečný městský bulvár s obchody, kavárnami, zelení a cyklistickými pruhy. Tak byly koneckonců všechny ulice Královských Vinohrad původně navrženy,“ konstatoval Lejčar.

Podle některých ale nebude k takovým krokům vůle mezi magistrátními politiky. Někteří lidé si také myslí, že omezit magistrálu nebude prakticky možné, protože by to dopravě v Praze velmi uškodilo.

„Myslím, že magistrála je tak zažitá, že nebude možné na ni provoz omezit,“ řekl řidič z povolání Vladislav Havel.

Autor: Lukáš Marek

15.5.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ladislav Leksa pečuje o hodiny v kostele sv. Josefa v Obořišti.
1

Zvoník Ladislav Leksa: Změna času je proti přírodě

Bohuslav Sobotka na setkání lídrů států Evropské unie.
4 6

Sobotka po summitu EU: Deklarace obsahuje priority České republiky

Ceny Thálie pro Vránovou či Kňažka. V muzikálu uspěl Vojtek

Herečka Alena Vránová převzala dnes večer v Praze za dlouhotrvajícího potlesku zaplněného hlediště české první scény prestižní Cenu Thálie za celoživotní činoherní mistrovství. Na jevišti historické budovy Národního divadla v Praze stála už před devíti lety, kdy přebírala prestižní pohár za výkon v inscenaci Bouřlivé jaro v Divadle Ungelt, které je už téměř 20 let jejím druhým domovem.

Dominik Feri: Lajknutí neznamená hlas v urně. A to je výzva i pro mě

/ROZHOVOR/ Sešli jsme se v restauraci, která podle Dominika Feriho (TOP 09) změnila prostředí v Praze. Ráno tu lidé snídají, odpoledne studenti píší seminární práce a v létě se tady sedí na okenních parapetech a pije pivo. Přesně to vystihuje atmosféru, kterou má nejmladší radní nejen v Teplicích, ale v celé české historii, rád – uvolněnou, plnou života, diskusí a plánů. Ty má Dominik Feri velké. 

Sivok před San Marinem: Vpředu máme hladové kluky, věřím jim

/ROZHOVOR od zvláštního zpravodaje Deníku/ Od českého národního týmu se zítra v San Marinu očekává čisté konto. Podle kapitána Tomáše Sivoka však právě první pohled klame, svěřence Karla Jarolíma, a speciálně obránce, nečeká jednoduchá práce. 

Týdenní zkrat: Milujte se a množte se

V Česku vzrostl počet obyvatel na 10,6 milionu. Migrací přibylo 25 tisíc lidí. Jeden by doufal, že to je proto, že S umělým oplodněním pomáhají Češkám bratranci, ale prý za to můžou zase migranti. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies