VYBERTE SI REGION

Magistrála má šanci zbavit se 60 tisíc aut denně

Praha - Dokončené části Pražského a Městského okruhu odvedou z centra tisíce vozidel, potom bude možné změnit magistrálu na klidný bulvár.

15.5.2009
SDÍLEJ:

Pražská Legerova ulice - magistrálaFoto: Deník/Vít Šimánek

Sto tisíc aut, tolik vozidel v současné době projede po severojižní magistrále každý den. Mohlo by to být ale mnohem méně, dokonce méně než 40 tisíc vozidel za den. Musí se ale začít rychle jednat.

Obrovskou šancí je dokončení dvou zásadních dopravních staveb, Pražského okruhu v jeho jižní části a Městského okruhu, respektive části známé jako tunelový komplex Blanka. Ve chvíli, kdy se tyto dva úseky zprovozní, je totiž možné výrazně omezit provoz právě na magistrále.

Nová studie na zklidnění

Iniciativa AutoMat, která se zabývá dopravou v Praze, včera představila novou odbornou studii, jež navrhuje zklidnění magistrály formou omezení provozu.

„Ve chvíli, kdy budou v provozu zmíněné části okruhů, dostanou řidiči další kapacitní komunikace, které mohou odvést tisíce vozidel pryč z centra. Bude to ale možné jen za předpokladu, když jim cestu po magistrále nějakým způsobem ztížíme a omezíme zde provoz.

Pokud se to nestane, řidiči budou i nadále magistrálu využívat. Aut naopak ještě přibude, protože lidé budou mít i další komunikace na výběr,“ představil vizi AutoMatu Michal Křivohlávek.
Podle jeho slov je nutné začít tuto možnost vážně řešit už nyní, aby po dokončení Blanky a části Pražského okruhu bylo na zklidnění magistrály vše připraveno a nápad se mohl realizovat.

Tunel nic nevyřeší

Magistrála se má vyřešit jako celek, a proto je nutné, aby se problémem zabývalo hlavní město.

„Například omezení provozu v Legerově ulici je řešením pouze lokálním a celkovému zklidnění to nepomůže. Stejně tak je tomu i v případě zahloubení části magistrály pod zem, myslím tím stavbu tunelů u Muzea. Auta totiž v takovém případě budou v centru stále,“ pokračoval Křivohlávek. Podle architekta a odborníka na dopravu Ivana Lejčara by mělo po magistrále projíždět optimálně kolem třiceti tisíc aut denně.

„Jakmile přesáhne denní intenzita padesát tisíc vozů, jakákoliv ulice se stává zcela neobyvatelnou. Při průjezdu do čtyřiceti tisíc aut za den je možné z magistrály vytvořit skutečný městský bulvár s obchody, kavárnami, zelení a cyklistickými pruhy. Tak byly koneckonců všechny ulice Královských Vinohrad původně navrženy,“ konstatoval Lejčar.

Podle některých ale nebude k takovým krokům vůle mezi magistrátními politiky. Někteří lidé si také myslí, že omezit magistrálu nebude prakticky možné, protože by to dopravě v Praze velmi uškodilo.

„Myslím, že magistrála je tak zažitá, že nebude možné na ni provoz omezit,“ řekl řidič z povolání Vladislav Havel.

Autor: Lukáš Marek

15.5.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Inkluze je zločin na dětech, říká Václav Klaus mladší

Havlíčkův Brod /ROZHOVOR/ - Má všeobecní vzdělání budoucnost? Je inkluze krok tím správným směrem? To byla hlavní témata přednášky, kterou v Havlíčkově Brodě nedávno připravil Okrašlovací spolek Budoucnost.

Muž našel v autě zaseknutý krumpáč. Je to pomsta, myslí si

Klatovy – Pořádný šok čekal na muže z Klatov. Když přišel ke svému autu, zjistil, že v něm má zaseknutý krumpáč.

AKTUALIZOVÁNO

Norský Barnevernet versus český dědeček. Jiří Pavelka podává v Norsku žalobu

Praha - Do boje s norským Barnevernetem se pustil dědeček dvou chlapců, které úřady v roce 2011 odebraly české matce Evě Michalákové a jejímu manželovi Josefovi. Důvodem mělo být údajné zanedbávání, fyzické týrání a sexuální zneužívání. Podle tamní policie a lékařů se podezření Barnevernu nepotvrdilo. Úřady a následně soudy ale považovaly zjištění za natolik vážná, že děti ponechaly u pěstounů. Dnes devítiletý David a jedenáctiletý Denis žijí odděleně, každý v jiné pěstounské rodině.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies