VYBERTE SI REGION

Stanice metra Prosek brzy zmodrá

PROSEK - Práce na prodlužování trasy metra C do Letňan právě vstupují do poslední čtvrtiny. Stavba začala na podzim 2004, první cestující se projedou po novém téměř pětikilometrovém úseku 1. června 2008.

23.5.2007
SDÍLEJ:

PODOBNOST S AUTOBUSOVOU ZASTÁVKOU. Takto bude vypadat povrchová část stanice metra Prosek. Na existenci metra upozorní jen prosklené přístřeškynad vstupem a kopule, kterými půjde do podzemí světlo. Foto: Vizualizace: SKANSKA CZ

Všechny nové stanice již stojí, v tunelech jsou rovněž koleje, po kterých jezdí pracovní soupravy. Nyní začali pracovníci stavitelských firem pokládat kilometry kabelů a instalovat další technologie.

Redaktoři Pražského deníku si včera mohli stanici Prosek prohlédnout. Je zatím celá šedá, brzy se však začne ladit do různých odstínů modré barvy. Celkově má působit jednoduše. Na povrchu ji lidé po dokončení poznají jen podle přístřešků pro cestující a průhledných průduchů.
Úsporná jednoduchost

V budované stanici mají pracovníci v sousčné době velmi napilno. Ve dvou směnách jich tu pracuje vždy 70 až 100. Jsou zde dvě nástupiště, podobně jako na Hlavním nádraží na trase C. Stanice má čtyři výstupy a prostorům dominují desítky vysokých sloupů. Brzy začnou práce na podhledech a další úpravy.

„Děláme vše v jednoduchém, neokázalém stylu,“ řekl Jiří Kučera, projektový manažer společnosti Skanska CZ, která má stavbu na starosti.

Základním znakem stanice metra Prosek bude prostornost a velká prosvětlenost díky průhledným kopulím na stropech vstupní haly. Jednoduchost dominuje i úpravám stanice na povrchu.

„Díky tomuto stylu jsme dosáhli úspor. Vše přijde na 1,8 miliardy korun,“ pokračoval Kučera. Jen pro srovnání připomenul, že stanice metra Ládví stála o dvě stě milionů korun více.

Kompletní práce na celém prodlužovaném úseku trasy metra z Ládví do Letňan se třemi stanicemi Střížkov, Prosek a Letňany přijde daňové poplatníky dohromady na 9,8 miliardy korun.
Prosek je kontrastem ke Střížkovu

Finální podobu začínají dostávat i prostory budoucích stanic na povrchu. „Vysadili jsme desítky stromů a keřů a upravili cesty,“ dodal Kučera. Stanice Prosek bude svou strohostí působit kontrastně ke stanici Střížkov, která je budována na opačném konci pláně. Ta vyšla z tvůrčí dílny architekta Patrika Kotase a na první pohled zaujme výraznou a zdaleka viditelnou nadzemní konstrukcí stanice. Poměrně jednoduše působí také konečná v Letňanech.

23.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prof. Tomáš Halík.
132

Zeman nechce papeže k uctění Lidic, ale ke své kampani, míní Halík

Ilustrační foto.
15 10

Cukrovka, špatný zrak? Nevadí. Armáda i policie snižují limity

Stát je připraven nahradit ztráty za ptačí chřipku, řekl Sobotka

Praha - Ministr zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) informoval v pondělí vládu o situaci kolem ptačí chřipky. Stát je podle premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD) připraven kompenzovat chovatelům škody spojené s opatřeními proti ní.

Kriminalita byla loni ve všech krajích nejnižší za posledních deset let

Policii se dařilo objasňovat trestné činy. Bezpečnost pozitivně ovlivnila také ostražitost lidí – i když občas přehnaná.

Trump dráždí Němce možným zavedení cla na jejich automobily

Berlín (Německo) - Budoucí americký prezident Donald Trump pohrozil německým výrobcům automobilů zavedením vysokého cla na dovoz do Spojených států. "Můžete vyrábět auta pro Spojené státy. Za každé auto, které přijde do USA (ze zahraničí), ale zaplatíte 35procentní daň," řekl Trump na adresu německých automobilek v rozhovoru, který poskytl německému listu Bild. Vysokým dovozním clem už dřív pohrozil i některým automobilkám z USA a Japonska, které vyrábějí v Mexiku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies