VYBERTE SI REGION

Stanice metra Prosek brzy zmodrá

PROSEK - Práce na prodlužování trasy metra C do Letňan právě vstupují do poslední čtvrtiny. Stavba začala na podzim 2004, první cestující se projedou po novém téměř pětikilometrovém úseku 1. června 2008.

23.5.2007
SDÍLEJ:

PODOBNOST S AUTOBUSOVOU ZASTÁVKOU. Takto bude vypadat povrchová část stanice metra Prosek. Na existenci metra upozorní jen prosklené přístřeškynad vstupem a kopule, kterými půjde do podzemí světlo. Foto: Vizualizace: SKANSKA CZ

Všechny nové stanice již stojí, v tunelech jsou rovněž koleje, po kterých jezdí pracovní soupravy. Nyní začali pracovníci stavitelských firem pokládat kilometry kabelů a instalovat další technologie.

Redaktoři Pražského deníku si včera mohli stanici Prosek prohlédnout. Je zatím celá šedá, brzy se však začne ladit do různých odstínů modré barvy. Celkově má působit jednoduše. Na povrchu ji lidé po dokončení poznají jen podle přístřešků pro cestující a průhledných průduchů.
Úsporná jednoduchost

V budované stanici mají pracovníci v sousčné době velmi napilno. Ve dvou směnách jich tu pracuje vždy 70 až 100. Jsou zde dvě nástupiště, podobně jako na Hlavním nádraží na trase C. Stanice má čtyři výstupy a prostorům dominují desítky vysokých sloupů. Brzy začnou práce na podhledech a další úpravy.

„Děláme vše v jednoduchém, neokázalém stylu,“ řekl Jiří Kučera, projektový manažer společnosti Skanska CZ, která má stavbu na starosti.

Základním znakem stanice metra Prosek bude prostornost a velká prosvětlenost díky průhledným kopulím na stropech vstupní haly. Jednoduchost dominuje i úpravám stanice na povrchu.

„Díky tomuto stylu jsme dosáhli úspor. Vše přijde na 1,8 miliardy korun,“ pokračoval Kučera. Jen pro srovnání připomenul, že stanice metra Ládví stála o dvě stě milionů korun více.

Kompletní práce na celém prodlužovaném úseku trasy metra z Ládví do Letňan se třemi stanicemi Střížkov, Prosek a Letňany přijde daňové poplatníky dohromady na 9,8 miliardy korun.
Prosek je kontrastem ke Střížkovu

Finální podobu začínají dostávat i prostory budoucích stanic na povrchu. „Vysadili jsme desítky stromů a keřů a upravili cesty,“ dodal Kučera. Stanice Prosek bude svou strohostí působit kontrastně ke stanici Střížkov, která je budována na opačném konci pláně. Ta vyšla z tvůrčí dílny architekta Patrika Kotase a na první pohled zaujme výraznou a zdaleka viditelnou nadzemní konstrukcí stanice. Poměrně jednoduše působí také konečná v Letňanech.

23.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vojenský historický ústav má nově opravenou stíhačku MiG-15

Praha - Vojenský historický ústav (VHÚ) bude moct vystavit nově opravený stíhací bombardér MiG-15. V uplynulých pěti měsících ho zrekonstruovali pracovníci Vojenského technického ústavu (VTÚ). Představitelé VTÚ, VHÚ a ministerstva obrany ve čtvrtek opravený stroj na vojenské základně ve Kbelích představili novinářům.

Rakušan: Hnutí STAN je připraveno soudit se o mandát Drábové

Praha - Hnutí STAN je podle středočeského lídra Víta Rakušana připraveno soudit se o mandát krajské zastupitelky Dany Drábové, pokud by ho někdo napadl. Drábová je totiž předsedkyní Státního úřadu pro jadernou bezpečnost (SÚJB), ačkoli podle ministerstva vnitra mohou být zastupiteli jen řadoví státní zaměstnanci. STAN tvrdí, že souběh funkcí je podle zákona možný. I kdyby hnutí u soudu neuspělo, výsledkem bude alespoň precedentní rozhodnutí, které vyjasní současný stav, řekl dnes Rakušan novinářům.

Hasiči přejeli hocha, chvátali k požáru. Policie: Nešťastná náhoda

Krucemburk – Havlíčkobrodští kriminalisté uzavřeli vyšetřování nehody z letošního června, při níž hasiči na závodech dračích lodí v Krucemburku na Havlíčkobrodsku přejeli desetiletého chlapce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies